Welke 4-takt supermotard?

ShockWave

MF'er
23 jan 2004
40
0
maastricht
Ik ben momenteel op zoek naar een 4-takt SM om mijn woon-werk verkeer wat leuker te laten verlopen. Momenteel rij ik namelijk op een CB SevenFifty maar met een SM lijkt me dit een stuk leuker. Ik woon namelijk maar een paar kilometer van mijn werk.

Een van de motoren die ik in mijn achterhoofd heb is een Honda xr600r, maar ik ben op zoek naar alternatieven.

Waarschijnlijk ga ik een crosser met kenteken kopen en deze zelf ombouwen naar SM.

wensen:
- 4-takt (ivm onderhoud)
- cilinderinhoud 400+CC (beetje vermogen)
- Geen motor van 30 jaar oud, moet er nog een beetje leuk uit zien
- Motoren die te koop zijn voor een prijs van max 2000 euro.

In de zoek functie is het lastig om de verschillende 4-takt motoren te vinden dus mijn vraag is dan ook welke verschillende merken + types 4-takt crossmotors/supermotards er te vinden zijn. Dit topic is misschien ook handig voor andere forum leden die net zoals ik aan het zoeken zijn maar ook niet weten welke motoren er allemaal bestaan.
 
het is zekers veel leuker om een btje te raggen naar je werk..
ik heb geluk mijn route naar t werk gaat langs een nieuwbouwwijk.
daar heb ik een stukje met 5 springbulten erin ,en das dikke pret.

mijn w.w.motor is nu dan ook een ktm uit 90, een 350 4t ,gaat niet hard ,hoeft ook niet.
maar die is wel enduro ,geen sm ,mgoed voor 600 E ..

dus denk ik dat jij in die richting moet zoeken ,een lc400 of zwaarder rond 90/93 ,
dan zit je met budget ook nog aan de goeie kant.
hier op mf stonden laatst wat leuke voor rond 1400 oid.

succes :)
 
huskie 610(model 91 tot 98) Goed te vinden voor max 2000,- en als je de kleppen en carb hebt staan volgend de fabrieksgegevens starten ze altijd binnen 2 keer kicken. 120 kilo en om en nabij 50 pk gaat heerlijk!

Zelf heb ik een 610TE uit 91 met 93 blok. Excel wielen en grote 4 zuigerklauw voor, wat een lol! Het kost niet al te veel en je hebt er heel veel plezier van. Een downside is dat je om de 1000km olie moet verversen (en kleppen stellen) maar ach, een ktm uit die bouwjaren zijn ook onderhoudsgevoelig...
 
Die XR600 zal het naar mijn mening het beste doen, dus nog helemaal niet zo slecht bedacht!
Deze is het minst onderhoudsgevoelig, tevens het betrouwbaarst (typisch een japanner).
Mijn keuze zou de honda zijn.

Tinus
 
huskie 610(model 91 tot 98) Goed te vinden voor max 2000,- en als je de kleppen en carb hebt staan volgend de fabrieksgegevens starten ze altijd binnen 2 keer kicken. 120 kilo en om en nabij 50 pk gaat heerlijk!

Zelf heb ik een 610TE uit 91 met 93 blok. Excel wielen en grote 4 zuigerklauw voor, wat een lol! Het kost niet al te veel en je hebt er heel veel plezier van. Een downside is dat je om de 1000km olie moet verversen (en kleppen stellen) maar ach, een ktm uit die bouwjaren zijn ook onderhoudsgevoelig...

Volgens mij zijn dat de modellen zonder oliepomp?

Die XR600 zal het naar mijn mening het beste doen, dus nog helemaal niet zo slecht bedacht!
Deze is het minst onderhoudsgevoelig, tevens het betrouwbaarst (typisch een japanner).
Mijn keuze zou de honda zijn.

Tinus

Inderdaad een XR lijkt me een perfecte keuze :)
 
Foto-87FTB3XA.jpg
 
Jef, jij hebt nog een topic open staan dat je problemen hebt met je motor :+ geen lc4 dus :N _O- haha
doet hij het al weer een beetje? (even off-topic O-) )
*D :Y gisteren starten hij weer goed ben er daarna nog niet echt een stuk mee wezen rijden maar ben nu de carb aan het schoonmaken hij blijft ook telkens iets benzine lekken dus denk dat er iet niet goed is met de vlotter ofzo.. wou de bougie er uit draaien maar :N 3 verschillende sleutels en nog niet.. is hier een speciale sleutel voor van ktm?
 
*D :Y gisteren starten hij weer goed ben er daarna nog niet echt een stuk mee wezen rijden maar ben nu de carb aan het schoonmaken hij blijft ook telkens iets benzine lekken dus denk dat er iet niet goed is met de vlotter ofzo.. wou de bougie er uit draaien maar :N 3 verschillende sleutels en nog niet.. is hier een speciale sleutel voor van ktm?
past daar niet gewoon zo'n pijpsleutel op, of heb je die niet? of misschien deze vraag even in je eigen topic zetten O-) we gaan wel erg off-topic nu :P
 
indd. geen oliepomp en met gewoon onderhoud en netjes warm rijden prima motoren, simpel snel. Tuurlijk is een honda onderhoudsvriendelijker, maar huskies zijn wel hele leuke fietsen met een echt knal karakter, niet van dat tammere soepelere watv eel jappen hebbe.

Het is maar net wat je zoekt.
 
indd. geen oliepomp en met gewoon onderhoud en netjes warm rijden prima motoren, simpel snel. Tuurlijk is een honda onderhoudsvriendelijker, maar huskies zijn wel hele leuke fietsen met een echt knal karakter, niet van dat tammere soepelere watv eel jappen hebbe.

Het is maar net wat je zoekt.

Helaas, dat ben ik niet met je eens dat de meeste jappen geen Knal karakter hebben...
 
een crf 450r (ECHTE JAP) geen knal karakter? hahahaha... ken een aantal mensen die juist over zijn gegaan naar een KTM omdat de Honda te nerveus was...
 
Zit zelf ook precies zo als jij voor een SM te kijken rond de 2000e.

Heb ook inderdaad naar de Honda XR600R gekeken maar vind t vermogen van een KTM LC4 toch wat verleidelijker.

Ik hoor dan weer wel dat de Honda's wat goedkoper zijn in onderhoud...

Er staat trouwens nu een best nette KTM GS 600 op mp in jouw prijsklasse.
 
jongens, hier ander voorspatbord kleiner wieletje grotere rem voor en je bent zowat klaar.

1000 euro en hij is van jou
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan