Welk sproeiertje heb ik nodig?

28 jul 2004
142
0
omg. amersfoort
Stel dat ik powerfiltertjes koop voor op een 400f;

b_PE24.jpg


Hoe kom ik er dan achter welke sproeiers ik daarbij nodig heb? Of is het een
kwestie van proberen? Voordat ik namelijk bakken vol sproeiers aan ga schaffen...
 
Lees 1st eens dit

http://www.motorcyclecarbs.com/jetting.htm

Ik heb er zelf nu een 82 in zitten, maar eigenlijk wilde ik er een 86 in. Let wel ik heb dus geen filters, maar gewoon een mooie trechter.

Dankjewel! Wel ingewikkeld én engels... Ik bestudeer het maar eens rustig! Wat is een 'jet' nu precies?

Ik heb trouwens net even geprobeerd de motor te starten, zonder 't grote luchtfilter en hij startte zo. Nouja, met al deze info kom ik er wel uit!
 
Dankjewel! Wel ingewikkeld én engels... Ik bestudeer het maar eens rustig! Wat is een 'jet' nu precies?

Ik heb trouwens net even geprobeerd de motor te starten, zonder 't grote luchtfilter en hij startte zo. Nouja, met al deze info kom ik er wel uit!
Jet is sproeier. Starten zal het probleem niet zijn EM, het probleem komt bij half tot volg gas en 't oppakken, bij te kleine sproeier valt ie veel te makkelijk dood, doen ze toch wel, maar met zo'n powerfilter helemaal.
 
Lees 1st eens dit

http://www.motorcyclecarbs.com/jetting.htm

Ik heb er zelf nu een 82 in zitten, maar eigenlijk wilde ik er een 86 in. Let wel ik heb dus geen filters, maar gewoon een mooie trechter.


He EM..ik heb ze er ook op zitten. Denk dat een 2 wel moet kunnen, Ron, want die dingskes van ons filteren wel meer dan die gaasjes van jou, zekers als je ze ook nog netjes invet met filterolie (moet je wel doen !!!) :)
 
Filterolie??? Wasda?? :?

PS. had vroegah een cb550 met zulke filtertjes, heppik toen niks aan veranderd, liep als een beest! Have fun ;)
 
Ik heb ze erop zitten. Zo zonder andere sproeiers loopt ie nog best aardig, maar vanaf de 7000 toeren lijkt het vermogen iets in te zakken.
De bougietjes zijn ook iets witter geworden (na 'n klein stukje rijden).
Ik zal er dus wel iets grotere sproeiers in zetten.

Wat een machtig geluid geeft het trouwens! Nu nog iets verzinnen dat je de filtertjes ook nog ziet zitten!
 
Ik heb ze erop zitten. Zo zonder andere sproeiers loopt ie nog best aardig, maar vanaf de 7000 toeren lijkt het vermogen iets in te zakken.
De bougietjes zijn ook iets witter geworden (na 'n klein stukje rijden).
Ik zal er dus wel iets grotere sproeiers in zetten.
Inderdaad, witjes betekend dat ie te weinig benzine krijgt. Gevaarlijk voor bougies en zuigers (je kunt er zomaar een gat in branden).
 
wees wijs.
ga naar een test bank.
perfecte afstelling en vaak maar 1 a 2 setjes sproeiers omdat je vaak terplekken kan ruilen.
Want te schraal verkloot je op lange tijd(of snel,hangt er vanaf hoe schraal)je kleppen enzo.
en je weet zeker dat ie op z'n best loopt,in plaats van natte vingerwerk.
 
wees wijs.
ga naar een test bank.
perfecte afstelling en vaak maar 1 a 2 setjes sproeiers omdat je vaak terplekken kan ruilen.
Want te schraal verkloot je op lange tijd(of snel,hangt er vanaf hoe schraal)je kleppen enzo.
en je weet zeker dat ie op z'n best loopt,in plaats van natte vingerwerk.

Ik zal wijs wezen. Kunnen ze alles gelijk mooi synchroom stellen.
 
Filterolie??? Wasda?? :?

PS. had vroegah een cb550 met zulke filtertjes, heppik toen niks aan veranderd, liep als een beest! Have fun ;)


he Thijs, da's spul waar je je filters mee inspuit...zorgt voor goede filtering en voorkomt dat je teveel vochtige lucht naar binnen trekt...

Zonder dat hebben die filters weinig te bieden hoor...
 
Ok, weten we dat ook weer! Waar haal je dat spul? motorzaak? bouwmarkt?

Succes verder met je motor, leuk he, opbouwen! ;)
 
Hallo

Even een tip voor je op de testbank gaat.

Als je zulke filters monteerd moet je sproeiers
monteren die 2 stapjes groter zijn (volgens mij
zijn die stapjes 2.5)
Dus als er standaard 85 in zit zou je naar 90
moeten gaan met zulke filters.
Heb je ook een 4-1 uitlaat moet je nog 1 a 2
stapjes omhoog (dus ong.95).
Als je dit doet en je laat hem dan synchroon
stellen, loopt ie SUPER !!


groet
 
Hallo

Even een tip voor je op de testbank gaat.

Als je zulke filters monteerd moet je sproeiers
monteren die 2 stapjes groter zijn (volgens mij
zijn die stapjes 2.5)
Dus als er standaard 85 in zit zou je naar 90
moeten gaan met zulke filters.
Heb je ook een 4-1 uitlaat moet je nog 1 a 2
stapjes omhoog (dus ong.95).
Als je dit doet en je laat hem dan synchroon
stellen, loopt ie SUPER !!


groet

Ah, dankjewel! ik heb nog geen tijd gehad voor de testbank. Maar wat zijn de standaard sproeiers voor 'n 400? ik heb er een 4 in 1 onder gehad, maar dat is n 4 in 4 geworden, en weet niet of toen de sproeiers zijn veranderd. :?

wat heb ik een zin in 'SUPER !!' ! :]
 
zulle we 'n keer met z'n alle gaan teste dan *D ik wil ook powerfiltertjes :)

@ el madrugador heb je die 4 in 1 misschien nog liggen??
 
Ah, dankjewel! ik heb nog geen tijd gehad voor de testbank. Maar wat zijn de standaard sproeiers voor 'n 400? ik heb er een 4 in 1 onder gehad, maar dat is n 4 in 4 geworden, en weet niet of toen de sproeiers zijn veranderd. :?

wat heb ik een zin in 'SUPER !!' ! :]

EM standaard is 75.
 
Terug
Bovenaan Onderaan