Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Ben je bekend met de HM Honda 250?
Uiteraard ooit de hm 50 gehad. Echter bedoelde ik het niet zozeer of ze bestaan, maar wel over of je ze ook makkelijk kan vinden/ kopen in Nederland.

En oranje is nou eenmaal bijna de enige kleur enduro die je ziet, ook met 2 taken. Daardoor ook makkelijker te krijgen zijn, zowel de onderdelen als de motoren
 
Ben ook al jaren op zoek naar een 1 cilinder tweetakt, maakt me niet uit, mag een DT zijn van '74 of een mito van 2008, maar de prijzen voor een tweetakt zijn niet meer normaal, als ze er al zijn
 
≥ Ktm 300 exc - Motoren | KTM - Marktplaats.nl

Ktm exc 300 1992
Zuiger kop en cilinder 6 uur oud.
Motor staat op kenteken.
Het frame is afgelopen jaar helemaal gepoedercoat en helemaal uit elkaar geweest.
Remt, schakelt en rijdt prima.

Lijkt me een mooi ding!


Deze heb ik al eens bekeken en vind ik er echt niet uitzien. ook vragen ze veel te veel voor dat hok,.
ik zou daar nog geen 1000 euro voor betalen.

Gisteren zag ik een KTM 380 exc uit 1998 staan bij Andre Motoren voor 1590 euro ,die zag er 10 keer beter uit dan deze. helaas natuurlijk net verkocht .heb wel nog geinformeerd en zou zeer goed rijden maar was in een paar dagen gelijk verkocht.
het lijkt wel of particulieren 2 keer zoveel geld vragen als een dealer?
 
Heb een KTM 300exc gehad als eerste motor.
Ree ermee op straat met kenteken.
Door de powervalve heb je ook veel kracht onderin de toeren, dat hebben de meeste andere 2 takjes niet .

Na een half jaar was ik er wel klaar mee.
Op den duur ging ik me ergeren aan de herrie, het mengen van brandstof, het hoge brandstof verbruik, trilling, instabiel op hoge snelheid ,160km rijden is eng op zoon ding.
Had zelfs me tandwielen aangepast om er normaal mee op straat te kunnen rijden.

Heb er best plezier mee gehad maar voor nooit meer een 2 takt
 
Tis natuurlijk ook maar net wat je ervan verwacht hé... een tweetakt zuipt en rookt en trilt.
Maar qua motorbeleving vind ik persoonlijk het vele malen leuker dan een viertakt.
Maar goed, ik ben geloof ik ook de enige hier die het liefst weer met een 500 Honda zou rijden. :Y:Y

@TS, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden en of je een tweetakt wel wat vindt!!
 
Ik heb vroeger altijd Honda 2 takt brommer gereden en 2 takt blokjes uit elkaar gehaald van voornamelijk MT en MB
ben dus veel meer bekend met 2 takt dan 4 takt. mijn laatste 2 takt was een Honda MT8 met 110cc malossi. dat was echt een machtig ding voor die tijd,

en net wat je zegt over de motorbeleving ,het geluid van 2 takt is veel feller en klinkt agressiever door het hoger toerental
al vind ik 4 takt soms ook wel bruut klinken. vooral met van die harde na verbrandings klappen in de uitlaat.

wat het gaat worden weet ik nog niet. wat het niet gaat worden weet ik al wel . en dat is geen belachelijke hoge prijzen gaan betalen.
in de eerste instantie kijk ik toch voor een Honda CR250 op kenteken. een CR 500 wil ik ook wel voor een mooie prijs. en alles wat ik daarbij tegenkom van andere merken met een goede prijs zal ik zeker ook mee overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vroeger altijd Honda 2 takt brommer gereden en 2 takt blokjes uit elkaar gehaald van voornamelijk MT en MB
ben dus veel meer bekend met 2 takt dan 4 takt. mijn laatste 2 takt was een Honda MT8 met 110cc malossi. dat was echt een machtig ding voor die tijd,

en net wat je zegt over de motorbeleving ,het geluid van 2 takt is veel feller en klinkt agressiever door het hoger toerental
al vind ik 4 takt soms ook wel bruut klinken. vooral met van die harde na verbrandings klappen in de uitlaat.

wat het gaat worden weet ik nog niet. wat het niet gaat worden weet ik al wel . en dat is geen belachelijke hoge prijzen gaan betalen.
in de eerste instantie kijk ik toch voor een Honda CR250 op kenteken. een CR 500 wil ik ook wel voor een mooie prijs. en alles wat ik daarbij tegenkom van andere merken met een goede prijs zal ik zeker ook mee overwegen.

Cr500 ga je echt niet tegenkomen voor weinig geld. Dat kun je vergeten helaas.
Cr250 op kenteken zijn er zeker wel te vinden, maar hou rekening met een sleutelbudget. De meeste zijn inmiddels bejaard en hebben wel wat liefde nodig. Behalve die op marktplaats, die hebben namelijk allemaal net een volledige blokrevisie gehad. :X:X:X
 
Je hoeft niet perse van tweetakten te houden en

en net wat je zegt over de motorbeleving ,het geluid van 2 takt is veel feller en klinkt agressiever door het hoger toerental

Dat toerental is echt niet zo, hoor...

Mijn RD250LC (2T) houdt er mee op bij 9500, de FII(2T) bij 10000 waar mijn FZR1000(4T, '94!!) 11500rpm en een FZR 250 RR (waar ik trouwens nog naar op zoek ben) 18500 :X keer om de as heen draait
 
Heb een KTM 300exc gehad als eerste motor.
Ree ermee op straat met kenteken.
Door de powervalve heb je ook veel kracht onderin de toeren, dat hebben de meeste andere 2 takjes niet .

Na een half jaar was ik er wel klaar mee.
Op den duur ging ik me ergeren aan de herrie, het mengen van brandstof, het hoge brandstof verbruik, trilling, instabiel op hoge snelheid ,160km rijden is eng op zoon ding.
Had zelfs me tandwielen aangepast om er normaal mee op straat te kunnen rijden.

Heb er best plezier mee gehad maar voor nooit meer een 2 takt

't is net wat je wil, of juist niet wil... Ik stap nog steeds met heeeeeel veel plezier op de tweetakten, Na 40 jaar nog steeds niet klaar mee...

Klinkt nog steeds als een brommer 😀

Ik weet wel een goeie KNO-arts voor je. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft niet perse van tweetakten te houden en



Dat toerental is echt niet zo, hoor...

Mijn RD250LC (2T) houdt er mee op bij 9500, de FII(2T) bij 10000 waar mijn FZR1000(4T, '94!!) 11500rpm en een FZR 250 RR (waar ik trouwens nog naar op zoek ben) 18500 :Xkeer om de as heen draait
En een 1 cilinder 500cc al helemaal niet,4 takten draaien juist hogere toerentallen bij gelijke cilinderinhoud om er nog een beetje vermogen uit te kunnen krijgen.
 

Bijlagen

  • Bimota.jpg
    Bimota.jpg
    128,5 KB · Weergaven: 6
Cr500 ga je echt niet tegenkomen voor weinig geld. Dat kun je vergeten helaas.
Cr250 op kenteken zijn er zeker wel te vinden, maar hou rekening met een sleutelbudget. De meeste zijn inmiddels bejaard en hebben wel wat liefde nodig. Behalve die op marktplaats, die hebben namelijk allemaal net een volledige blokrevisie gehad. :X:X:X

Ja inderdaad. dat viel mij ook al op. schijnbaar een standaard verkoop zinnetje dat er altijd net revisie is gedaan voordat ze hem verkopen. hoe toevallig..
alleen als je dan daarop door gaat vragen en of er ook recente rekeningen aanwezig zijn van de revisie geven ze ineens niet meer thuis of blijkt dat de revisie al van 5 jaar geleden is en er ondertussen dan zogenaamd niet meer mee is gereden.
 
Ik ben nu met iemand in onderhandeling voor een KTM 300 exc. deze is geheel in originele staat. hij vertelde mij dat er al 2 kijkers waren geweest maar wilden ermee over straat in de stad rijden en hij raad dit af vanwege het geluid en dat de politie je daarvoor kon bekeuren. maar zo´n enduro is toch goedgekeurd voor op de weg met de uitlaat die erop zit?. zit km teller en kenteken op dus als je dan niet te hard rijd binnen bebouwde kom kunnen ze je wettelijk gezien vanwege het geluid toch niks maken?
 
Ik ben nu met iemand in onderhandeling voor een KTM 300 exc. deze is geheel in originele staat. hij vertelde mij dat er al 2 kijkers waren geweest maar wilden ermee over straat in de stad rijden en hij raad dit af vanwege het geluid en dat de politie je daarvoor kon bekeuren. maar zo´n enduro is toch goedgekeurd voor op de weg met de uitlaat die erop zit?. zit km teller en kenteken op dus als je dan niet te hard rijd binnen bebouwde kom kunnen ze je wettelijk gezien vanwege het geluid toch niks maken?

Als het wol eruit is, of er een scheur in zit kan die wel wat te veel geluid maken als ze DB gaan meten.
Op mijn KTM 300exc zat gewoon een standaard demper met E-keurmerk, die is goed voor openbare weg.

Ik zou bijna denken dat die niet wil dat je erop gaat rijden omdat die wat te verbergen heeft.
Anders zeg je toch tegen die gast, ik betaal de bekeuring wel, als het zo ver komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu met iemand in onderhandeling voor een KTM 300 exc. deze is geheel in originele staat. hij vertelde mij dat er al 2 kijkers waren geweest maar wilden ermee over straat in de stad rijden en hij raad dit af vanwege het geluid en dat de politie je daarvoor kon bekeuren. maar zo´n enduro is toch goedgekeurd voor op de weg met de uitlaat die erop zit?. zit km teller en kenteken op dus als je dan niet te hard rijd binnen bebouwde kom kunnen ze je wettelijk gezien vanwege het geluid toch niks maken?

Ligt er aan uit welk bouwjaar deze komt, anders moet je ook denken aan knipperlichten en spiegels. Behalve werkend verlichting

Het kan zijn dat hij er een aftermarket uitlaat op heeft zonder E-keur

Of gewoon dat hij vaak genoeg van die gasten ziet die er alleen wheelies mee doen. Waardoor offroad rijders een slecht beeld hebben en nog meer banen en ritten verboden worden gesloten
 
Terug
Bovenaan Onderaan