Welk type 10W40 olie bijvullen in een GL1200

Garfield0107

Rookie
12 apr 2004
12
0
Schagen
Ik heb in het voorjaar 2004 een Goldwing GL1200 Interstate gekocht en heb zonder problemen de hele zomer lekker gereden. Nu bijna 7000km verder, moet in voor het eerst olie bijvullen (op zich een uitstekend olieverbruik, dacht ik). Het probleem alleen is dat ik niet weet welke olie de vorige eigenaar erin heeft gegooid en dat ik die ook niet kan bereiken. Er zal wel 10W40 in zitten maar mineraal, half- of vol-syntetische olie?

Ik geloof dat je deze olie soorten niet zomaar door elkaar mag gebruiken maar welke type 10W40 olie kan ik zonder problemen bijvullen?
Mijn vraag is dan ook, welke 10W40 oliesoort kan met elk ander type gecombineerd worden, de mineriale, half- of volsyntetische?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat ik niet de olie moet vervangen ipv bijvullen.

Groetjes, Marco.
 
gewoon een half syntheet maar in geval van twijfel ff een kannetje van 4 liter halen en alles vervangen incl filter ?
zijn de kosten ook niet en motor blijft in topconditie !
 
Ik denk dat de Shell VSX4 10W/40 als half synthetisch wel zal voldoen.
kost je ongeveer €12,- voor een liter.
Maar waarom zou je niet gewoon alle olie incl filter vervangen :?
 
Ik hoor (lees) het al. Het beste is om de olie gewoon te vervangen zodat ik zeker weet welke type olie erin zit. Ik denk dat ik inderdaad de half-syntetische olie ga gebruiken.

In ieder geval, bedankt voor de reacties.

Marco.
 
is dat in jouw optiek een normale prijs :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
Helaas wel.
In een high tech blok ga je toch geen goedkope olie gooien :?

Dit gooit de garage er bij een beurt ook in.

Ik kan het ook niet helpen dat het zo duur is, maar ja het hoeft er maar elke 10000 km een keer in
Als je het over 3 liter hebt kost je dat 0,36 cent per km en dat is tov je benzineprijs (bij 1 op 20) 6,25 cent per km. Dan valt het wel meer mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan