Welk type band kies jij ??

Welke banden gebruiken jullie ??

  • Michelin Power Pilot

    Stemmen: 82 50,6%
  • Pirelli Diablo

    Stemmen: 21 13,0%
  • BridgeStone BT014

    Stemmen: 24 14,8%
  • Continental Sport Attack

    Stemmen: 10 6,2%
  • Dunlop Qualifyer

    Stemmen: 8 4,9%
  • Metzeler Sportec M3

    Stemmen: 1 0,6%
  • BridgeStone BT020

    Stemmen: 6 3,7%
  • Pirelli Corsa

    Stemmen: 10 6,2%

  • Totaal aantal stemmers
    162
Ik rij met MPP (180) achter en een MPP 2CT (120) voor.
De MPP 2CT is een dual compound bandje waarbij de wangen van de band van wat zachter rubber voorzien zijn wat in iets meer grip resulteert.

Ik rij met een setje 8.000 km prima en de laatste 2.000 km rij ik ze gewoon op.

Bandjes geven prima grip en met regen... geweldig!
 
Rij met een Supercorsa voor
En een Diablo achter, aangezien die supercorsa versleten was :P

Vind het heerlijke banden
Geven zeker genoeg grip

Ga hierna zeker weer voor Diablo's!!
 
Hey,

Momenteel zit ik nog te twijfelen tussen pirelli diablo's en metzeler M1
voor onder m'n zxr 400

Heeft iemand tips, ik heb nog geen ervaring met enig andere banden.
(moet m'n rijbewijs einde van de maand halen en heb sinds kort een motor met banden die echt op zijn)
Wat zijn de voor's en tegen's van beide banden?

Ik hou wel van hard/strak door een bocht en hoge snelheid ben ik ook niet vies van.

Al vast bedankt
W!cked
 
:X eindelijk via google een banden topic gevonden *O*

Ik heb namelijk een vraag m.b.t. de fijnste / beste banden voor een Divje XJ600S.
Heb de motor gekocht met de volgende 2 banden er op:
* voor: Dunlop Arrowmax D103FA
* Achter: Bridgestone Battlax BT45R

Nu merk ik dat met dit natte weer de motor nogal glijd ( :? ) over het asvalt.
Ik voel de motor soms een stukje naar rechts of links geleiden, dan met name de achterband.
De achterband zat er al om toen ik de motor kocht, en is nog niet versleten ofzo.

Wat voor banden hebben jullie onder je Divje zitten, mochten de Div rijders zich ook hier rond :] in dit topic.
 
heb, mede op aanraden van (danny stoel), toch gekozen voor de gp-racer band voor soft achter medium. (kwam van de bt020 af) is zowiezo een heel verschil maar dit rijdt echt super, had op voorgaande motor wel eerder sportbanden gehad, maar deze :} .
 
:X eindelijk via google een banden topic gevonden *O*

Ik heb namelijk een vraag m.b.t. de fijnste / beste banden voor een Divje XJ600S.
Heb de motor gekocht met de volgende 2 banden er op:
* voor: Dunlop Arrowmax D103FA
* Achter: Bridgestone Battlax BT45R

Nu merk ik dat met dit natte weer de motor nogal glijd ( :? ) over het asvalt.
Ik voel de motor soms een stukje naar rechts of links geleiden, dan met name de achterband.
De achterband zat er al om toen ik de motor kocht, en is nog niet versleten ofzo.

Wat voor banden hebben jullie onder je Divje zitten, mochten de Div rijders zich ook hier rond :] in dit topic.

Ik zou er voor ook een BT-45 omgooien. Toch wel een van de meest beproefde en fijne diagonaalbandjes :Y

Het kan makkelijk zijn (en dat is het vermoedelijk ook) dat de twee banden elkaar bijten qua vorm/loopvlak/karakteristiek :)
 
:Y

De ervaring met 2 verschillende banden is over het algemeen gezien niet goed :N
Uitzonderingen daar gelaten :9
Sommige motoren reageren er anders op als andere (balhoofd hoek ,uitloop etc)
Collega van me rijdt op een CB900 uit 2002 met voor een BT020 en achter een BT015
Is zo gedaan van de zaak waar ie em gekocht heeft ,vindt het wel vreemd :Y
 
MAC D is weer thuis *O*
Ziek :(
Nou ja ,pech

Ik laat vrijdag of zaterdag een nieuwe achterband leggen (BT014 '( jammer genoeg)
en nu moet je met nieuwe banden naar mijn weten een X aantal kilometers rustig aandoen vanwege een bescherm laag :Y
Uit m'n hoofd is dat 180 km ,maar dat doet er effe niet toe
Weet iemand een vluggere manier om die beschermlaag eraf te krijgen :?

MAC D verwacht dat er burn-outs gezegt gaat worden })

Ik zat zelf te denken om er met een ruw schuurpapier over te gaan ,dat de band in ieder geval wat ruwer is
Ideetje :?

gewoon rustig eraf rijden

en ik dacht dat het 100km is

ik rij trouwens op conti road attacks
en die bevallen mij goed
maarja ik heb ook maar een 400cc :+
 
gewoon rustig eraf rijden

en ik dacht dat het 100km is

ik rij trouwens op conti road attacks
en die bevallen mij goed
maarja ik heb ook maar een 400cc :+

Al lang in gereden O-) })

Zeg maar gerust ,al lang redelijk op aan het raken '(
Achterband ligt er net een maand onder en heb nou aan de zijkanten nog maar iets van 3/4 milimeter :9
Ze slijten toch iets harder met fanatiek rijgedrag dan ik verwachte :Y

Hopelijk trekken ze het nog tot oktober ,kunnen er EINDELIJK Michelin Power Pilot's onder *O* })
 
Vroeger meerdere setjes BT010 weggereden. Droog erg goede banden, rullen als een gek en veel grip. In de regen bar slecht. Redelijke levensduur.
Opvolger was de BT014. Deze als achterband gehad. Helemaal niet tevreden over, vaak stapjes opzij in de bocht. Achterband vervangen door Diablo. Combi BT010 voor en Diablo achter ging goed.

De afgelopen 25.000 km altijd met Diablo's gereden. Gewoon supergoede banden. 2 weken geleden in Duitsland lekke Diablo achterband vervangen door Conti Sportattack. Combi Diablo voor en Conti achter was ronduit k*t. Achterband reed duidelijk andere lijnen dan voor, heel apart.

Nu ligt er weer een (bijna versleten) setje Diablo's onder. Ik twijfel nog wat er hierna onder komt. Weer Diablo's of een setje MPP CT2. Nog maar ff over denken :)
 
Heeft iemand tips, ik heb nog geen ervaring met enig andere banden.
(moet m'n rijbewijs einde van de maand halen en heb sinds kort een motor met banden die echt op zijn)
Wat zijn de voor's en tegen's van beide banden?

Ik hou wel van hard/strak door een bocht en hoge snelheid ben ik ook niet vies van.

Al vast bedankt
W!cked

ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken.
 
stupid.gif


Al had ik het iets politiek correcter gezegt O-)

In de trend van :
Begin even rustig ,wen aan de motor etc
Totdat je niet iedere keer verrast wordt door je tweewieler en gewend ben aan het gedrag van je motor :Y
En dan pas GAS erop })
 
Hmm, interresant wat iedereen van alle verschillende banden vind. Ik moet zelf zéér binnenkort (lees A.S.A.P.) nieuwe banden hebben. Hij glibbert achter al met droog weer op het moment! Er zit nu voor een Metzeler huppeldepup op en achter een Dunlop 208(zaten erop toen ik de motor kocht). Met beide geen problemen gehad en lekker tot aan de randjes opgereden. Toch een goeie 6000km. Op m'n vorige motor (een GSXR750 van 92) zaten Pirelli plakkertjes en heb toen (omdat ik veel snelweg moest gaan rijden) gekozen voor een BT020 achter en wat later een BT014 voor. Dat worden ze niet meer, vooral in de regen gaven ze mij niet echt veel vertrouwen, alhoewel ze wel weer lang meegaan.

Ik denk dat ik nu ga voor een setje MPP's, lees er toch wel veel goeie verhalen over... Het blijft toch eenkwestie van gevoel die per persoon verschillend is natuurlijk, maar al die goeie verhalen over MPP's helpen toch wel.
 
mmp`s bevallen mij goed, maar ik heb ook nooit problemen gehad met diabolo`s. Goeie grip in nat en droog weer, en goeie levensduur.
 
bt-014 voor, super corsa achter..
Ik heb het idee dat de bt14 niet echt koers vast is.
Misschien ligt dat aan de combinatie..
Wel weinig momentjes met de 14 dus ben wel tevreden.
 
Mijn vorige set banden was Michelin Pilot Powers. Gewoon goede banden in goed en slecht weer, maar ze waren na 5000 km toch echt op. Vanuit financieel oogpunt heb ik een setje (ex-circuit) Supercorsa's erop liggen. Ze plakken echt als een dolle en sturen fantastisch. Ik heb nog niet met deze set in de regen gereden dus kan daar geen uitspraak over doen. De levensduur van de Supercorsa's schijnt tegen te vallen, maar prijs/km is wel veel beter.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige set banden was Michelin Pilot Powers. Gewoon goede banden in goed en slecht weer, maar ze waren na 5000 km toch echt op. Vanuit financieel oogpunt heb ik een setje (ex-circuit) Supercorsa's erop liggen. Ze plakken echt als een dolle en sturen fantastisch. Ik heb nog niet met deze set in de regen gereden dus kan daar geen uitspraak over doen. De levensduur van de Supercorsa's schijnt tegen te vallen, maar prijs/km is wel veel beter.

SuperCorsa's zijn softcompond ,vandaar dat ze met warm droog weer zo goed plakken :Y
Alleen ze zijn in de regen een ramp is me verteld ,om de reden dat ze :
A)niet goed warm kunnen worden
b)de band heeft door het water geen mogelijkheid zich ergens aan te hechten B|

Je kan het eens uitproberen natuurlijk ,zou het alleen wel voorzichtig doen
'K heb zelf nog een paar gebruikte SuperCorsa's liggen
Zit er nog aan te twijfelen of ik ze ga gebruiken als de BT's op zijn of direct Michelin's er onder laten smijten
 
VTR 1000 F met Bridgestones BT020 vorige week vervangen door Michelin Pilot Power. Het verschil in (in)sturen en bochtengedrag is zelfs voor een niet-rossi voelbaar. Superbanden, goede grip, stabiel. Voor mij geen andere meer.

Ok, ik ben bijna om. Had al vaker gehoord dat de MPP's een goede keus zijn voor de VTR, maar hoe zit het met de levensduur. Haal nu met de BT's zo'n 10 tot 12000 kilometers (en ja, ik ben absoluut geen rossi :P )
 
Ja, ik heb een ook Pilot Power achterband, maaruh.. Ik heb wel wat aanmerkingen.

Als ik nu hard weg rij, gaat mijn achteband slippen, ipv zich vast te bijten in het asfalt... Heel irritant, want bijna elke stoplicht gaat mijn band slippen, ook als ik naar mijn 2e schakel... Ik rij op een thunderace, maar dat is ook weer niet de sterkste motor.. Dus andere zouden dit probleem ook moeten hebben toch ?

Voor de rest lijkt het mij wel een prima band. Ik ben nog niet zo een goede "piloot ;-)" dat ik het verschil goed kan voelen, maar dat komt wel...
Weet je zeker dat het je band is en niet je koppeling :? :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan