Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Ik niet,ik rij veel liever maar heb dan ook jarenlang voor mijn beroep aan motoren gesleuteld ;)
 
Ik lees nergens dat de motor ondertussen een geldig kenteken heeft of verzekerd is. Ik ben van mening dat mijn vorige post dus valide is.
 
Illegaal en asociaal. Niks aan veranderd.

Reageer dan gewoon niet in mijn topic als je enkel maar f@kng commentaar kan leveren..



Hoe staat het met de CR?

Goed, ik ben al druk met spulletjes aan het verzamelen. zo heb ik al een koplampkap en achterlicht. hieronder een beeld van hoe de koplampkap erop komt te staan. deze zit alleen nog niet vast. hiervoor ga ik nog 2 beugeltjes maken voor aan de kroonplaat te bevestig

j39txocaghgah.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu een beetje aan het kijken voor een geschikte budget all road achterband. alleen is de achtervelg 19 inch en kan ik daarvoor niet veel banden vinden.
enkel crossbanden in de maat 110/90 waarbij de band wat breder uitvalt ,maar ik wil er een meer all road bandje op leggen. bij deze banden kom ik alleen maar uit op voorbanden in de maat 110/80 ipv 90 , die zullen waarschijnlijk ook smaller uitvallen als de crossbanden met flinke noppen in maat 110. en in de maat 120 vind je bijna niks meer en is de hoogte 70. en dit zijn ook allemaal voorbanden.

weet iemand misschien toch nog een bestaand allroad achter bandje in de maat 120/90/19 zoals de kenda K270 bv? .deze is er wel in 19 inch maar ook als voorband en heel smal.
 
Ik ben nu een beetje aan het kijken voor een geschikte budget all road achterband. alleen is de achtervelg 19 inch en kan ik daarvoor niet veel banden vinden.
enkel crossbanden in de maat 110/90 waarbij de band wat breder uitvalt ,maar ik wil er een meer all road bandje op leggen. bij deze banden kom ik alleen maar uit op voorbanden in de maat 110/80 ipv 90 , die zullen waarschijnlijk ook smaller uitvallen als de crossbanden met flinke noppen in maat 110. en in de maat 120 vind je bijna niks meer en is de hoogte 70. en dit zijn ook allemaal voorbanden.

weet iemand misschien toch nog een bestaand allroad achter bandje in de maat 120/90/19 zoals de kenda K270 bv? .deze is er wel in 19 inch maar ook als voorband en heel smal.
Zover ik weet zijn allroad banden dus alleen te vinden in 18inch, de standaard maat voor alle enduro's, ofwel de van fabriek af weglegale varianten zoals je XR
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat bij voorbaat een gemiddeld allroad bandje niet super geschikt gaat zijn voor die crosser. Een voorbandje zal qua structuur nog minder geschikt zijn om de krachten over te brengen.
Voor oudere modellen met binnenband zou je op zoiets komen:
https://www.motorbandenmarkt.nl/motorbanden-band-heidenau/k60/110-80-18-58-s/r-338256#3Ik verwacht niet dat het een succes gaat zijn, zijn bedoeld voor rondom de 30pk weg motoren.
 
Zorgen dat je ergens een setje supermotard wielen ziet te vinden,of over spaken naar een andere velgmaat,anders vrees ik dat er niks fatsoenlijks te koop is in 19 inch.Of noppenbanden met een ander profiel met noppen die wat meer op elkaar staan.
Ik heb ooit met noppenbanden gereden op straat,dat was geen succes er braken hele stukken rubber uit de band.
 
Crossers hebben een 19" achterwiel, straatmotoren blijkbaar niet. Daarom kun je geen straatband op een crosser zetten.
 
De Heidenau K60 heb ik om mijn XR 600 liggen. dit zijn hele goede banden voor op straat. rijd erg lekker ..alleen hebben ze die niet in 19 inch
de noppenband die nu om het achterwiel ligt van de CR is al een nop finaal afgebroken en veel noppen met stukjes af en zijn ook niet scherp meer. hier is dus duidelijk ook mee over straat gereden. het is ook een knal harde band .je slipt er zo mee door vanwege te weinig grip op asfalt.

een noppenband wil ik wel liever maar dan eentje met de noppen dicht op elkaar en niet zo hoog, en meer afgerond aan de zijkanten. ik kwam de Mitas E10 tegen,
zou dat wat zijn?

7wxl4m83l.jpg
 
Achterwiel van je XR past niet zo in je CR? Of makkelijk met een paar bussen pas te maken?

Van mijn XR is met trommelrem en de CR met schijf. XR is trouwens een 17 inch (oud type) . misschien als een 18 inch van XR met schijfrem past in een CR dat het wel zal gaan.
 

Zorgen dat je ergens een setje supermotard wielen ziet te vinden,of over spaken naar een andere velgmaat,anders vrees ik dat er niks fatsoenlijks te koop is in 19 inch.Of noppenbanden met een ander profiel met noppen die wat meer op elkaar staan.
Ik heb ooit met noppenbanden gereden op straat,dat was geen succes er braken hele stukken rubber uit de band.

Crossers hebben een 19" achterwiel, straatmotoren blijkbaar niet. Daarom kun je geen straatband op een crosser zetten.

Achterwiel van je XR past niet zo in je CR? Of makkelijk met een paar bussen pas te maken?

😂
 
Daar heb ik al naar gekeken maar in reviews op youtube raden ze deze band niet aan voor het meeste van de tijd als je ermee over straat gaat rijden. de noppen in het midden staan best ver uit elkaar en voor het remmen is dat zeker ook niet ideaal. deze banden mogen dus wel over straat maar ideaal is het niet.

de Kenda 760 is ook zoiets en mag ook op straat, maar hoe doet de band het als je daarmee met 130 over het asfalt gaat?

ik denk dat ik gewoon een karoo 3 voorbandje ga nemen in 19 inch. het profiel is hetzelfde als een achterband. ik wil 80% asfalt en 20% zandpad
anderzijds wil ik er toch een beetje nop onder voor de looks want het is tenslotte een crossmotor. maar dan een lagere nop en niet van die hoge zand hap doppen die ver uit elkaar staan waarmee je op de weg te weinig grip hebt

deze op onderstaande foto lijkt mij dan ook wel geschikt, alleen word het dan wel een voorbandje in 110. wat er nu op ligt is ook 110. alleen door dat de zijnoppen wat verder uitsteken valt de band enkel daarmee iets breder. ik ben er ook al achter dat banden alleen als voorband worden genoemd omdat het 19 inch is. dezelfde banden maten in breedte en hoogte bestaan ook voor 18 inch en dan word het ineens een achterband genoemd, dus ik neem aan dat er in de band zelf geen enkel verschil zit.

x2qpyyx46.jpg
 
ik ben er ook al achter dat banden alleen als voorband worden genoemd omdat het 19 inch is. dezelfde banden maten in breedte en hoogte bestaan ook voor 18 inch en dan word het ineens een achterband genoemd, dus ik neem aan dat er in de band zelf geen enkel verschil in zit

Haha tuurlijk 🤣
 
Haha tuurlijk 🤣

Ja dat is gewoon wel zo. 19 inch wielen zijn over het algemeen geen achterwielen maar voorwielen. je kan kijken bij banden dan zie je precies dezelfde maten in 18 en 19 inch. maar omdat 18 inch achterwielen zijn is het dan een achterband en voor 19 inch een voorband. banden zijn gewoon verder hetzelfde met dezelfde diktes/profiel enz.
 
Ik neem aan dat er wel degelijk verschil is tussen voor en achterbanden ;)
 
Ik neem aan dat er wel degelijk verschil is tussen voor en achterbanden ;)

Niet noodzakelijk, maar Metzeler zal dat kunnen vertellen. Die MC 360 kan je gewoon omdraaien (in ieder geval op hetzelfde wiel, om het profiel langer te laten meegaan), de Karoo mogelijk ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan