Welk type band kies jij ??

Welke banden gebruiken jullie ??

  • Michelin Power Pilot

    Stemmen: 82 50,6%
  • Pirelli Diablo

    Stemmen: 21 13,0%
  • BridgeStone BT014

    Stemmen: 24 14,8%
  • Continental Sport Attack

    Stemmen: 10 6,2%
  • Dunlop Qualifyer

    Stemmen: 8 4,9%
  • Metzeler Sportec M3

    Stemmen: 1 0,6%
  • BridgeStone BT020

    Stemmen: 6 3,7%
  • Pirelli Corsa

    Stemmen: 10 6,2%

  • Totaal aantal stemmers
    162

mac d

MF veteraan
19 jun 2005
23.212
1.497
Noordzee
Waarom deze topic :?
Nadat ik vorige week een topic had geopend over 2de hands banden : Ja of Nee (zoals sommige wel zullen weten) is het misschien een idee om een topic te open over welke banden JULLIE het liefst gebruiken :Y
met dank aan D4de voor het idee trouwens

Dit voor de rubber leken onder ons (present O-) ) en een idee voor anderen wat nou het meest gelieft is onder supersport rijders

Ik weet dat de banden die gebruikt worden grotendeels smaak afhankelijk is van de persoon die er mee rijdt en hoe ie er mee rijdt :
Als een mietje bij wijze van spreken of als een 2de Valentino Rossie })

En dat er bepaalde bandenmerken zijn die niet goed gecombineert kunnen worden met sommige motoren

Het is ook bedoelt om onderschijd te maken tussen de befaamde bandentesten in motorbladen (MotorPlus ,Motor73 ,MotorWereld etc) en andere instansies (motorgarages) die vaak niet geheel onpartijdig zijn betreffende motormerken.

Het is de ervaring van de mensen die er dagelijks op rijden ,woon/werk verkeer of circuit die telt voor de motorrijder *O*

En dan als laatst:
Waarom niet in het Algemene Forum :?
Deze topic is bedoelt voor banden onder supersport motoren en dus niet geschikt voor bv toer ,chopper of off-road brommers }) O-)

Dus Modjes ,gelieft niet direct dicht te gooien als jullie deze topic zien :}
Deze topic gaat zijn nut nog eens bewijzen :Y

Als jullie aanvullingen hebben ,post dit dan ook aub
U kunt er anderen een grote dienst mee bewijzen

En dan nu effe een polltje maken Check O-)

Ik heb even de voornaamste bandentypen gepakt die je in testen dit jaar en op dit forum voorbij zie komen
 
Laatst bewerkt:
je heb nog 17 dagen om je keus te maken en het rubber eronder te gooien ;)

Heb een nieuwe BT014 achterrubber bestelt ,Passrad :Y

Als je de laatste paar dagen m'n posts in het GSXR-750 topic heb gevolgt snap je waarschijnlijk waarom ik deze topic heb geopent B|

Het is niet alleen voor mij ,maar meer voor anderen :Y

Ik wil best een garage geloven ,maar begin hier meer het idee te krijgen dat je af en toe beter naar motorrijders en hun ervaring zelf kan luister :Y
 
Eh... een combi, bt20 achter en een bt014 voor. Ben er niet helemaal blij mee en ga als de achterband op is weer terug naar een bt014 voor en achter.
 
Ja, ik heb een ook Pilot Power achterband, maaruh.. Ik heb wel wat aanmerkingen.

Als ik nu hard weg rij, gaat mijn achteband slippen, ipv zich vast te bijten in het asfalt... Heel irritant, want bijna elke stoplicht gaat mijn band slippen, ook als ik naar mijn 2e schakel... Ik rij op een thunderace, maar dat is ook weer niet de sterkste motor.. Dus andere zouden dit probleem ook moeten hebben toch ?

Voor de rest lijkt het mij wel een prima band. Ik ben nog niet zo een goede "piloot ;-)" dat ik het verschil goed kan voelen, maar dat komt wel...
 
BT014 omdat de MPP er niet in 17" is. Verder nog geen vervelende ervaringen met de 014, prima band.

Ik heb er dus last van dat de achterband rustig wegglijdt in de bochten als je ze wat fanatieker neemt O-)
Heb het advies gehad om rotondes te blijven rijden totdat de wangen weer wat gelijk zijn afgesleten })
U zegt het maar ,ik rij wel :9

Er gaan geen andere BT014's als deze op zijn meer onderleggen ,dat weet ik wel zeker
 
Mijn MPP's kunnen meer dan ik, terwijl ik ze wel 'helemaal' gebruik. Heb wel een vrij 'ronde' rijstijl en trek geen zwarte sporen bij het stoplicht (zonde van de centen). Met plat leggen in de bocht laten de MPP's me nooit in de steek. 2 cyl rules overigens, heb geen ervaring met R1's of zo met vol het gas erop uit de bocht. Lijkt me sowieso een 'bijna dood ervaring'.
 
BT014 omdat de MPP er niet in 17" is. Verder nog geen vervelende ervaringen met de 014, prima band.
17"niet verkrijgbaar _O- jij bedoeld vast wat anders


ik rij nu met 020 maar gaat michelin pp worden omdat het mij teveel stapjes opzij zet en eigenliojk alleen maar goede verhalen hoor over de pp
en dan ben ik zo'n meeloper die het geloofd ;)
gsx-r 600 '99
 
Was i trouwens ook nog vergeten te vermelden:

Voor heb ik Pirelli Diablo en achter dus een MPP. Dit omdat de leverancier toen even geen Diablo had liggen, want anders had ik die willen hebben.
 
Ik mis de optie: Anders :P O-)

Sorry ,niet aan gedacht :}

Tussenstand tot nu toe :
1) Michelin (hier ben ik niet over verbaast :9 )
2) BridgeStone BT 014 (Had hier eigenlijk Pirelli verwacht )
3) Continental (Niet verwacht dat die zou meedoen)
4)----
5) en gedeelde plaats voor de Diablo en de BT020 (Had de Diablo eigenlijk wel
bovenaanverwacht)
 
VTR 1000 F met Bridgestones BT020 vorige week vervangen door Michelin Pilot Power. Het verschil in (in)sturen en bochtengedrag is zelfs voor een niet-rossi voelbaar. Superbanden, goede grip, stabiel. Voor mij geen andere meer.
 
VTR 1000 F met Bridgestones BT020 vorige week vervangen door Michelin Pilot Power. Het verschil in (in)sturen en bochtengedrag is zelfs voor een niet-rossi voelbaar. Superbanden, goede grip, stabiel. Voor mij geen andere meer.

sinds donderdag op MPP voor, en wil nu al niets anders meer.. als op rails in lange snelle bochten en bij korte bochtjes ook veel vertrouwen.. echt gooi en smijt werk.. (ik kwam van een BT020 af) Funfactor ++ dus.. :Y

MPP *O*
 
Ja, ik heb een ook Pilot Power achterband, maaruh.. Ik heb wel wat aanmerkingen.

Als ik nu hard weg rij, gaat mijn achteband slippen, ipv zich vast te bijten in het asfalt... Heel irritant, want bijna elke stoplicht gaat mijn band slippen, ook als ik naar mijn 2e schakel... Ik rij op een thunderace, maar dat is ook weer niet de sterkste motor.. Dus andere zouden dit probleem ook moeten hebben toch ?

Voor de rest lijkt het mij wel een prima band. Ik ben nog niet zo een goede "piloot ;-)" dat ik het verschil goed kan voelen, maar dat komt wel...

Ik zou eens naar je banden spanning kijken :? heb een R1 en geen last van slippen.

Pilot Power 2CT Rules :}
 
Mijn Pirelli's zijn er bijna door.. (achter in elk geval)
komt bij mij toch wel een Pilot Power 2CT onder denk ik.
 
*O*

Michelin banden onbetrouwbaar zeggen ze :N
Vandaar dat ie zeker ook het meest gekozen is _O-
 
Ik heb bij fout van mezelf voor een 020 en achter een 014.
Achter rijd ik m bijna op de rand......normaal deed ik t op de rand zonder enige problemen, alleen als ik platter wil gaan gaat ie voor stuiteren.....keek ik naar de voorband (020) cupped ie op de rand! :? Ik zit dus voor sneller op de rand dan achter. Alleen in snelle bochten heb ik er minder last van. -O- :?
 
Pilot Power is gewoon top!
Zelfs met woon/werk en 's winters helemaal :} :} :}
 
Ik heb bij fout van mezelf voor een 020 en achter een 014.
Achter rijd ik m bijna op de rand......normaal deed ik t op de rand zonder enige problemen, alleen als ik platter wil gaan gaat ie voor stuiteren.....keek ik naar de voorband (020) cupped ie op de rand! :? Ik zit dus voor sneller op de rand dan achter. Alleen in snelle bochten heb ik er minder last van. -O- :?
Bij snelle bochten wordt je achterveer verder ingedrukt, waardoor je bij dezelfde hellinghoek je achterband verder zult gebruiken.. ;) veervoorspanning iets verhogen kan uitkomst bieden (let wel op dat je voldoende negatieve veerweg houd) :)

beetje linke combi btw; 020 heeft een hardere compound dan een 014 waardoor je voorkant dus eerder zal wegglijden dan je achterband :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan