- Onderwerp starter
- #76
De reden waarom is een crossmotor met kenteken zo veel duurder is, is eigenlijk best logisch.
Iemand heeft er veel moeite en geld in gestoken om dat ding gekeurd te krijgen bij de RDW en daarvoor krijg je een motor terug die veel krachtiger is en lichter vergeleken met een enduro.
Buiten het feit dat je een spoel, bedrading en verlichting moet gaan aansluiten, inclusief dus remsensoren, en knipperlichten en vergeet geen spiegels. Moet je hem ook nog laten keuren bij de RDW en de BPM betalen.
Alleen de eigenaren die daarna komen hebben zelf vaak niks gedaan als alleen maar rijden ermee, en dan vragen ze ook nog het onderste uit de kan.
iedereen schrijft er wel bij revisie gehad maar als je daarop door gaat vragen was het bij de vorige eigenaar.
waar zou je dan beter mee zijn. een goedkope crossmotor kopen voor rond de 1500 euro en dan zelf gelijk gaan reviseren zodat je weet wat je hebt.(dit durf ik alleen met 2 takt)
of een motor kopen van 3000 euro waarvan je maar aan moet nemen dat alles goed is?