welk vizier??

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.062
510
breskens
Wil een ander vizier op m'n helm steken, want gewoon doorzichtig vind ik niet mooi en met laagstaande zon moet je een zonnebril op, en een bril op zit niet lekker. Wat zijn jullie ervaringen met verschillende vizieren? Denk aan zo'n spiegelend vizier/oranje of iets dergelijks. Een donker vizier valt eigenlijk al af want daar zie je geen kloten mee als het donker is. En gebruiken jullie speciaal spul tegen condens? 8-)
 
echt donkere visieren kun je toch niet meer krijgen. Zelf rijdt ik al jaren met een spiegelend visier op m'n Shoei. Is donker genoeg voor de zon, en niet te donker om 's avonds te rijden.

Als ik op vakantie ga, neem ik altijd 2 visieren mee, 1 helder en 1 donker. Het helder visier is voorzien van een fogshield, om een beslagen visier te voorkomen. Dit gebruik ik met slecht weer.
 
Heb gewoon m'n standaard vizier er opzitten met daar weer tegen aan een geel pin-lock vizier. Werkt ook prima tegen zon en geeft echt goede zicht 's avonds.
 
Heb gewoon m'n standaard vizier er opzitten met daar weer tegen aan een geel pin-lock vizier. Werkt ook prima tegen zon en geeft echt goede zicht 's avonds.

Zou je een keer een foto willen posten van die gele pinlock?

Ik heb zelf een helm met behoorlijk veel geel. (klik http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4243&singlepost=87730 (hier) voor een foto)
Zou een gele pinlock daar een beetje normaal bij passen of zou het vloeken???

Gele pinlock klinkt namelijk wel aardig aangezien je zojuist meldde dat het ook tegen de zon werkt, ik heb namelijk een bril dus een zonnebril werkt niet echt en ik wil ook geen donker vizier...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de laatste Motor en tourisme staat een test over anti-condens middelen. Alleen de Pinlock en Fogcity achtige dubbele beglazing werkt. Anti-condens middelen doen maar even wat, daarna is het weer shit. Als ik zou moeten kiezen ging ik voor de Fogcity.
 
Zou je een keer een foto willen posten van die gele pinlock?

Ik heb zelf een helm met behoorlijk veel geel. (klik http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4243&singlepost=87730 (hier) voor een foto)
Zou een gele pinlock daar een beetje normaal bij passen of zou het vloeken???

Gele pinlock klinkt namelijk wel aardig aangezien je zojuist meldde dat het ook tegen de zon werkt, ik heb namelijk een bril dus een zonnebril werkt niet echt en ik wil ook geen donker vizier...

Echt baggerplaatje, maar gaat om het idee.

helm_pinlock.jpg
 
Ik heb wel een donker vizier, war je, als er straatverlichting is, ook s'avonds mee kan rijden.

Echter als is s'avonds op pad ga, doe ik me blanco vizier er op.

Maar meestal, hoop je tenslotte, rij je met een zonnetje, en dan is een donker vizier echt heel lekker.

Heb eens met een blanco vizier ruim een uur met een hand gereden, om met me andere hand de zon een beetje te blokken, voor mij alleen maar donkere vizieren.

Met pinlock trouwens.
 
In Utrecht op de motorbeurs heb ik gekleurde opplakbare viziers gezien.
Die kon je 30 keer erop en eraf halen.
De kleuren waren rood,blauw,groen,goud en zilver.
Kostte 8 euro dan had je 2 vizieren.
Ik ben ze met mijn stomme kop vergeten te kopen :(
Weet iemand waar ik ze kan kopen of wie de leverancier is :?
Lijkt me wel handig als het s'avonds donker is haal je hem eraf en rol je hem op.
 
Ik heb wel een donker vizier, war je, als er straatverlichting is, ook s'avonds mee kan rijden.

Echter als is s'avonds op pad ga, doe ik me blanco vizier er op.

Maar meestal, hoop je tenslotte, rij je met een zonnetje, en dan is een donker vizier echt heel lekker.

Met pinlock trouwens.

:^

Maar dan zonder Pinlock. Heb het lichtstgetinte vizier van Shoei. Ook bij relatief weinig zon rustiger aan de ogen. In de auto heb ik ook al vrij snel m'n zonnebril op.
 
Ik heb wel een donker vizier, war je, als er straatverlichting is, ook s'avonds mee kan rijden.

Echter als is s'avonds op pad ga, doe ik me blanco vizier er op.

En als je nou overdag vertrekt en pas 's avonds terugkomt (waar geen straatverlichting is)?? Ik bedoel: aanstaande zaterdag 'moeten' we toch eigenlijk wel op de motor komen, dus 's middags vertrekken en 's nachts weer terug... O nee, jij blijft natuurlijk slapen :z :z

Ik rijd zelf trouwens met een doorzichtig vizier met pinlock. Werkt super!!
 
Op dinsdag 19 maart 2002 19:11 schreef Catmaniac het volgende:
Ik rijd zelf trouwens met een doorzichtig vizier met pinlock. Werkt super!!

Haha, is wel prettig een doorzichtig vizier. Geen straatverlichting? Dan achter de lampen van de voorganger aan rijden of vizier open zetten.
 
twee mogelijkheden, blanco vizier meenemen, is binnen 1 minuutje te verwisselen.

tweede mogelijkheid: met donkere vizier terug rijden, alleen de snelheid zakt vanzelf een beetje.

Of niet, als je het s'avonds gezellig genoeg heb gehad. HIK

Meer dan de twee witte strepen links en rechts hoef je niet te zien.
 
Heb altijd een blanco vizier gehad met pinlock, maar die heb je in 2 smaken:

[*] Origineel nolan vizier met pinlock
[*] Pinlock ingelijmd in je niet-Nolan helm

Ik had dus het originele systeem, maar die is eigenlijk maar kl#te. Hierbij is namelijk het binnenvizier niet gelijmd, maar zit alleen maar vast met die 2 pinnetjes. Na verloop van tijd heb je dus heel veel kleine krasjes, omdat het vizier niet echt goed vast zit.

Andere systeem heeft bijv. mijn pa laten doen, dan wordt er een binnenvizier vastgelijmd (nou ja, met siliconenkit ofzo). Dit systeem is veel beter, want je krijgt er geen irritante krassen van.

Nu heb ik zelf vorigr week een donker vizier gehaald.
Een uitkomt overdag, 's avonds een ramp.

:)
 
Had vorig zeizoen een transparant vizier met een donkere pinlock.. Wat een drama :( Omdat er boven de pinlock een strookje overblijft waardoor de zon doorheen kan schijnen..

Nu heb ik een licht getint vizier met een transparante pinlock.. 8-) Is al vele malen beter.. Omdat nu het hele gezichtsveld in 1 (licht getinte)kleur is.
 
Laatst bewerkt:
Voor degenen die met bril rijden en er een zonnebril op sterkte bij willen kopen. Koop niet zo één van 50 piek, want schaduw wordt met zo'n ding pikzwart, waardoor je de weg niet meer ziet. Levensgevaarlijk.

Mijn zonnebril op sterkte zit zo rond de 250 gulden. En die bevalt me prima.
 
Ik heb er altijd een donker vizier op zitten. Ook als ik snachts rij. De Blues Brothers reden toch ook in het donker met hun zonnebrillen op? :?
 
Ondergetekende rijd eigenlijk altijd met donker vizier op mijn arai. Heb een bril doch weinig last van condens oid. Ligt misschien aan mijn helm (= arai rx7) deze heeft errrrug veel ventilatie mogelijkheden.
Voor wat betreft plakvizier... heb net voor mijn vrouw een OGK helm gekocht en daar zit zo'n donker getint plakding bij, ga hem eerdaags eens uitproberen want haar helm past mij namelijk ook. Ben dan tevens benieuwd hoe diezelfde OGK zich houdt qua windgeruis en zitcomfort. Wordt vervolgd.

C.U.


:j
 
Heb een shoei met een zilver spiegelvizier (incl fogcity) en een normale (ook met fogcity).
Het spiegelvizier werkt echt geweldig tegen de zon en overdag met redelijk weer, maar zoals zondag bij de MF-meeting lijkt het meteen zwaar schemer met dat slechte weer. Ook vervelend is als je in de middag weg gaat en 's avond terug gaat (in het donker) met dat spiegelvizier, dan zie je echt bijna niets meer. Heb het standaard vizier nu trouwens anderhalf jaar maar de fogcity werkt niet meer optimaal.

Conclusie: Als het redelijk weer is en niet donker kan je em makkelijk gebruiken.

Voor de liefhebbers een piccie:
misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1835/b25e4e21fd6ab70e2cf6d8d2162b89f1 (helm.jpg)​
 
Ik heb er altijd een donker vizier op zitten. Ook als ik snachts rij. De Blues Brothers reden toch ook in het donker met hun zonnebrillen op? :?
Same here, maar ik reed 1x 's avonds van Sneek naar Emmen in de stromende regen. Ik zag alleen nog het achterlicht van de motor voor me en de strepen op de weg als ze niet meer dan een meter van m'n motor af waren.
Sindsdien heb ik altijd een blank vizier achterin de motor, wil ik echt geen 2e keer meemaken!
 
Heb altijd een blanco vizier gehad met pinlock, maar die heb je in 2 smaken:

[*] Origineel nolan vizier met pinlock
[*] Pinlock ingelijmd in je niet-Nolan helm

Ik had dus het originele systeem, maar die is eigenlijk maar kl#te. Hierbij is namelijk het binnenvizier niet gelijmd, maar zit alleen maar vast met die 2 pinnetjes. Na verloop van tijd heb je dus heel veel kleine krasjes, omdat het vizier niet echt goed vast zit.

Andere systeem heeft bijv. mijn pa laten doen, dan wordt er een binnenvizier vastgelijmd (nou ja, met siliconenkit ofzo). Dit systeem is veel beter, want je krijgt er geen irritante krassen van.

Nu heb ik zelf vorigr week een donker vizier gehaald.
Een uitkomt overdag, 's avonds een ramp.

:)

Ruud, de pinlock met siliconen randje zien niet gelijmd hoor.
Er zit gewoon een siliconenrandje aan het pinlock, doordat dat siliconenrandje dus zacht rubber is, en door de bevestiging tegen je originele vizier gedrukt wordt, kan je pinlock niet meer schuiven, en dus niet meer krassen. En tevens kan er niks meer tussen vizier en pinlock komen, ook niet met regen of schoonmaken.
 
IK heb een donker vizier voor zon zit er 's zomers dus meestal op. En helder voor 's avonds, overdag met slecht weer
 
Ik heb nu een vizier van af de buitenkant is het blauw spiegelend maar zit je met de kop in de helm is het gewoon een donker vizier.

Met felle zon draag ik er nog wel een zonnebril onder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan