welke achterband moet ik kopen ??

reddevil

Rookie
3 jul 2002
6
0
melick
Ik heb een Yamaha FZ 750 uit 1985.
Mijn achterband is kaal aan het worden.
Ik ben op zoek naar een achterband welke ook goed is met slecht weer.
Blijf namelijk de winter doorrijden en rij ongeveer 150 km per dag.
Momenteel zit er een Metzler 130 - 80- 18 op.

Uiteraard is de aanschafprijs ook belangrijk. })
 
Eh, Metzeler is wel een goed merk. Ik denk dat je meer moet nadenken over het soort band. Een beetje allround sport/toer zijn Metzeler ME-Z4 en een Bridgestone BT020. De laatste is wat goedkoper. Het zijn beide radiaalbanden. Als je echte toerbanden (kilometervreters) wil kun je beter diagonaalbanden pakken als de Bridgestone BT45. Maar voor door de winter.. hmm, zou ik dat ook weer niet doen.

1 ding is zeker: ik zou niet bezuinigen op een goede band!
 
Wat een rot maat zeg...
veel keuze in banden dat wel varrierend tussen slecht en heel erg slecht

Probeer es een bt 45 is denk ik het beste wat er te koop is in 18"

Niet zo negatief :)

De BT45 is gewoon een goede band ... zeker beter dan de banden die 15 jaar geleden standaard op de FZ 750 gemonteerd werden.
 
Yyyooooo weet je wat je moet doen, kickstart kopen en een iets oudere moto73 waarin ze beidden mijn nieuwe achterband aanprijzen als serieuze concurrentie.

MAXXIS supermaxx, ik heb ze in 160/60/80 of zoiets. deze band rijdt lekker heeft genoeg grip en is zeker (nog) betaalbaar. ik was 145eurootjes kwijt, das toch echt geen geld voor een achter.b. (kreeg wel iets korting, maar da kan jij natuurlijk ook afdwingen)
 
Als je een nieuwe BT020 aanschaft heb je een band met een hardere compound op het middenloopvlak en een zachtere aan de zijkanten. Daar je waarschijnlijk die 150km per dag niet met het betere bochtenwerk zult rijden kun je er behoorlijk lang mee doen. Door de zachtere zijkanten kan het bochtenwerk echter wel, ook in nat weer. :]
 
Als je 150 km per dag rijdt en dat 5 dagen per week zou ik niet gaan voor een BT020 (sport-touring) maar voor een echte toerband. Anders kan je binnen 4 maanden je banden vervangen...
 
Voor de oudere FZ's (met 16" voorwiel) wordt de BT45 algemeen gezien als de beste optie. Voor de laatste generatie met een iets minder smalle achtervelg is de BT54 (radiaal) een goede keuze. Andere banden zouden ook wel eens heel goed kunnen zijn, maar zoals eerder genoemd, in deze maten zijn veel modellen niet te krijgen.
Groetjes, Dutch
 
Terug
Bovenaan Onderaan