welk type zijspan bak

FJR bikertje

MF'er
3 nov 2001
115
0
kamperland
hallo
ik heb zelf al een beetje rond gezocht maar kan niet echt vinden welk type zijspan bak dit is volgens de vorige eigenaar een velorex maar hij wist dit ook niet zeker .
daarom wil ik deze vraag hier aan jullie stellen want hier zit zoveel zijspan kennis bij elkaar dus misschien is er wel iemand die weet welk type dit is .
PICT1285.jpg

PICT1286.jpg
 
het is een eml bak maar het model weet ik niet
als de eigenaar denkt dat het een velorexbak is moet je 200 euro bieden 8-)
de waarde zal 800 tot 900 euro zijn

Als ik zou moeten gokken, zou ik voor de EML sportbak gaan...
Maar de kenners durf ik natuurlijk niet tegen te spreken O-)



[edit]Ik zou toch zweren, dat ik net las dat Halflive dacht dat het een EZS bak was... :? [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zou toch best wel velorex kunnen zijn.... ik herken toch wel een aantal typische Velorex kemerken zoals de bevestiging en verlichting. Ook de ruit s wel erg Velorex stijl.
 
Ja hoor, EML sport.

Al is die voor zover ik me heb laten vertellen oorspronkelijk alleen in éénpersoons versie geleverd.
Er rijden er meerdere rond die vakkundig (=onzichtbaar) omgebouwd zijn naar anderhalf persoons.

Zoals de mijne:

gl1000-3.jpg
 
hallo
ik heb zelf al een beetje rond gezocht maar kan niet echt vinden welk type zijspan bak dit is volgens de vorige eigenaar een velorex maar hij wist dit ook niet zeker .
daarom wil ik deze vraag hier aan jullie stellen want hier zit zoveel zijspan kennis bij elkaar dus misschien is er wel iemand die weet welk type dit is .
als je hem nou voor tweehonderd gekocht hebt, mag ik hem dan overnemen?
dan zet ik die verhuiswagen van mij wel weer te koop *O*
 
die zegt het volgende

halflive mag zeggen wat hij wilt het is hier democraties geregelt :Y


maar wat ik zeg gebeurt. 8-)




laten we er nou eerst maar eens een jaartje mee rijden en dan zien we wel verder
 
wat een reacties ik hou het dan maar op een eml bak en het type kom ik misschien nog wel eens achter .
de verkoper vertelde dat het een velorex bak is dus dat heb ik maar aangenomen.
en nee ik verkoop de bak niet heb hem net zelfpas gekocht .
hij stond in deze advertentie http://www.marktplaats.nl/index.php.../115856031-moet-weg-wegens-ruimte-gebrek.html
het is de bedoeling dat de bak weer aan de gs 1100 vast komt hij heeft daar ook aan gezeten maar is door de vorige eigenaar los gemaakt om dat de motor een face lift nodig had .
 
hallo
ik heb zelf al een beetje rond gezocht maar kan niet echt vinden welk type zijspan bak dit is volgens de vorige eigenaar een velorex maar hij wist dit ook niet zeker .
daarom wil ik deze vraag hier aan jullie stellen want hier zit zoveel zijspan kennis bij elkaar dus misschien is er wel iemand die weet welk type dit is .
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey FJRbikertje ... geen idee wat het is ... maareh ... komt die aan je FJR :?


;)
 
wat een reacties ik hou het dan maar op een eml bak en het type kom ik misschien nog wel eens achter .
de verkoper vertelde dat het een velorex bak is dus dat heb ik maar aangenomen.
en nee ik verkoop de bak niet heb hem net zelfpas gekocht .
hij stond in deze advertentie http://www.marktplaats.nl/index.php.../115856031-moet-weg-wegens-ruimte-gebrek.html
het is de bedoeling dat de bak weer aan de gs 1100 vast komt hij heeft daar ook aan gezeten maar is door de vorige eigenaar los gemaakt om dat de motor een face lift nodig had .

daar heb je volgens mij een goede deal mee gedaan.
650,- met aftrek van de overige spullen is een spotprijs voor de bak *O*
 
daar heb je volgens mij een goede deal mee gedaan.
650,- met aftrek van de overige spullen is een spotprijs voor de bak *O*

naar mijn idee heb ik ook niet te veel betaald .
ik heb gisteren het motorblok eens laten lopen eerst een halve emmmer water uit het blok laten lopen carbs een beetje schoon gemaakt nieuwe benzine en na een paar keer starten liep ze weer .
dus gelijk alle olieen afgetapt en nu maar alles schoon maken want anderhalf jaar gewoon buiten staan daar knapt het spul niet van op.
 
Zou toch best wel velorex kunnen zijn.... ik herken toch wel een aantal typische Velorex kemerken zoals de bevestiging en verlichting. Ook de ruit s wel erg Velorex stijl.

Stootstrip en dat lichtarmatuurtje is ook exact zoals op die van mij...



en dat was ook een Velorex... toch..:? :X :+
 
dit weekend eens gekeken wat ik allemaal gekocht heb ,en even het zijspan gepast aan de motor fiets .
de voorste ophanging dat zit wel goed maar de achterste die zit voor mijn gevoel te ver weg bij de voetsteun als ik die dichterbij wil zetten dan zal de onderste bocht verlengt moeten worden en ik weet niet of je dat zomaar mag doen ,of is het beter een nieuwe bocht te laten buigen en deze weer vast lassen ??
hopenlijk weten jullie een goede oplossing ik heb al gezocht naar foto's van ophangingen van zijspannen maar nergens kan je goed zien waar de achterste kogel vast zit .
PICT1296.jpg

PICT1295.jpg

PICT1294.jpg

de plaat waar de kogel aan zit is een centimeter dik maar als ik met het stuur draai dan zie ik deze plaat toch bewegen en volgens mij is dat niet goed .
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk.
die kogel zit te ver naar achter op een ongesteunde plaat.
ik zou hem ook veel meer naar de voetsteun verplaatsen.
dan moet je dus inderdaad je bevestiging op het zijspan verlengen of verplaatsen.
het gevolg is wel dat je het probleem dan gewoon verplaatst.

het laswerk ziet er niet echt EML uit.
klopt de afstelling van het zijspan wel? staat het zijspan wel ver genoeg naar voren?
het zijspanwiel moet minstens 25cm voor het achterwiel staan.
 
de voor loop heb ik op 30cm gezet ,dus dat zou goed moeten zijn de motor weegt 300kg .
als ik de bocht zou verlengen dan komt de kogel wel dichterbij de voetsteun te staan maar dan gaat de bocht misschien wel veren of zal dat wel mee vallen ??
 
de voor loop heb ik op 30cm gezet ,dus dat zou goed moeten zijn de motor weegt 300kg .
als ik de bocht zou verlengen dan komt de kogel wel dichterbij de voetsteun te staan maar dan gaat de bocht misschien wel veren of zal dat wel mee vallen ??

in theorie gaat hij inderdaad veren.
doordat het een buis is in plaats van een vlakke plaat zal dat veel minder zijn.
je kan ook nog in de bocht van de buis een schetsplaat lassen, daar wordt ie ook hardstikke stijf van.

of je vult de buis met vierkante blauwe tabletjes :X
 
in theorie gaat hij inderdaad veren.
doordat het een buis is in plaats van een vlakke plaat zal dat veel minder zijn.
je kan ook nog in de bocht van de buis een schetsplaat lassen, daar wordt ie ook hardstikke stijf van.

of je vult de buis met vierkante blauwe tabletjes :X

ik ga ook een schets plaat maken in de bocht als ik het stuk verlengd heb ,zit dan toch wel steviger dan zonder .
 
Terug
Bovenaan Onderaan