Welke 25kw

Hallo,

Ik ben juist nieuw op dit forum. Mijn reden van registratie is omdat ik opzoek ben naar een goede 25kw motor. Ik had een honda CBR125R in gedachten, of een honda nsr125 of een aprillia RS125.
Ik ben meer aan het denken in de richting van de CBR125R omdat deze 4takt is en de rest op mijn lijstje zijn 2takts (meer onderhoud en meer verbruik). Het enige nadeel aan de CBR125R vind ik het lage vermogen tegenover de 2takts.
Een zwaardere motor met begrenzing tot 25kw is niet echt mijn ding, ik zie er niet veel voordelen in.
Kunnen jullie mij wat tips geven voor mijn keuze te vergemakkelijken.

*EDIT* Ik ben van België*EDIT*
Foto CBR125R + info:
http://www.motoren-toerisme.be/catalogus2.asp?ID=292

292.jpg

Laatst bewerkt:
hallo

ik zou zeggen zeker geen cbr125 veel te laag vermogen
koop je liever een rs of cagiva die hebben meer vermogen
het is natuuurlijk jouw keuze wat je zelf wilt wil als een slak over de baan gaan of toch al its sportiever :]

Voordelen om juist wel een zwaardere motor terug tunen tegenover dat maffe/iele ding(cbr125)

1. Voelt aan als een motor;
2. Je kan meekomen op de snelweg;
3. Hebben betere looks;
4. Het geluid is "serieus";
5. De power, 34pk gaat minder snel vervelen dan die 9 pk ofzow van de cbr;
6. Je hebt er nog wat aan na de 25kw periode;

Mischien kan iemand hier nog wat aan toe voegen? :)
Al is overnagedacht om een 400cc 4-takt terug te tunen?

Succes met je keuze en vergeet niet dat de 25kw wereld verder gaat dan die 125 dingen.

Voordelen om juist wel een zwaardere motor terug tunen tegenover dat maffe/iele ding(cbr125)

3. Hebben betere looks;

Succes met je keuze en vergeet niet dat de 25kw wereld verder gaat dan die 125 dingen.
:^

3. Hebben betere looks;

:^

JA, een RS is een 125cc 2takt en de CBR een 125cc 4takt. en een 2takt is een stuk feller en sneller(wel onderhoudsgevoeliger)

Ik was vandaag weer ff bij Motoport en heb ook weer eventjes bij zo'n CBR staan kijken. Mijn MB5 was nog groter :X ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die er serieus over nadenken om zo'n brommer met kenteken te kopen......

Ik heb zojuist op www.marktplaats.nl een mooie Aprillia tegengekomen voor 1.250 euro
even de gegevens:
APRILIA AF 1
125 CC
BOUWJAAR 1990
MET NIEUWE 160CC POLINIE
EN 34 MM CARBRATEUR
ARROW UITLAAT
ELECTRONICHE UITLAAT KLEP
6 VERSNELINGEN
SUPER SNELLE 125
MET LICHT KENTEKEN
NU 1250 EURo

24221.jpg

Zou deze brommer de moeite zijn, is de 160cc Poline cilinder toegelaten in België voor een licht rijbewijs? Kan iemand mij een voorbeeld geven van het verschil van het gebruik tussen een 2takt en een 4 takt?

Ik heb zojuist op www.marktplaats.nl een mooie Aprillia tegengekomen voor 1.250 euro
even de gegevens:
APRILIA AF 1
125 CC
BOUWJAAR 1990
MET NIEUWE 160CC POLINIE
EN 34 MM CARBRATEUR
ARROW UITLAAT
6 VERSNELINGEN
SUPER SNELLE 125
MET LICHT KENTEKEN
NU 1250 EURo

(Afbeelding)

Zou deze brommer de moeite zijn, is de 160cc Poline cilinder toegelaten in België voor een licht rijbewijs? Kan iemand mij een voorbeeld geven van het verschil van het gebruik tussen een 2takt en een 4 takt?

Bij 2-takt heb je één arbeidslag elke 2 krukasomwentellingen, bij een 4-takt één arbeidslag elke 4 krukasomwentelingen. Qua rendement hierop is een 2-takt dus heel wat voordeliger daar je toch al een zeker vermogen uit een kleine motor kan halen, vandaar dat dit voornamelijk wordt toegepast in de industrie van bromfietsen, 125cc maar eveneens grotere motoren, denk maar aan de vroegere 400cc van Honda. Je belangrijkste onderdelen buiten het blok met versnellingsbak zijn je zuiger en cilinder die je pertinent laten genieten van leuke hernemingen, hoge toerentallen, vrij sterke acceleraties, etc ...

Het principe van een 4-takt dateert vanuit de principia mathematica (of zo) van Newton ongeveer ;) , te zeggen "inlaat, compressie, arbeid, uitlaat". Deze werking komt al heel wat complexer over, zeker als je nog wat extra onderdelen als kleppen, nokkenas, distributie en dergelijke erbij rekent. Niettemin kende honda altijd de reputatie van een oersterke en degelijke 4-takt te hebben, getuige de pc, amigo, novio, maar eveneens de cb100, cb125, enzovoort.

Qua prestaties (en misschien ook qua stoere uiterlijk) kan de CBR125, zelfs indien j'er voldoende aan sleutelt, niet op tegen een italiaanse furie, of eender welke andere 2-takt. Qua bedrijfszekerheid daarentegen :? :? :? Liefhebber of niet, Honda bewees reeds verschillende jaren de waarde van z'n naam, zowel in de auto, motor, F1 en verschillende andere cirquits :}

even de gegevens:
APRILIA AF 1
125 CC
BOUWJAAR 1990
MET NIEUWE 160CC POLINIE
EN 34 MM CARBRATEUR
ARROW UITLAAT
6 VERSNELINGEN
SUPER SNELLE 125
MET LICHT KENTEKEN
NU 1250 EURo

(Afbeelding)

Ziet er erg leuk uit, maar doe mij toch maar een teruggevoorde 4t! dn heb je tenminste nog een echte motor onder je kont! Nog een voordel van een terugevoerde 4t is dat jij niet elke 10.000 een nieuwe cylinder hoeft te plaatsen |(

trouwens, die cbr125 kan ik echt niet bij. Mijn NSR50 was groter, en meer motor dan dat! (ging nog sneller ook :P )

Ziet er erg leuk uit, maar doe mij toch maar een teruggevoorde 4t! dn heb je tenminste nog een echte motor onder je kont! Nog een voordel van een terugevoerde 4t is dat jij niet elke 10.000 een nieuwe cylinder hoeft te plaatsen |(

-> Ik denk niet dat motors terugvoeren in België echt helemaal is toegelaten. Trouwen ik denk dat ik beter af ben met een 125cc, kwestie van de hoge boetens bij de belachelijk lage snelheden in België.

Het zijn vragen..., ik heb ze in begin ook gesteld omdat ik met dezelfde reden als u op dit forum terecht ben gekomen. Ik zou zeggen lees de andere discussies eens, steek je heel veel van op ;) Een paar dagen lezen en je bent al een boel wijzer :) Moet ik zeggen dat ik nog altijd niet uit mijn keuze ben RS125 of Mito, maar eerst rijbewijs halen en dan test ritje maken :] Verder, succes

jammer dat het geen sport modelletje is, maar op zich wel een leuk machientje :) (maar niet echt m'n ding :X :+ )

Bij 2 takt baden de krukas lagers ook niet constant in de olie, wat bij 4 takt wel zo is, dat is een van de grote boosdoeners in de onderhoudsgevoeligheid.

Verder denk ik dat die Soes wel een goeie optie is. Met name dat 1 cilinder koppel is verslavend.

over de cbr125 spreek ik mij niet uit :+ maar dat modelletje is ook is ni echt vies, gewoon niet echt mijn ding :)

Ook niet echt mijn ding. Maar wel mooi dat deze jongeman het licht heeft gezien en niet voor die cbr125 gaat *D

Weer een gered :+

Yuw,

Ik zen ook 18 en ben ook op zoek naar een 25KW motor. Het jammere van de zaak is dat ge in België een TWEEDEHANDSE motor niet moogt terugtunen! In Nederland mag dat dus wel!!! :} This sucks really!!! Maar, als je een dikke portemonnee hebt, ge kunt een NIEUWE motor kopen en die mag je dan wel terugtunen. |(
Maar!! mijn vriend heeft juist een tweedehandse BMW 650 gekocht en rijdt er gewoon mee op alle banen zonder ooit beboet!
Aan U de keuze
Jeroen

Yuw,

Ik zen ook 18 en ben ook op zoek naar een 25KW motor. Het jammere van de zaak is dat ge in België een TWEEDEHANDSE motor niet moogt terugtunen! In Nederland mag dat dus wel!!! :} This sucks really!!! Maar, als je een dikke portemonnee hebt, ge kunt een NIEUWE motor kopen en die mag je dan wel terugtunen. |(
Maar!! mijn vriend heeft juist een tweedehandse BMW 650 gekocht en rijdt er gewoon mee op alle banen zonder ooit beboet!
Aan U de keuze
Jeroen

De savage LS 650 valt onder de 25kw :P , dus dit zal wel geen probleem geven (er is toch geen maximul cilinderinhoud in België he?) Ik koop nu gewoon een 25kw motor, en later kan ik deze terug verkopen en iets zwaarder verkopen. Dit is vele makkelijker dan terugtune.

Terug
Bovenaan Onderaan