welk sneller blok past er in een RF900R

RFX900PAUL

MF'er
5 feb 2006
53
0
Vught
Ben op zoek naar een RF900 blok met injectie dat goed moet zijn maar aangezien die zeer moeilijk te krijgen zijn is mijn vraag als hierboven:
welk snel blok past er in een Suzuki RF900R van 1995.
 
RF900r is toch de voorloper van de Hayabusa ? dan zal het blok daarvan best wel pas te maken zijn voor in een RF900R :Y


dan heb je ongeveer 170 PK *D en als zelfs dat niet voldoende is dan plemp je er dan gewoon nog een turbo op *O*
 
blok van de GSXR 1100 W ( 1993 - 1997 ) is in de basis het zelfde .
als je op het GSXR blok de Kop van de RF900 zet , anders kom je niet goed
met je carbs , luchtfilter etc uit .
dan heb je een RF 1100 met +/- 150pk aan de krukas

en ja die RF900 cil. kop past gewoon op het GSXR 1100 cilinderblok


MarcGSXR :W
 
blok van de GSXR 1100 W ( 1993 - 1997 ) is in de basis het zelfde .
als je op het GSXR blok de Kop van de RF900 zet , anders kom je niet goed
met je carbs , luchtfilter etc uit .
dan heb je een RF 1100 met +/- 150pk aan de krukas

en ja die RF900 cil. kop past gewoon op het GSXR 1100 cilinderblok


MarcGSXR :W

is van de gsxr dan alleen de slag anders? of moet je de cilinder bussen uithonen of zo?
 
misschien kun je beter snelle nokkenassen erin zetten .

onstekingsvervroeger , 38mm carbs , zware koppeling , raceuitlaat , compressie laten verhogen , toerenbegrenzer eruit halen , goeie bijpassende bougies .

ik gok dat je hiermee 25 a 35 PK wint en veel goedkoper uitbent dan met een ander motorblok.
 
misschien kun je beter snelle nokkenassen erin zetten .

onstekingsvervroeger , 38mm carbs , zware koppeling , raceuitlaat , compressie laten verhogen , toerenbegrenzer eruit halen , goeie bijpassende bougies .

ik gok dat je hiermee 25 a 35 PK wint en veel goedkoper uitbent dan met een ander motorblok.
Zou het? Lijkt me dat, wanneer je een beetje handig bent, een tweedehands GSXR1100W blok zoals hierboven beschreven een stuk goedkoper is? Zeker wanneer ie de kop van zijn eigen RF gebruikt.
 
Dat klopt, maar het resultaat is veel te mager voor op straat, omdat je er weinig van zult merken. Dit levert namelijk een paar pk's aan topvermogen op en kost je koppel. Dit is alleen interessant voor raceklassen waarbij identieke motoren het tegen elkaar opnemen waar elke laatste pk telt.

Als het 1100 blok past is dit veruit de goedoopste oplossing, koppen flowen ed kost gewoon veel meer omdat hier veel uren in gaan zitten. Dit blok levert niet alleen meer vermogen maar ook meer koppel en dat geeft het meeste plezier! Ik denk dat je onder de 1000 euro wel een goed blok moet kunnen vinden.

Hier staat er toevallig 1 te koop op Ebay duitsland:

http://cgi.ebay.de/Gsxr-1100-GUW-motor-kompl-38-000-Bj-96-engine_W0QQitemZ120013319853QQihZ002QQcategoryZ88482QQrdZ1QQcmdZViewItem
 
ken ik niet , wat is dat dan ?

Blueprinten is een blok helemaal optimaal maken, alles balanceren, gietranden verwijderen, alles wegen en gelijk van gewicht maken... ga zo maar door. Een geblueprint blok is gewoon een ideaal afgesteld/opgebouwt blok. Het heet zo omdat ze alles vanaf een originele fabriekstekening doen, een zogenaamde blueprint.
 
Laatst bewerkt:
ik heb eeb RF900 blok in mijn RF600-tje gelepeld en dat gaat idd zonder noemenswaardige problemen :9
dus ik denk dat je zo'n beetje alle blokken van suzuki wel in een RF900 kunt plaatsen, je kunt dan waarschijnlijk alleen niet meer je kleppendeksel verwijderen zonder het blok voorover te kantelen.

succes met je project
gr RFast
 
blok van de GSXR 1100 W ( 1993 - 1997 ) is in de basis het zelfde .
als je op het GSXR blok de Kop van de RF900 zet , anders kom je niet goed
met je carbs , luchtfilter etc uit .
dan heb je een RF 1100 met +/- 150pk aan de krukas

en ja die RF900 cil. kop past gewoon op het GSXR 1100 cilinderblok


MarcGSXR :W
Hoezo heeft een GSRX 1100 al zoveel vermogen :? zal wel erg :9 kunnrn worden O-)
 
een GSXR 1100 W heet standaard een opgegeven vermogen van 153 pk aan de kruk as

de cilinderkop van de GSXR1100 vervangen door die van de RF900 voorkomt
dat je problemen krijgt met je Carburateurs en luchtfilter .
bij de RF 900 staan ze onder een andere hoek op de cilinderkop .

heb zelf als eens een leuke RF600 ( RF750 RS ) gebouwd voor een kennis .
http://www.teamsuzuki.nl/projectr.htm .
alleen zit hier iets meer werk in dan alleen een blok overbouwen !!



groeten MarcGSXR :W
 
een GSXR 1100 W heet standaard een opgegeven vermogen van 153 pk aan de kruk as

de cilinderkop van de GSXR1100 vervangen door die van de RF900 voorkomt
dat je problemen krijgt met je Carburateurs en luchtfilter .
bij de RF 900 staan ze onder een andere hoek op de cilinderkop .

heb zelf als eens een leuke RF600 ( RF750 RS ) gebouwd voor een kennis .
http://www.teamsuzuki.nl/projectr.htm .
alleen zit hier iets meer werk in dan alleen een blok overbouwen !!

Ik denk dat iedereen die Suzuki rijdt het erg leuk vindt om dat project te bekijken en daar ideeën mee op doen voor zijn eigen bike.
Hoe de mijne eruit ziet zie je op onderstaande foto, maar er moeten van de winter nog nieuwe schijven op met stalen leidingen , de velgen moeten nog aluminium-kleur gespoten worden als ook het frame(denk ik of blijft dat paars
:? )en dan misschien nog een gsxr1100 op de kop tikken..............
dan mail ik jouw, of houdt je ogen maar open kunnen we het project RFX 1100 limited edition perfect maken.

Bijlage: rfx900links.jpg
 
Dat klopt, maar het resultaat is veel te mager voor op straat, omdat je er weinig van zult merken. Dit levert namelijk een paar pk's aan topvermogen op en kost je koppel. Dit is alleen interessant voor raceklassen waarbij identieke motoren het tegen elkaar opnemen waar elke laatste pk telt.

Als het 1100 blok past is dit veruit de goedoopste oplossing, koppen flowen ed kost gewoon veel meer omdat hier veel uren in gaan zitten. Dit blok levert niet alleen meer vermogen maar ook meer koppel en dat geeft het meeste plezier! Ik denk dat je onder de 1000 euro wel een goed blok moet kunnen vinden.

Hier staat er toevallig 1 te koop op Ebay duitsland:

http://cgi.ebay.de/Gsxr-1100-GUW-motor-kompl-38-000-Bj-96-engine_W0QQitemZ120013319853QQihZ002QQcategoryZ88482QQrdZ1QQcmdZViewItem
Nog ff op ebay gekeken maar is al verlopen dus weg
 
Terug
Bovenaan Onderaan