Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Ok daar had ik nog niet gekeken op ebay. alleen bij de motorzaken in Nederland en daar betaal je 160 euro of meer.
 
In NL is zo beetje alles duurder, online maar helemaal in de winkel.
Vaak zie je op Ebay gewoon de zelfde merken staan als hier in NL.
Kijk maar naar de zelfde zuiger van het merk Prox, dan betaal je al gauw 50 euro meer in NL.
 
Had er 300 uur mee gereden zonder problemen, en zag er nog zo goed als nieuw uit, niks mis mee
best mogelijk dat je een echte had, maar er is ook een massa namaak te koop. Ik zou voor een paar tientjes mijn geliefde 2-takt niet riskeren.
 
Het meeste word tegenwordig in online webshops verkocht.
Hoe weet je dan zeker dat je geen namaak krijgt in NL webshop?
 
Ja handig kentekenpapie
Ik weet het :Y

Lang geleden heb ik van drie honda xr één rijdbaar gemaakt.
Twee jongens in een golf en de pet andersom kwamen er naar kijken. Een hoop "intelligent" afkraken moest de prijs passend maken voor de portemonnee.
En toen meenden ze nog iets over de kilometerstand te moeten opmerken....
Ik was ze allang zat en wist wel al dat dit hem niet ging worden. Dus ik pak de twee andere kilometertellers uit de kist (waarvan eentje ook nog eens een lagere stand had) en zei: de prijs blijft wel het zelfde, maar welke wil je er graag op hebben?
_O-:t
 
Nog even tussendoor een bak herrie op straat,
Buiten de bak herrie schrapen ze die gast nog wel een keer van het asfalt,stel je voor die fietser slaat af of er steekt een hond of
ander dier over,dan is het einde oefening voor die knakker.})
 
Ja Ok je hebt gelijk. ik denk dat ik teveel van me eigen uit ga dan. mijn doel is af en toe een beetje op straat te gaan rijden een rondje niet langer dan 20 minuten als ik mijn KTM crossmotor zou laten reviseren dan zou die na een jaar nog goed zijn. rijd misschien 300km per jaar ermee en ga niet al te gek doen. niet lang volgas in ieder geval. de motor zal bij mij minder te lijden hebben als bij iemand die continu volgas over het zware zand gaat . zoals in het filmpje zo ga ik er ook niet mee om.

Ik snap niet waarom je eigenlijk een motor wil,ik zou 4000,- wel beter weten te besteden dan er 300km per jaar mee rijden.
Meeste tijd stilstaan worden ze namelijk ook niet beter van.
 
Dit deed mee wel beetje lachen, elke keer dat achterwiel een stapje opzij:)
En toen ging onze grenzgaenger over de grenz en knalde tegen een boom|(})
Leuk hoor al die fimpjes,heel you tube staat er vol mee,ook die waarbij het wel misgaat.
Ik kan wel genieten van die malloten.:Y
 
Laatst bewerkt:
Die hobbyisten willen dan liever 2000 euro betalen voor een oudere motor dan 4000 euro rekening houdend met bijkomende kosten?
deze ,≥ KTM 300 EXC (bj 2010) - Motoren | KTM - Marktplaats.nl staat al sinds juni vorig jaar te koop .dat is toch wel erg lang voor zo´n KTM motor?? ziet er zeer mooi uit maar toch laten ze hem staan? is dat misschien omdat er iets mis mee is,
ik heb ze al gebeld maar weten niks van het onderhoud af. en ook vroeg ik waarom er geen elektrische starter op zat. ze vertelden mij dat het bij dit bouwjaar nog niet erop zat maar ik zie dezelfde KTM 300 exc staan van 2008 en daar zitten wel een startmotor op? .dat vind ik best vreemd dat een KTM dealer dat niet eens weet of zeggen ze dat expres .verkoop tactiek om hun zelf in te dekken omdat je anders daarop gaat afdingen...ik belde eerder ook al voor een andere KTM 380 motor en toen wisten ook al niks van het onderhoud af. is deze winkel te vertrouwen?



ik rijd nu een paar jaar motor heb al verschillende motoren gereden en gehad. maar wat ik ermee wil is eigenlijk gewoon af en toe een rondje lekker knallen . meestal ritjes van niet langer dan 20 minuten en dan staat hij weer in de achtertuin. zo gaat dat bij mij. ik heb nog nooit een ritje met de motor gemaakt van bv meer dan 50km.ik zou ook niet weten waar ik naartoe moest rijden met een motorfiets want zie de motor niet als vervoersmiddel maar meer als een hobby en een stuk speelgoed. ik heb een auto en als ik iets moet ophalen of vervoeren dan pak ik die. motoren die ik heb of gehad heb komen bij mij nog niet aan 500km op een jaar .ik vind het gewoon leuk zo´n ding in de schuur te hebben staan en als ik zin heb te kunnen pakken om een rondje mee te rijden . ook sleutel ik graag .bv dingen veranderen of uittesten ,dan is het sleutelen ,rondje rijden en kijken wat het doet om dan bv verder af te stellen..

op de snelweg met een motor tussen auto´s rijden vind ik sowieso niet leuk ,en als het regent of geregend heeft of het wegdek is nat dan rijd ik ook nooit. moet dus volledig droog wegdek zijn voor mij. ik rijd dan meestal ook alleen in de avond of op zondag als het niet druk is op de weg en woon ook niet in een drukke stad. in de avonden bijna geen verkeer dus kan je wel eens gasgeven. ook zit ik dichtbij de polder . binnen 5 minuten ben ik daar en op polderwegen zie je hier helemaal bijna niemand. of ik ga de dijk op met de motor .daar heb je een zand paadje om te rijden en daarna lekker op een bankje zitten uitwaaien met de motor ernaast.. ik heb geen vrienden die ook motor rijden. ben een eenling in de motor hobby en houd van sleutelen maar liever aan 2 takt dan aan 4 takt. al vind ik 4 takt wel ook heel erg mooi spul. veel koppel zal ik wel missen bij een 2 takt. maar daarvoor terug is een 2 takt weer veel verrassender op het gas.

Zou een afspraak maken met Andre Motors (Ermelo) voor een proefrit om die opgevoerde brommer te proberen. Vraag meteen of je ook mag proefritten op een Duke 690, dat zijn pas hooligan fietsen :]

Maar aangezien je bang bent voor druk verkeer en natte wegen kan je beter een Honda CB500 met ABS overwegen :+

Kreeg deze een keer mee van Andre, maakt echt de Motor Hooligan in je los:
IMG_20150319_152301653_HDR.jpg


En de andere kant voor goed zicht op de dikke herriepijp:
IMG_20150319_153707974.jpg



Met zo'n brommer heb je veel meer plezier dan de gekentekende crossers waar je nu naar loopt te loeren.
 
Laatst bewerkt:
Die duke ziet er inderdaad monsterlijk en bruut uit. deze powerbike had ik nog niet gezien.

En die filmpjes op YouTube kijk ik ook hele dagen lach me vaak rot om wat voor capriolen ze allemaal uithalen. sommige gasten nemen echt teveel risico, maar ja als de camera draait moet je je bewijzen ook.

 
Laatst bewerkt:
Kan je beter naar de KTM 690 SMC of Enduro R kijken.
Duke 690 is meer een naked bike
Die duke ziet er inderdaad monsterlijk en bruut uit. deze powerbike had ik nog niet gezien.

En die filmpjes op YouTube kijk ik ook hele dagen lach me vaak rot om wat voor capriolen ze allemaal uithalen. sommige gasten nemen echt teveel risico, maar ja als de camera draait moet je je bewijzen ook.

Op een KTM Duke 690 met Acrapovic uitlaatsysteem wil je niet langer dan 2 uur rijden. Horendol wordt je van die herrie.
Is wel echt een hooligan bike die rijdt zoals een KTM rijdt vanwege recht stuur en steile balhoofdhoek.

Mijn advies voor een Honda CB500 blijft staan, wellicht ga je motorrijden ooit echt leuk vinden zodat je niet meer bang voor natte wegen en druk verkeer bent.
Motor is juist handig om snel door druk stadsverkeer te komen. Offroad fietsje geeft wel meer mogelijkheden vanwege makkelijker verhoogde trambanen en vluchtheuvels te nemen. Grip op het asfalt is wel minder vanwege noppenbanden.

Zandpaadjes in Nederland zijn moeilijk te vinden en tuf je ook makkelijk overheen met een fiets op straatbanden.
Voor alleen korte ritjes rond de kerk voldoet deze ook:

CB500X-3-quarter-front-right-side-studio-shot_1.png
 
Op een KTM Duke 690 met Acrapovic uitlaatsysteem wil je niet langer dan 2 uur rijden. Horendol wordt je van die herrie.

Dat heb je met crosser/enduro nog veel erger.
Aangezien die niet meer dan 20 minuten gaat rijden, en maar 300km per jaar rijd, zal dat niet zoon probleem zijn, dan hoef je theoretische ook nooit een revisie te doen, want de motor zal eerder weg roesten dan dat er een nieuwe zuiger in moet _O-
 
Die duke ziet er inderdaad monsterlijk en bruut uit. deze powerbike had ik nog niet gezien.

En die filmpjes op YouTube kijk ik ook hele dagen lach me vaak rot om wat voor capriolen ze allemaal uithalen. sommige gasten nemen echt teveel risico, maar ja als de camera draait moet je je bewijzen ook.


Leuk fietsje zo,n 690, even snel zo te zien,al denk ik dat de 300 er gehakt van maakt.
 
Het meeste word tegenwordig in online webshops verkocht.
Hoe weet je dan zeker dat je geen namaak krijgt in NL webshop?
"het meeste"...:?.

Brol koop ik ook al eens online.
Van zodra het belangrijk wordt rijd ik naar een echte winkel. Voor zuigers rijd ik een uur tot bij Luyten import, invoerder van oa Wiseco en Woessner. Zo weet ik zeker dat ik krijg wat ik koop, en ook de garantie is dan dik in orde.

Kon eens aantonen dat de zuigerveer pennetjes van nieuwe Woessners niet exact op de juiste plaats stonden. Luyten heeft toen originele zuiger samen met de foute zuigers en een cylinder opgestuurd naar het fabriek, die zeiden "het geen probleem te vinden, dat het al altijd zo geweest is en geen probleem was" terwijl bij mij 1 zuiger kapot was doordat de veer in de spoelpoorten kwam en bij de andere zuiger ook al een eindstukje van de zuigerveer afgebroken was.

Antwoord van luyten zelf : jij hebt gelijk, kies maar eendert welke andere zuiger uit onze catalogussen op onze kosten. Ben toen voor Wiseco YZ125 zuigers gegaan voor mijn KR1S

Regel dat maar eens per mail met een webwinkel :X
 
Mijn advies voor een Honda CB500 blijft staan, wellicht ga je motorrijden ooit echt leuk vinden zodat je niet meer bang voor natte wegen

Zijn wel leuk maar ik heb laatst net mijn Honda CBR1000F verkocht omdat ik er op uitgekeken was ,en ik ben niet bang voor natte wegen maar rijd niet graag op nat wegdek vanwege vocht etc. zoals eerder geschreven heb ik al heel wat motoren gehad. Heb ook nog een honda XR 600. alleen is geen kanon. zat er wel aan te denken er een kanon van te maken, alleen vraag ik mij af hoever kan je gaan met tuning van zo´n ding' kan je daar 60pk uitpersen? ik zou mijn 3000 euro ook daar ik kunnen investeren..
 
Er zal best wat meer vermogen uit te halen zijn,probleem zal zijn of het dan nog betrouwbaar is.
Mijn KTM 660 was ook opgevoerd,probleem was dat de tuner de poorten zo groot had gemaakt
dat daardoor de kop gescheurd is,liep vlot door naar de 200 alleen niet voor lang,
gescheurde koppen is ook iets wat bij oudere Honda 1 cilinders voorkomt.
Persoonlijk zou ik echt iets leuks kopen zoals de Superduke 950SM
Rijd veel comfortabeler dan iedere 1 cilinder.
26065d1418666334-950-supermoto-body-plastics-imageuploadedbymo-free1418666320.207836.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die vind ik erg mooi en zal zekers heerlijk rijden maar ik zoek niet te zwaar in gewicht motorfiets. liefste een 1 pitter. het gaat mij ook niet om de 200km p/u te halen.160 is hard zat op zo´n ding. waar ik woon hebben we niet eens een snelweg .hoogste snelheid wat je hier mag rijden zijn op 100 wegen. ik wil liever hard optrekken. dat deed de CBR1000F ook wel maar vond hem erg zwaar in gewicht om mee te keren en in de bochten een log en vrij lomp ding. ik zoek dus een lichte wendbare motorfiets waar je mee kan gooien en smijten met lekker wat power en bovenal een off the road om over heuveltjes mee te gaan en onder het rijden een steile dijk op te knallen vanaf de weg. wil gewoon overal overheen kunnen knallen. tegenwoordig liggen ze overal drempels.
 
"het meeste"...:?.

Brol koop ik ook al eens online.
Van zodra het belangrijk wordt rijd ik naar een echte winkel. Voor zuigers rijd ik een uur tot bij Luyten import, invoerder van oa Wiseco en Woessner. Zo weet ik zeker dat ik krijg wat ik koop, en ook de garantie is dan dik in orde.

Kon eens aantonen dat de zuigerveer pennetjes van nieuwe Woessners niet exact op de juiste plaats stonden. Luyten heeft toen originele zuiger samen met de foute zuigers en een cylinder opgestuurd naar het fabriek, die zeiden "het geen probleem te vinden, dat het al altijd zo geweest is en geen probleem was" terwijl bij mij 1 zuiger kapot was doordat de veer in de spoelpoorten kwam en bij de andere zuiger ook al een eindstukje van de zuigerveer afgebroken was.

Antwoord van luyten zelf : jij hebt gelijk, kies maar eendert welke andere zuiger uit onze catalogussen op onze kosten. Ben toen voor Wiseco YZ125 zuigers gegaan voor mijn KR1S

Regel dat maar eens per mail met een webwinkel :X
Zo zie je maar dat zelfs een A-merk als woesners wel eens fouten producten levert.
Dat hebben ze wel netjes opgelost.
Als je er ook nog een uur voor moet rijden word het wel een dure zuiger😀

Bij de meeste online shops ook eBay, kan je gewoon retour sturen als het product niet goed is.
Heb zelfs een keer een demontabele trekhaak verkeerd besteld uit Duitsland, die kwam een Poolse meneer gewoon ophalen bij mij thuis, en een week later weer een nieuwe gebracht.
Ik heb zelf niet zoon probleem met online bestellen, je kan altijd reviews lezen van het bedrijf/product, als het dan bij je thuis aankomt kan je het product ook nog
bekijken of je het kwalitatief goed genoeg vind om in te bouwen of te retourneren.
Al zou het namaak zijn, er is hele goede namaak, net zo goed of zelfs beter dan orgineel.
Op AliExpress zou ik ook niet een zuiger bestellen, maar heb daar toen wel een keihin pwk 40 carb besteld voor 48euro.
Die het prima deed, niet van echt te onderscheiden.
Dat maakt motor rijden een stuk goedkoper, en leuker in mijn optiek.
 
Die vind ik erg mooi en zal zekers heerlijk rijden maar ik zoek niet te zwaar in gewicht motorfiets. liefste een 1 pitter. het gaat mij ook niet om de 200km p/u te halen.160 is hard zat op zo´n ding. waar ik woon hebben we niet eens een snelweg .hoogste snelheid wat je hier mag rijden zijn op 100 wegen. ik wil liever hard optrekken. dat deed de CBR1000F ook wel maar vond hem erg zwaar in gewicht om mee te keren en in de bochten een log en vrij lomp ding. ik zoek dus een lichte wendbare motorfiets waar je mee kan gooien en smijten met lekker wat power en bovenal een off the road om over heuveltjes mee te gaan en onder het rijden een steile dijk op te knallen vanaf de weg. wil gewoon overal overheen kunnen knallen. tegenwoordig liggen ze overal drempels.

Zo,n SM is niet te vergelijken met een CBR1000 die veel meer weegt,dat gezegd hebbende is bijvoorbeeld een 300 weer veel lichter,
maar ook lichter dan een 690.
Gooien en smijten gaat met een 950 ook heel goed,
 
Laatst bewerkt:
Bij de meeste online shops ook eBay, kan je gewoon retour sturen als het product niet goed is.

Als je er ook nog een uur voor moet rijden word het wel een dure zuiger😀
ook een gebruikte kapotte ?

en who cares ? voor een performante 2-takt weet je nu eenmaal dat je bepaalde zaken op orde moet hebben. net zoals met 2-takt olie, prijs interesseert mij niet, het moet gewoon top zijn. is uiteindelijk véél goedkoper ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan