welk vet om wielas in te smeren???

Kawaroen

MF veteraan
8 apr 2002
2.350
0
Ik heb het achterwiel eruit en wou die as ook eens opnieuw invetten. Nou heb ik zo'n pot Duckhams vet staan maar daar staat op tot 150 graden. Lijkt mij dat zo'n as wel heter dan 150 graden kan worden.

Welk vet kan ik het beste gebruiken voor die wielas :?
 
Ik heb het achterwiel eruit en wou die as ook eens opnieuw invetten. Nou heb ik zo'n pot Duckhams vet staan maar daar staat op tot 150 graden. Lijkt mij dat zo'n as wel heter dan 150 graden kan worden.

Welk vet kan ik het beste gebruiken voor die wielas :?

Ik weet niet wat dat Duckhams voor vet is, maar voor alle delen die met 'lage' toeren en toch 'hoge'druk worden belast, wordt in het algemeen een Molybdeen disulphide aangeraden (Moly dus...) Moly koop je gewoon bij de Brezan ofzo, tubetje voor de rest van je leven/vrienden.... :)

Je motor zal nooit ophouden te rijden, je assen/bussen/lagers kunnen wel eerder slijten. In dat Moly zit dus 5% molybdeen disulphide, spul dat je as lekker smeert op het moment dat het vet er tussen uitgeperst is...bijvoorbeeld als je staat te wachten voor dat stoplicht, met z'n 2en op de bike etcetcetc. Als je weer gaat rijden komt het vet weer tussen de drukpunten en is eea weer normaal.

Suc6!
 
Welk vet kan ik het beste gebruiken voor die wielas :?

Duckhams (Lithium-grease is de benaming die je op engelse forums tegenkomt)

Je as word niet zo heet. Het gaat zich meer om de corrosie.
Ik smeer er m'n assen ook altijd lichtjes mee in, nooit problemen.

Duckhams word door sommige monteurs ook gebruikt om de ketting te smeren.
 
Wil je de as of de lagers smeren ?

Wiellagers gewoon met lagervet smeren (ik gebruik altijd skf vet uit zo'n tube)
En ook wat extra tussen keering en lager (daar waar die afstandsbus in loopt), dan blijf de aak beter waterdicht.

Wil je de as zelf smeren dan maakt het niet veel uit , het belangrijkste is dan dat hij niet vastroest en je hem er daardoor niet uit krijgt .
 
Terug
Bovenaan Onderaan