Welk vet in tandwieltjes van starter?

Ericmoto

Knallen met de kat
18 jan 2015
554
410
Nootdorp
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het opknappen de startmotor van een cb450, echter ik heb een vraag. Ik heb de behuizing uit elkaar gehaald om te stralen/spuiten en wil het vet vernieuwen wat bij de sateliet tandwielen zit. Kan ik hiervoor gewoon kogellager vet gebruiken? Alvast dank voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Sander, bedankt voor je tip en opmerking. Inderdaad een niet zo beste titel, helaas niet meer aan te passen door mij... In jou topic gaat het volgens mij voornamelijk over de lagers van de startmotor, echter ik heb het over de tandwielen. Als ik de molycote 33 eigenschappen echter weer zie ga ik er wel van uit dat dit ook wel gaat werken voor de sateliet tandwielen.
 
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het opknappen de startmotor van een cb450, echter ik heb een vraag. Ik heb de behuizing uit elkaar gehaald om te stralen/spuiten en wil het vet vernieuwen wat bij de sateliet tandwielen zit. Kan ik hiervoor gewoon kogellager vet gebruiken? Alvast dank voor het meedenken.
Ja.

Maar zoek eens een wphb. Daar staat ook in wat Honda ooit voorschreef als vet op die plek :t
 
Hoi Martell, dank je wel. Waarom denk jij dat ik geen wph heb? Ik heb er zelfs 2. Echter daarin staat niets vermeld over het type vet, vandaar mijn vraag hier. B|

Beetje vriendelijker wordt gewaardeerd :)

Er staat inderdaad niet in wat voor vet je moet gebruiken. Zelf heb ik een tube watervast-vet (propellor-vet) wat ik hier zou toepassen.

Hier nog een leuke how-to voor het oplappen van de startmotor van je brommer:
https://www.motorcycleclassics.com/mc-how-to/honda-cb450-starter-overhaul-zmmz18jfzhur
 
Goedemorgen Martell en Jim. Beide bedankt voor de input, ik ga vandaag de boel weer monteren.( het is er een mooie dag voor) :) ik zal vandaag wel even een fotootje plaatsen, het word mooi!
 
full

full



Bij deze twee foto’s van mijn project. De startmotor is weer gemonteerd en getest. ( nu de rest nog ;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan