welke (25 kw) motor

Woeter

Die hard MF'er
30 mei 2002
602
0
Ermelo
Ik ben nog geen 18, maar ik rij al veel te lang op m'n brommer en ik wil als ik straks 18 word meteen m'n motorrijbewijs halen, en dan natuurlijk een motor kopen.

Ik wil wel een sportieve motor, zeker geen chopper of iets dergelijks, maar nu is mijn vraag wat voor 25 kw motor raden jullie aan? Ik wou eerst een Aprillia RS125 gaan kopen, omdat die precies 25 kw hebben en ze lekker licht zijn, maar ik heb gehoord dat ze vrij snel vast lopen en dat dat 1800 piek kost ongeveer.

Dus wat raden jullie aan??
 
Ik wou eerst een Aprillia RS125 gaan kopen, omdat die precies 25 kw hebben en ze lekker licht zijn, maar ik heb gehoord dat ze vrij snel vast lopen en dat dat 1800 piek kost ongeveer.

je moet geloof ik om 15.000 km de zuigerveren vervangen,als je verder met goede olie rijdt dan zal hij echt niet zomaar vastlopen hoor.
 
maak daar maar van om de 5000 km de veren en om de 15000 km de zuiger en veren.

kosten als je het laat doen: veren ong 150 zuiger en veren 250.

Verder erg hoge slijtage want die brommer moet 10.000 toeren rijden wil je niet voorbij gefietste worden.

Beter niet als dagelijks vervoermiddel nemen!
 
maak daar maar van om de 5000 km de veren en om de 15000 km de zuiger en veren.

kosten als je het laat doen: veren ong 150 zuiger en veren 250.

Da komt toch omdat het een 2 takt is :? met een 4 takt heb je daar toch over het algemeen geen last van? :)
 
Ik ben zelf ook rond aan het kijken voor een rs125.. vooral omdat een beetje 4takt aso duur is.. en het geluid.. tsja :D

Maar eerst mijn sjeesbewijs..
 
Ik ben zelf ook rond aan het kijken voor een rs125.. vooral omdat een beetje 4takt aso duur is.. en het geluid.. tsja :D

Maar eerst mijn sjeesbewijs..

???? heb je wel eens de prijzen van een appie naast een 4takt gelegd?

en dan heb ik het niet over het onderhoud.
Rs 125 is ong even duur in onderhoud als een ducati 748 !
 
???? heb je wel eens de prijzen van een appie naast een 4takt gelegd?

en dan heb ik het niet over het onderhoud.
Rs 125 is ong even duur in onderhoud als een ducati 748 !

Hijs idd duur als je iedere 15k een nieuwe zuiger moet plaatsen.. maar meer als 4000km per jaar rij ik er voorlopig toch niet mee ;( En het is een tweetakt :]

Bobbert-->

No offence.. maar als ik zou moeten kiezen tussen

mc%20honda%20vtr%20250.jpg


of

apriliazwartchest.jpg


dan weet ik het wel
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 30 mei 2002 16:45 schreef Wimo het volgende:Bobbert-->

No offence.. maar als ik zou moeten kiezen tussen

mc%20honda%20vtr%20250.jpg


of

apriliazwartchest.jpg


dan weet ik het wel

Hehe ach ja, hij is idd nie moeders mooiste :P , maargoed, ff 2 jaar hierop rondscheuren en dan kunnen we eens gaan kijken voor een mooie motor :P
 
Ik ben nog geen 18, maar ik rij al veel te lang op m'n brommer en ik wil als ik straks 18 word meteen m'n motorrijbewijs halen, en dan natuurlijk een motor kopen.

Ik wil wel een sportieve motor, zeker geen chopper of iets dergelijks, maar nu is mijn vraag wat voor 25 kw motor raden jullie aan? Ik wou eerst een Aprillia RS125 gaan kopen, omdat die precies 25 kw hebben en ze lekker licht zijn, maar ik heb gehoord dat ze vrij snel vast lopen en dat dat 1800 piek kost ongeveer.

Dus wat raden jullie aan??
Ik zou een 600 cc 25Kw kopen.
Hoeveel eurotjes heb je te besteden :?

Ik heb namelijk nog wel een leuke 25 Kw motor te koop :)
 
ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn RS 125, lekker licht! Iedere 15.000 KM nieuwe zuiger erin.
Ik vind 't zeker een aanrader, maak anders gewoon 's een rondje op zo'n RS, kun je daarna altijd nog beslissen.
 
Laat me niet lachen zeg! Een RS125 is even duur in onderhoud als een ducati 748!! :] :]
Heb zellf een RS125R gehad en de onderhoudskosten vallen reuze mee. En het is echt wel een super lekkere stuurfiets! En wees maar niet bang dat je voorbij wordt gefiets want het is volgens mij de snelste <25kw-motor. En hij is zekers sneller dan een zzr250 :+
Het enige nadeel is dat hij niet echt geschikt is als dagelijks vervoersmiddel, maar om eens lekker te scheuren(zover dat kan met 25kw) is hij wel super geschikt.
 
Tis naar mijn mening een heel geschikte motor voor klein rijbewijs...

ik heb er dus ook een en doe toch al het onderhoud zelf dus met de kosten zal het ook wel meevallen (in vergelijking met een 4 takt)...

En het is een super lekker fietsie :]

Ik moet er wel bij zeggen dat de originele onderdelen wat prijzig zijn:

-standaard rs125 cilinder ong. 800 euro
-standaard zuiger+veren ong. 140 euro

En dat ik nu al 5 weken op m'n carbrubber (tussen het luchtfilter en carb) moet wachten, omdat het besteld moet worden ;(
 
ach ja, hij rijdt lekker, en als ik hem zat ben dan doek hem wel weer weg en dan w8en we wel ff tijdje, zoals JK :)

Das moeilijk hoor, wachten... had na 1 maand alweer een motor staan. Maar mag er nog niet op rijden. Wat betreft kiezen tussen een RS125 of een VTR250, dan echt wel voor de VTR250, minder onderhoud, 4 takt en met lage toeren ook nog een klein beetje vermogen ;)

Maar koop minimaal een 500cc 4 takt Woeter, minder onderhoud, en lekker wat koppel onderin, dat rijd veel lekkerder/sneller qua optrekken en oppakken vanaf lage toeren als je rijd dan een 250cc motor (4 takt). Een 600cc 25kw kost nogal wat geld, een Suzuki GS500e heb je voor weinig en tegenwoordig betaal je ook bijna niets meer voor een Kawasaki ER-5.
 
Terug
Bovenaan Onderaan