Welke 125cc/250cc crossmotor goed en betrouwbaar ?

Omerta86

MF'er
10 mrt 2011
146
0
the bronx
Beste Crossers van MF.

Na jaren geleden een Suzuki RM 250 uit 89 ofzo gehad te hebben die ik helaas ivm stallings problemen heb moeten verkopen voor een bodemprijs begint het nu toch weer te jeuken.
Inmiddels ben ik verhuisd en heb genoeg ruimte om een crosser naast mijn GSXR 1000 k4 kwijt te kunnen. ik heb afgelopen week bij motorhuis de doelen in zaandam samen met eigenaar peter een uurtje gecrost en dit is zo goed bevallen dat ik toch weer een motor wil gaan kopen !

Mijn voorkeur gaat wederom uit naar een 250cc omdat dit kwa formaat en power toch wel het best bij mij past denk ik zelf. Nu wil ik alvorens een miskoop te doen mijzelf eerst even informeren wat nou een goede degelijke crossmotor is die veel kan hebben..
Heb namelijk al wat rond gelezen en lees vooral dat de Suzuki RM's van 99' en 00' vaak problemen hebben met de bak en andere mankementen en dat je financieel echt leeg loopt op deze motoren.. goed onderhoud is uiteraard geen probleem maar wil niet om de haveklap me motor laten maken.

Ik twijfel tussen een
Yamaha yz250f van 2002 (€1750) ( hoe is die kwa zwakke punten?)
en een
Suzuki rm 250 2001 (€1450) ( heeft deze punten om rekening mee te houden?)
zijn dit goede motoren ? ik zoek iets tussen de 1500 en 2000 euro en wil er gewoon in de weekenden mee crossen dus geen wedstrijden.. iemand misschien nog een ander idee ??


:W
 
Laatst bewerkt:
Beste Crossers van MF.

Na jaren geleden een Suzuki RM 250 uit 89 ofzo gehad te hebben die ik helaas ivm stallings problemen heb moeten verkopen voor een bodemprijs begint het nu toch weer te jeuken.
Inmiddels ben ik verhuisd en heb genoeg ruimte om een crosser naast mijn GSXR 1000 k4 kwijt te kunnen. ik heb afgelopen week bij motorhuis de doelen in zaandam samen met eigenaar peter een uurtje gecrost en dit is zo goed bevallen dat ik toch weer een motor wil gaan kopen !

Mijn voorkeur gaat wederom uit naar een 250cc omdat dit kwa formaat en power toch wel het best bij mij past denk ik zelf. Nu wil ik alvorens een miskoop te doen mijzelf eerst even informeren wat nou een goede degelijke crossmotor is die veel kan hebben..
Heb namelijk al wat rond gelezen en lees vooral dat de Suzuki RM's van 99' en 00' vaak problemen hebben met de bak en andere mankementen en dat je financieel echt leeg loopt op deze motoren.. goed onderhoud is uiteraard geen probleem maar wil niet om de haveklap me motor laten maken.

Ik twijfel tussen een
Yamaha yz250f van 2002 (€1750) ( hoe is die kwa zwakke punten?)
en een
Suzuki rm 250 2001 (€1450) ( heeft deze punten om rekening mee te houden?)
zijn dit goede motoren ? ik zoek iets tussen de 1500 en 2000 euro en wil er gewoon in de weekenden mee crossen dus geen wedstrijden.. iemand misschien nog een ander idee ??


:W

Voor het bedrag wat je te besteden hebt, zou ik voor een 250cc 2-takt gaan.
Want als je aan het sleutelen komt met een wat oudere 4-takt, zit je zo aan het bedrag waar je hem voor gekocht hebt.
En de staat van de motor is belangrijker dan het jaartal!
Een Honda zou mijn voorkeur hebben, ook de wat oudere met stalen frame zijn ook heel goed.
Maar met een wat oudere crosser moet je ook een beetje geluk hebben.
Dus heel goed bekijken en testen!

Succes!!!
 
Ja was zowiezo al van plan een tweetakt te kopen trouwens ivm sleutelen enzo inderdaad..
dat was ik even vergeten erbij te zetten.
Maar kent iemand zwakke punten van die yz250f van '02 of die rm 250 van '01 ??

wat is volgens jullie de beste motor in die prijs catogorie ?
 
Ik zou voor een japanner gaan, en bij voorkeur een Honda (maar dat is persoonlijk).
Een CR250 van 2000-2001 of zo, Of een CR250 van 1996 (stalen frame) en wat geld overhouden voor onderhoud.
Want dat heb je vaak direct aan een crosser op internet!
 
Ik zou voor een japanner gaan, en bij voorkeur een Honda (maar dat is persoonlijk).
Een CR250 van 2000-2001 of zo, Of een CR250 van 1996 (stalen frame) en wat geld overhouden voor onderhoud.
Want dat heb je vaak direct aan een crosser op internet!
daar ben ik het helemaal mee eens *D
 
Persoonlijk zou ik voor de Yamaha gaan (maar is dan ook de jongste), rijdt/loopt erg mooi, super vering.
 
Die ktm is ook zeker dik ja maar net even iets boven mijn budget helaas..
het is puur voor de hobby om een beetje in het zand en bos te knallen dus wil zeker niet boven de 2k komen eigenlijk.
 
Hmm ja het baart me alleen een klein beetje zorgen dat hij het over een ongeluk en een nieuwe kappenset heeft.. En in de ene zin stopt hij door het ongeluk met rijden en in de volgende zin stopt hij door famillie omstandigheden en het geen tijd meer hebben.. beetje apart.

Maargoed zal hem eens een belletje geven kijken wat hij zelf te vertellen heeft.
in principe is die yamaha natuurlijk het mooist en jongst maar hoe zit het met kwaaltjes van die fiets? weet iemand of die echt zwakke punten heeft en dingen waar ik zeker op moet letten als ik ga kijken?

Alvast bedankt weer
 
Die ktm is ook zeker dik ja maar net even iets boven mijn budget helaas..
het is puur voor de hobby om een beetje in het zand en bos te knallen dus wil zeker niet boven de 2k komen eigenlijk.


Uit het bos moet je wegblijven met je crosser.... Daar zijn de banen voor.


Echt zwakke punten hebben motoren niet zo snel meer. Vaak zijn ze behoorlijk doorontwikkeld en is voor elk "zwak punt" wel een (al dan niet originele) modificatie. Als je zorgt dat je naast aankoop nog zo'n 750,- hebt voor revisie, zit je altijd goed.

Vanaf een paar foto's kan niemand je zeggen welke motor "beter" is. Alles valt of staat met onderhoud en wie er hoe aan gewerkt heeft..... Alles kan er nieuw in zitten, maar als beun dat heeft gedaan en er is bijv. een hoop schroefdraad versleten ben je verder van huis dan wanneer je een "fris blok" hebt dat aan revisie toe is....
Slechte motoren maken "de grote merken" al lang niet meer....

Verkijk je niet, met alleen aanschaf ben je er niet. Iedere week rijden kost maandelijks een lieve duit hoor..... zelfs als je alles zelf doet. Laat staan wat t kost als je de motor moet laten maken.....
 
Laatst bewerkt:
Uit het bos moet je wegblijven met je crosser.... Daar zijn de banen voor.


Echt zwakke punten hebben motoren niet zo snel meer. Vaak zijn ze behoorlijk doorontwikkeld en is voor elk "zwak punt" wel een (al dan niet originele) modificatie. Als je zorgt dat je naast aankoop nog zo'n 750,- hebt voor revisie, zit je altijd goed.

Vanaf een paar foto's kan niemand je zeggen welke motor "beter" is. Alles valt of staat met onderhoud en wie er hoe aan gewerkt heeft..... Alles kan er nieuw in zitten, maar als beun dat heeft gedaan en er is bijv. een hoop schroefdraad versleten ben je verder van huis dan wanneer je een "fris blok" hebt dat aan revisie toe is....
Slechte motoren maken "de grote merken" al lang niet meer....

Verkijk je niet, met alleen aanschaf ben je er niet. Iedere week rijden kost maandelijks een lieve duit hoor..... zelfs als je alles zelf doet. Laat staan wat t kost als je de motor moet laten maken.....


:^ :^ :^
 
ok twijfel nog tussen 3 motors nu (heb er 2 bij gevonden) en die ene 4takt viel dus af.

(yamaha yz 250 )
Yamaha Motor Kopen? Occasions Motoren online op Speurders.nl

(suzuki rm 250)
http://motoren.marktplaats.nl/motor...50-2t-2001-nette-staat-in-prijs-verlaagd.html

en een (honda cr 250)
http://link.marktplaats.nl/542565436

Wat denken jullie van deze motors?

De Yamaha is uiteraard het mooist!
Maar als je aan het sleutelen komt, ga je over je budget.

De suzuki is niet van 2001, maximaal 2000, want de 2001 is een nieuwer model.

En dan ging ik eerder voor de Honda dan voor de Suzuki, maar welke het beste is weet je nooit vanaf een foto.

Ik zou voor de Honda gaan, en geld achter de hand houden voor eventuele reparaties/verbeter punten!
De honda heeft over het algemeen genomen een betrouwbaar blok, persoonlijk vond ik dat eerste model frame destijds niet echt super sturen.
Maar voor af en toe wat rijden is hij natuurlijk gewoon goed, alleen opletten dat hij nergens gescheurd is?
 
Het meeste kunnen we wel zelf kwa onderhoud maar ik wil hem zowiezo laten controleren na aanschaf bij motorhuis de doelen in zaandam. Ik bedoelde trouwens niet echt dat ik het bos in ging met de crosser maar hier in de buurt is een soort crossbaan gemaakt in het bos/bouwplaats waar ongeloofelijk veel ruimte is en waar dus meerdere motors dagelijks rijden. en daarnaast hebben we in ijmuiden/velsen noord natuurlijk 'De kuil" bij de hoogovens.

Ben met je eens dat iedere motor een geval apart is en de staat totaal afhankelijk is van het onderhoudt door de laatste eigenaar. MAAR zoals ik al eerder zij zijn er toch een paar voorbeelden van crossers met zwakke punten van rond deze bouwjaren en inmiddels zal dat wel door ontwikkeld en weg gewerkt zijn bij de nieuwe modellen maar ik heb geen geld voor een nieuw model. en lees hier op MF deat mensen met een RM van 99 of 00 daar ontiegelijk veel geld in ge pompt hebben en het bleef stuk gaan iedere keer op dezelfde punten. en daar heb ik dus niet echt zin in.
 
Motorisch is de Honda super. De ervaren rijder zal het sturen als minder fijn ervaren. Weet niet in hoeverrre dat nu speelt bij TS. Zwak punt zijn de linklagers en subframe wil wel eens sturen.

De Suzuki is goed te noemen en zal zeker beter sturen. Heel af en toe wil de bak wel eens stuk gaan op de 3e versnelling.

De Yamaha is in principe de beste motor van de drie, maar wel goedkoop voor de omschreven staat. Het verhaal zou kunnen kloppen en dan valt het mee. Zijn wel goed, betrouwbaar en snel en meest courant, als je er nog eens vanaf wilt.
 
als die yamaha echt een 2006 is dan is hij idd wel goedkoop ja dat viel mij ook al op als ik hem vergelijk met andere yamahas van 06. Maar het is inderdaad wel een zeer dikke motor.

Die RM valt dus ook weer af omdat het volgens cola36 geen 2001 is.

meer suggesties zijn welkom hoor? wel onder de 2k dus graag.
 
als die yamaha echt een 2006 is dan is hij idd wel goedkoop ja dat viel mij ook al op als ik hem vergelijk met andere yamahas van 06. Maar het is inderdaad wel een zeer dikke motor.

Die RM valt dus ook weer af omdat het volgens cola36 geen 2001 is.

meer suggesties zijn welkom hoor? wel onder de 2k dus graag.

Nee, het is geen 2001 model.
Maar maakt dat uit op een wat oudere motor? of hij van 1999/2000 of 2001 is?
En wat Mario zegt ben ik het mee eens, Het Honda blok is echt wel goed.
Het suzuki blok vind ik de versnellingsbak en koppelingshuis echt wel wat minder dan de Honda.
Maar dat zegt bij een motor op internet niks, want misschien heeft de Suzuki net een complete nieuwe versnellingsbak erin, en is de Honda helemaal versleten.
Kortom het blijft een gebruikte crossmotor waarmee je geluk kunt hebben maar ook heel veel pech ;)
 
Die yamaha schiet ook niet op.. ik heb die jongen aan de lijn gehad en hij is achterover geslagen in de 5de versnelling bij een wheelie zijn stuur is krom en kappenset is kapot en hij heeft nog geen nieuw stuur en kappenset en hij wil zonder de schade te herstellen 2300 euro hebben. en als ie hem maakt komt er 300 bij. 2600 euro dus voor een schade motor :N
 
Die yamaha schiet ook niet op.. ik heb die jongen aan de lijn gehad en hij is achterover geslagen in de 5de versnelling bij een wheelie zijn stuur is krom en kappenset is kapot en hij heeft nog geen nieuw stuur en kappenset en hij wil zonder de schade te herstellen 2300 euro hebben. en als ie hem maakt komt er 300 bij. 2600 euro dus voor een schade motor :N

Was al bijna te mooi om waar te zijn!

Het sturen van die Honda is ook niet slecht of zo!
En ze zijn bij goed onderhoud wel betrouwbaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan