Welke “oude” TomTom of Garmin?

Groot fan van de TT 400 en sinds een paar maanden de 550. Mocht je budget het toelaten dan is de 400 een perfecte reisvergezel. Makkelijk te koppelen aan de telefoon voor live filemeldingen, livetime updates en redelijk snel. De 550 is sneller, maar direct een stuk duurder. Ik heb eens met de Garmin 345 gespeeld, maar de interface van een TT is m.i. een stuk handiger.

Gek voorbeeld, maar gebruik je hem dagelijks voor woon-werk dan zal hij automatisch de route aangeven als je 's ochtens op de motor stapt of naar huis gaat rijden vanuit werk. Op kantoor/thuis kun je met de laptop een route maken of een POI aanmaken in MyDrive en die synct hij dan met de TT als deze verbonden is met het internet via de telefoon. De 550 heeft wifi, dat is nog makkelijker (thuis voor updaten/syncen) maar dat is het prijsverschil niet waard.

Ik zou mijn zinnen op de 400 zetten :Y
 
Mannen hier kan ik wat mee. Ik ga even goed speuren en blijf in dit topic meelezen.
Ik heb wel budget voor een nieuwe, maar ik vind het zonde geld voor af en toe een adres navigeren/ opzoeken in de stad.
Toertochten rij ik vrijwel niet, ben meer een fun rijder en af en toe een visite.
Tomtom rider 5!. Ben je rond de 100 euro klaar, lifetime update en ook een fix voor wnro. Let hier op bij het kopen van een oudere navi. Rider voldoet ondanks zijn leeftijd van 7 jaar nog prima voor korte ritjes, maar ook weekenden met ingeladen routes gaan prima.
 
Ik heb de urban rider gehad deed het prima kost nu geen drol en heeft kronkel route en ja de wegen staan er niet allemaal op nou en je komt er wel hij pakt het vanzelf weer op.

Alsje hem weinig gebruikt prima voor je doel
 
Mannen hier kan ik wat mee. Ik ga even goed speuren en blijf in dit topic meelezen.
Ik heb wel budget voor een nieuwe, maar ik vind het zonde geld voor af en toe een adres navigeren/ opzoeken in de stad.
Toertochten rij ik vrijwel niet, ben meer een fun rijder en af en toe een visite.
Dit schreeuwt toch helemaal kronkelroutes, een mooie weggetjes route plannen met dezelfde handelingen als een a naar b route. Dus gewoon doel ingeven en rijden.
Denk niet dat Garmin dat kan?
 
Ik heb de urban rider gehad deed het prima kost nu geen drol en heeft kronkel route en ja de wegen staan er niet allemaal op nou en je komt er wel hij pakt het vanzelf weer op.

Alsje hem weinig gebruikt prima voor je doel

Ik heb nog een Rider 1. Daar heb ik zelf andere software en nieuwe kaarten opgezet. Als je niet helemaal digibeet bent kun je online vinden hoe dat moet. Dan heb je dus én recente kaarten én je kunt kronkelroutes rijden.
 
Dit schreeuwt toch helemaal kronkelroutes, een mooie weggetjes route plannen met dezelfde handelingen als een a naar b route. Dus gewoon doel ingeven en rijden.
Denk niet dat Garmin dat kan?
Kronkelroutes op een Garmin kan pas met de Zumo XT. Alle voorgaande modellen totaal niet. ik heb ze allemaal gehad en ook een TomTom Rider 550. Dat was voor mij overigens het enige positieve. Daarom nu de XT.
 
Ik heb het vooral over het gemak waarmee dat kan, met de standaard software.
Ik deed het vaak zat terwijl ik reed switchen tussen snelste en kronkels, en zodoende zo mooi mogelijk rijden en toch op tijd thuis voor het eten*O*
 
Rider410 hier, doet precies wat jij omschrijft. Gebruik hem zelf al ruim 2 jaar. Ook 2de hands gekocht.
 
Zie hier boven dat iemand een 660 de hemel in prijst echter ik heb zoon k-apperaat in mijn BMW gehad en heb meteen een TomTom gekocht voor mij nooit meer Garmin.
 
@ Huntkloas, Denk dat je moet leren om te lezen. Ik prijs de Garmin 660 helemaal niet in de hemel.
Op basis van de vraag van de ts, namelijk een beperkt budget, dan kom je op de oudere toestellen uit. Dan is de Garmin 660 een betere keus dan de oudere Riders. heb je meer budget, dan de TomTom Rider 40, 400 en 550 serie ivm mooie kronkelwegen. Wil je het beste van dit moment, dan kom je uit op de Garmin XT.
 
@ Huntkloas, Denk dat je moet leren om te lezen. Ik prijs de Garmin 660 helemaal niet in de hemel.
Op basis van de vraag van de ts, namelijk een beperkt budget, dan kom je op de oudere toestellen uit. Dan is de Garmin 660 een betere keus dan de oudere Riders. heb je meer budget, dan de TomTom Rider 40, 400 en 550 serie ivm mooie kronkelwegen. Wil je het beste van dit moment, dan kom je uit op de Garmin XT.

Sorry nogmaals 660 is een apparaat dat je niet moet aanbevelen loopt continu vast en Garmin weet t en doet niets.
 
Dan heb jij blijkbaar gewoon pech. Ik ken verschillende personen die al meerdere jaren een 660 hebben zonder problemen. Ik heb hem ook een paar jaar gehad. Vervolgens de 590 en 595. Ik vond de 660 echter beter.
Als jij problemen hebt met jouw 660 moet je niet bij Garmin zijn, maar bij de leverancier.
 
Dan heb jij blijkbaar gewoon pech. Ik ken verschillende personen die al meerdere jaren een 660 hebben zonder problemen. Ik heb hem ook een paar jaar gehad. Vervolgens de 590 en 595. Ik vond de 660 echter beter.
Als jij problemen hebt met jouw 660 moet je niet bij Garmin zijn, maar bij de leverancier.
Maat van mij heeft al jaren een Garmin 660, nooit over vastlopers geklaagd....exemplarisch dus.
 
Dan heb jij blijkbaar gewoon pech. Ik ken verschillende personen die al meerdere jaren een 660 hebben zonder problemen. Ik heb hem ook een paar jaar gehad. Vervolgens de 590 en 595. Ik vond de 660 echter beter.
Als jij problemen hebt met jouw 660 moet je niet bij Garmin zijn, maar bij de leverancier.

Sorry maar ding komt van Garmin die moeten er wat aan doen maar gaven niet thuis. Heb meerdere Garmins gehad maar was er toen klaar mee hoe zij t afhandelen.
 
Als je een product koopt hoort de leverancier en niet de fabrikant het op te lossen. Al jaren zo wettelijk geregeld. Ik heb ook ooit een probleem gehad met een Garmin. Zelfs na de garantieperiode door de leverancier (Waypoint) keurig geregeld.
als je echter iets koopt bij een “dozenschuiver” dan wordt het anders. Die verschuilen zich vaak achter de fabrikant.
 
Zo te zien heet TS zijn keuze gemaakt, maar heeft ook een laag budget.
Er wordt bij alle genoemde toestellen gesproken over allerlei (on)mogelijkheden, maar ik hoor nog niemand over de aan te sluiten communicatie set, en welke dat dan zou moeten worden?
Heb zelf al jaren tot volle tevredenheid een Zumo660 met als communicatie set een interphone F4 (Duo set met partner via bt)

Mogelijk heel interessant voor de TS om ook hiervan de voor en nadelen in combinatie met budget teleren kennen.
Persoonlijk zeg ik dat je bijna niet zonder gesproken aanwijzingen kan (ja,technisch wel, met alleen de visuele aanwijzingen, maar soms heb je al je andere zintuigen, handen en voeten nodig als je nou net hier of daar een belangrijke aanwijzing nodig hebt)
 
Maat van mij een oude 660 en heeft een paar weken geleden een nieuwe sena SRL headset gekocht: koppeling geen enkele probleem.

Ik heb zelf een TT550 met een Midland....maar daar is de volgorde van BT kanalen een punt.
 
Heb nog nooit een headset gehad, vind ik moeilijk om geld aan uit te geven. Levensduur speelt ook mee als je het maar sporadisch gebruikt. Wil geen bedienings kastje aan mijn helm.
Ben visueel ingesteld, en als ik een afslag mis pak ik gewoon de volgende.
 
Mijn 660 had ik eerst aan een BT dongel, daarna aan een Sena SHR10. Zowel muziek alsook navigatiewijzigingen. Ging prima. Alleen met de TomTom Rider 550 regelmatig problemen Met iPhone koppeling.
 
Een paar jaar terug kocht ik mijn Zumo 350 voor 200 euro. Ik had er ooit nieuw een gekocht maar die overleefde een crash niet en aangezien ik niet de nieuwwaarde terugkreeg kocht ik gewoon weer dezelfde. Perfect apparaat met al best een hele berg opties.
Headset kun je er aan koppelen.. heb ik nooit gedaan en nooit gemist. Wil geen geouwehoer aan mijn oor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan