Welk weer vinden motorrijders nou mooi

SharkeY

MF'er
14 apr 2004
64
0
Den Haag
Ja hoor mensen, het regent weer.
We hebben wiliswaar een paar mooie warme dagen achter de rug en het zal nederland niet zijn als de regen de lol weer moest drukken.
Na een paar dagen warm weer staat heel nederland op zijn kop. In elk nieuwsbericht wordt gesproken over een hittegolf en in verschillende programma's wordt er volop aandacht gegeven aan die &*@ ouwe lui, die alleen maar lopen te zeiken dat ze het wel erg warm vinden en dat het van hen wel wat minder mag (als je die #@T lui, die eigenlijk al lang onder de zoden hadden moeten liggen nu zou vragen, zouden ze lopen te kankeren op de regen)
Wat vinden jullie nou het meest ideale weer om lekker op de motor te stappen en bij welk weer laat je de motor liever staan om bv naar het strand te gaan of te gaan schaatsen?
 
Ik hou niet van het strand en schaatsen, dus daarom laat ik de motor nooit staan. Zaken als storm en gladdigheid/pekel zijn voor mij reden om bewust voor de auto te kiezen. Voor de rest laat ik 'm in principe niet staan. Hoewel ik natuurlijk bij erge kou of stromende regen wel sneller voor de auto zal kiezen.

Ideaal is voor mij zo'n 18-20 graden en droog. Zon hoeft niet persé. Wel graag een beetje wind. Scheelt een heleboel fietsers.
 
tussen de 20 en 25 graden, hoeft niet geheel onbewolkt te zijn en een klein briesje vind ik ideaal motorrij weer.
 
Voor toeren etc: droog evt zon.

Voor stunten: droog.

Voor woon/werk,dagelijks gebruik: zal het mij aan mijn reet roesten...

Pas als het echt te gevaarlijk word in de winter,pak ik de auto.

Tis nu eenmaal Nederland... 75% van het jaar (licht) vochtig.
 
voor mij is alles beter dan elke dag over de 30 graden die wij hebben :(
het is voor mij te veel van het goede, geef mij maar een temperatuur van 20-25 graden.
 
tussen de 20 en 25 graden, hoeft niet geheel onbewolkt te zijn en een klein briesje vind ik ideaal motorrij weer.

Ik hou niet van het strand en schaatsen, dus daarom laat ik de motor nooit staan. Zaken als storm en gladdigheid/pekel zijn voor mij reden om bewust voor de auto te kiezen. Voor de rest laat ik 'm in principe niet staan. Hoewel ik natuurlijk bij erge kou of stromende regen wel sneller voor de auto zal kiezen.

Ideaal is voor mij zo'n 18-20 graden en droog. Zon hoeft niet persé. Wel graag een beetje wind. Scheelt een heleboel fietsers.


voor mij is alles beter dan elke dag over de 30 graden die wij hebben :(
het is voor mij te veel van het goede, geef mij maar een temperatuur van 20-25 graden.

:^ 's
 
NL is extreem zielig als het om warm weer gaat;
Wat ik hoor van de weelui:

De warme dagen moeten we "DOORKOMEN"
De hittegolf hebben we bijne "GETROTSEERD"
Deze dagen zijn een "HEL GEWEEST"
Het lijkt erop dat we de hittegolf "OVERWONNEN HEBBEN"
De hitte is "EINDELIJK VOORBIJ"

Dus maar weer naar de regen!? WAT IS DIT VOOR LAND!?
Ik ben net terug uit zuidelijk France en daar was het elke dag 2 week lang 40 graden en das gewoon normaal en kennen ze geen hittegolf en ZEIKEN DE LUI DAAR NIET ZO!!!!!!!!!!!!

Want nu gaan we weer klagen over de REGEN!!!
WHAAAAAAAAAAAA Ik denk dat ik nog ff naar Italie ga. :(

maar 20 graden en zonnetje is ideaal verders. :)
 
NL is extreem zielig als het om warm weer gaat;
Wat ik hoor van de weelui:

De warme dagen moeten we "DOORKOMEN"
De hittegolf hebben we bijne "GETROTSEERD"
Deze dagen zijn een "HEL GEWEEST"
Het lijkt erop dat we de hittegolf "OVERWONNEN HEBBEN"
De hitte is "EINDELIJK VOORBIJ"

Dus maar weer naar de regen!? WAT IS DIT VOOR LAND!?
Ik ben net terug uit zuidelijk France en daar was het elke dag 2 week lang 40 graden en das gewoon normaal en kennen ze geen hittegolf en ZEIKEN DE LUI DAAR NIET ZO!!!!!!!!!!!!

Want nu gaan we weer klagen over de REGEN!!!
WHAAAAAAAAAAAA Ik denk dat ik nog ff naar Italie ga. :(

maar 20 graden en zonnetje is ideaal verders. :)


Zuid Frankrijk heeft een ander klimaat. Dat voelt iets anders.... :X
 
Dus maar weer naar de regen!? WAT IS DIT VOOR LAND!?
Ik ben net terug uit zuidelijk France en daar was het elke dag 2 week lang 40 graden en das gewoon normaal en kennen ze geen hittegolf en ZEIKEN DE LUI DAAR NIET ZO!!!!!!!!!!!!


of je nu 2 weken lang de hitte hebt of je zit 6 maand lang in de hitte dat maakt wel een verschil, begin van het jaar is het wel fijn maar na een paar maand dan zeg ik bij mij zelf , waar is de herfst.
 
Ik weet dat t in Zuid Frankrijk de warmte veel droger is (fijner dus), maar het kan daar ook echt GRUWELIJK heet zijn met 47 graden in de zon en dan motorpak aan, maar gewoon gaan met de banaan! Ik vind het zon gezeur hiero, tis nooit goed, alleen maar slecht en 3 dagen 30graden zijn al een hittegolf en iedereen gaat zon beetje dood en het water is strax ook al op zeker? Man hou op. :r
 
Het meest ideale weer voor mij om te rijden is tussen de -6° en +18°. Als het maar droog is.
Alleen omdat ik geen koekblik heb, rijd ik ook als het weer niet zo ideaal is (overigens altijd gedaan)
 
Niet te nat, niet te warm, niet te koud........ Te warm (meer dan 27-28gr) vind ik erger dan welk motorweer ook..... (net naar Italie geweest met de bike)
 
Terug
Bovenaan Onderaan