Welk type Hurric?

APH3X2N

Die hard MF'er
20 okt 2011
821
0
Hallo allemaal!

Ik heb een tijdje geleden een motor gekocht via een dealer die hem op zijn beurt al een tijdje had staan.

Het gaat om een Thunderace uit 2001. Maar waar het echt om gaat is de demper die er onder hangt. Ik zit namelijk met het volgende. Ik weet niet welke demper het is en zou graag een db-killer hiervoor willen kopen. Ik vindt de uitlaat prima dus ik heb geen interesse om een andere aan te schaffen (laat staan het geld).

Ik zelf dacht altijd dat het om een Hurric RAC-1 ging:

images


Maar bij MLM-Parts vertelde ze mij dat het hier ging om een ouder type van de Hurric uitlaten. Ik kan hier zelf alleen nergens iets over vinden en ze zien er in mijn ogen precies hetzelfde uit...

Dit zijn een paar foto's van mijn demper aan elkaar geplakt:

hurric.png


Heeft er iemand een idee welke demper dit is of hier een db-killer voor is?

Als niemand het weet, kan iemand mij dan vertellen of het überhaupt nut heeft om hier een universele db-killer in te gooien en of ik hier dan bijvoorbeeld door de Duitse muggenzifterige keuring kom?

Alvast bedankt

Niels
 
Heeft iemand ook nog een idee of een universele killer gaat werken in deze uitlaat, of het überhaupt zal werken en dan met name voor de Duitse keuring.

Op de foto kan je duidelijk de binnenkant van de uitlaat zien :P
 
Hey Niels,

Dit topic is al een tijdje ongebruikt, maar wil toch ff reageren.
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, en was benieuwd of jij inmiddels een oplossing hebt gevonden.

Heb afgelopen oktober een Yamaha FZS600 Fazer gekocht, met deze zelfde Hurric demper.
Ook ik zit met het probleem dat er geen decibel-killer inzit, en dat hij toch aardig wat geluid produceert.

Ik weet dat ze bij Motorcenter Venlo universele DB-killers verkopen, maar of dit een optie is vraag ik mij ook af.

Mvg. Erik

imag0846.jpg
 
Even de fabrikant mailen en ander zelf wat maken/ laten maken.

Een kromme pijp er in kan kwa ruimte niet, dus je zal een rechte geperforeerde pijp (met dicht uiteinde) moeten monteren. Zie onderstaande afbeelding.

DB-killer.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan