Welk type band kies jij ??

Welke banden gebruiken jullie ??

  • Michelin Power Pilot

    Stemmen: 82 50,6%
  • Pirelli Diablo

    Stemmen: 21 13,0%
  • BridgeStone BT014

    Stemmen: 24 14,8%
  • Continental Sport Attack

    Stemmen: 10 6,2%
  • Dunlop Qualifyer

    Stemmen: 8 4,9%
  • Metzeler Sportec M3

    Stemmen: 1 0,6%
  • BridgeStone BT020

    Stemmen: 6 3,7%
  • Pirelli Corsa

    Stemmen: 10 6,2%

  • Totaal aantal stemmers
    162
Tuurlijk wil ik dat, ik wil zelfs nog wel vertellen dat ik er bij was toen hij voor het eerst met een gsxr van wil de baan opging, en hem toen nog wel bij kon houden. En als freebiker moet jij toch weten dat het totaal niet belangerijk is hoe snel je gaat op je eerste ciruitdag, als je maar lol hebt, en alles heel houdt.
Ik heb trouwens nog een foto van hem en mij op die dag. Toen kon ik nog bijhouden, lukt nou niet echt meer :)
(Afbeelding)

Tjaaaaa, en danny de boer dat is natuurlijk :} :} :} :] :] :)
*D
 
Ik blijf bij m'n Maxxis Supermaxx 8-)
Dunlopp moet maar bij de tennisballen blijven en Bridgestone hoef ik ook niet meer.
Heb de Maxxis er nou 6000 km op zitten en ze bevallen perfect in alle weersomstandigheden(alleen de sneeuw nog testen deze winter)
De prijs: €250 incl. montage voor een setje
 
Bridgestone BT020 eronder liggen. Prima band.
In de regen heel zeker.
Met droog weer ook heel zeker.

Af en toe wel last van uitstapjes, maargoed, dat is kicken O-)
 
MAC D is weer thuis *O*
Ziek :(
Nou ja ,pech

Ik laat vrijdag of zaterdag een nieuwe achterband leggen (BT014 '( jammer genoeg)
en nu moet je met nieuwe banden naar mijn weten een X aantal kilometers rustig aandoen vanwege een bescherm laag :Y
Uit m'n hoofd is dat 180 km ,maar dat doet er effe niet toe
Weet iemand een vluggere manier om die beschermlaag eraf te krijgen :?

MAC D verwacht dat er burn-outs gezegt gaat worden })

Ik zat zelf te denken om er met een ruw schuurpapier over te gaan ,dat de band in ieder geval wat ruwer is
Ideetje :?



kweet niet of iemand t al gepost had maar dr zit helemaal geen beschermlaag
op nieuwe banden
nee nee zeker niet
ik heb namelijk gehoord en dat lijkt me veel logieser logiezer of is t nou
logiescher hmmm die met de s ziet er t beste uit
(nederlandz waz mn goetste fak)
dat er siliconen (en dan niet van die ronde) door de hele band zitten
om t rubber in topcondite te houden tot de verkoop
en dan moet je dus plus minus 100KM rustig aan doen in de bochten
zodat de banden genoeg tijd hebben gehad om alle vettigheid dr uit te zweten

oja enne ik had BT020 was ik tevreden over
tot ik BT014 dr onder had gelegd en O O O dat rijd ff lekker
zo strak door de bocht van A1 naar A10 dat ik dacht dat ze de bocht veranderd
hadden (of is dat nou echt zo)
in ieder geval loads en loads of grip 330 voor een setje,kost wat
maar dan heb je ook wat
kmoes er alleen wel 1,5 uur opwachten omdat die klant met die
custom langs kwam en die geeft altijd zoveel geld uit
dus hij ging voor
Belachelijk

oja en die Diablo's heb ik erook op gehad
lekkere grip maar die versleten/verdwenen als sneeuw voor de zon

kheb alles is ff doorgelezen en kben toch behoorlijk benieuwd
naar die mpp 2ct
kdenk dak die maar is ga proberen
en in t voorjaar zal ik die diablo's nog maar is
aan een levensduur test onderwerpen
 
Laatst bewerkt:
kweet niet of iemand t al gepost had maar dr zit helemaal geen beschermlaag
op nieuwe banden
nee nee zeker niet
ik heb namelijk gehoord en dat lijkt me veel logieser logiezer of is t nou
logiescher hmmm die met de s ziet er t beste uit
(nederlandz waz mn goetste fak)
dat er siliconen (en dan niet van die ronde) door de hele band zitten
om t rubber in topcondite te houden tot de verkoop
en dan moet je dus plus minus 100KM rustig aan doen in de bochten
zodat de banden genoeg tijd hebben gehad om alle vettigheid dr uit te zweten
100km is echt onzin...
een paar km is voldoende, wat belangerijk is is niet hard remmen en niet grof uitaccelereren.

siliconen worden in de mal gespoten en tijden en vulcanisatie proces van de band IN de mal trekken de siliconen in de band (toplaag).
de siliconen in de mal zijn alleen maar bedoelt om de band makkelijk uit de mal te halen, niets meer niets minder... :)

een paar km schoon rijden (rustig aan) en je klaar :)
(op het circuit 2 hooguit 3 rondjes en dan is de band schoon van siliconen... :)

edit: ff taalfoutje eruit gehaald
 
Laatst bewerkt:
:^

Ik snap niet dat er altijd zo krampachtig wordt gedaan over het inrijden van nieuwe banden. De eerste paar kilometers is een nieuwe band spekglad. Na 5 kilometer rijden in de stad (rotondes / bochtjes etc) gewoon een bochtige weg opzoeken en de snelheid opbouwen. Enkele kilometers verder is je bandje ingereden en heb je geen / nauwelijks nog schaamranden.

Ei-tje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan