Welke 17" velgen passen in een gpz/gpx600

Fredvans

Die hard MF'er
9 nov 2005
921
176
Rotterdam
Hallo medeforummers, even een vraag:

Heb een oude kawasaki GPZ600r gekocht.
Nu lees ik veel negatieve zaken over de banden (velgenmaat 16')
Is het misschien mogelijk om de velgen van een zzr 600 te monteren, is nl. 17".

In afwachting op een reactie, een fijn weekend alvast.
 
Hallo medeforummers, even een vraag:

Heb een oude kawasaki GPZ600r gekocht.
Nu lees ik veel negatieve zaken over de banden (velgenmaat 16')
Is het misschien mogelijk om de velgen van een zzr 600 te monteren, is nl. 17".

In afwachting op een reactie, een fijn weekend alvast.
Ligt er geheel aan hoe je wil rijden. Wil je gewoon wat lekker rijden, licht sportief of woon-werk, dan zijn bv de Bridgestone BT45's een prima keus en kun je nog redelijk mee "raggen" ook. Wil je echt het uiterste halen uit de mogelijkheden van de motor, dan heb je idd banden met betere grip nodig en ben je wel bijna genoodzaakt om naar 17"te gaan op eoa manier. Of bv ZZR600 velgen plug& play zijn heb IK geen idee van.
 
Welliswaar 17 inch, maar dan kom je nog steeds op een band als de BT45 uit...
Op m'n CB-1 heb ik ook tijden de BT45 gehad (voor 110/70x17 en achter 170/70x17) en ik ben daar heel erg blij mee geweest. Nu staat m'n fiets voor en achter op Michelin Pilot Active, een band die naar mijn smaak net iets sportiever rijdt.
 
Op m'n CB-1 heb ik ook tijden de BT45 gehad (voor 110/70x17 en achter 170/70x17) en ik ben daar heel erg blij mee geweest. Nu staat m'n fiets voor en achter op Michelin Pilot Active, een band die naar mijn smaak net iets sportiever rijdt.

Klopt ook, BT45 is helemaal geen verkeerde band, maar die kun je ook al in de originele maat krijgen dus daarvoor heeft het geen zin om de velgen om te bouwen ;)

Wat is de maat van de achtervelg van een gs ??

Eh... 2.75 inch geloof ik... 130/70 als standaart maat iig. 150 is de eerste echt sportieve band, en het word wel eens gedaan op GS500, maar echt lekker staat de band dan niet op de velg :N
 
Laatst bewerkt:
Okee.
Lijkt me duidelijk moeten bt045 worden.
Hoeft niet mee geragd te worden, maar een lekker bochie pakken gaat dan ook wel zo te lezen.
Wat is trouwens de maximale maat om de standaard velg, breedte dan
Ik lees overal 130 achter en 120 voor (standaard 110 voor) maar dan gaat ie sporen.
 
ik zou voor de pirelli sport demon gaan. die heb ik nou al op meerdere gpz's gelegd en iedereen is er zeer blij mee.

op mijn fzr heb ik ze ook, en ze sturen super! het voordeel van pirelli tov bt45's is dat de voorband niet gaat cuppen, en het profiel mooier is.
 
Okee.
Lijkt me duidelijk moeten bt045 worden.
Hoeft niet mee geragd te worden, maar een lekker bochie pakken gaat dan ook wel zo te lezen.
Wat is trouwens de maximale maat om de standaard velg, breedte dan
Ik lees overal 130 achter en 120 voor (standaard 110 voor) maar dan gaat ie sporen.



Waarom wiebelbanden monteren onder een wiebelmotor????
Leg eens uit hoe je in gods naam erbij komt om de bt045 te willen.Ik denk gewoon uit onwetendheid en niet snappen dat er meerdere keuzes zijn die veel beter is.
Idd de pirelli damon sport zijn echt prima banden onde de gpz/gpx.
 
Waarom wiebelbanden monteren onder een wiebelmotor????
Leg eens uit hoe je in gods naam erbij komt om de bt045 te willen.Ik denk gewoon uit onwetendheid en niet snappen dat er meerdere keuzes zijn die veel beter is.
Idd de pirelli damon sport zijn echt prima banden onde de gpz/gpx.


En wat velgen betreft passen die van een GSX600F redelijk makkelijk onder.
Voor velg is 3 inch breed en de achtervelg is 3.5 inch breed, en dan kan je zelfs de michelin pilot activ monteren in de maten 110/70v17 en 150/70x17.
 
Ho mannen.

Het starte met een vraag over velgen, daarna heb ik aangegeven welke band ik (let op)eventueel in gedachte had.
Dit wil niet zeggen dat ik niet voor rede vatbaar ben.
Het (grote) prbleen is echter de 16'' maat van beide wielen en de daardoor mindere keuze van de banden.
En met mindere bedoel in niet de kwaliteit van de band maar het aanbod.
 
Dan denk ik dat de reactie van kevinblade de belangrijkste voor je is, want met een set velgen van een gsx600f zijn je bandenkeuze problemen opgelost. Overigens zou ik ook het advies opvolgen om niet de bt 45 te laten monteren. (Die band begint nu toch echt bejaard te worden) en voor een pirelli sport demon of pilot active te kiezen. Beide nieuwere ontwerpen. Van de sport demon weet ik van een kennis, dat ze prima bevallen. De kennis heeft ook voor een 16 inch velg zitten.

Zelf heb ik de 16 inch voorvelg van mijn motor vervangen door een 17 inch em heb daardoor een beter sturende motor, hij geeft niet meer het gevoel de bocht in te vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan