welke achterband

Status
Niet open voor verdere reacties.

piotr

Geblokkeerd account
1 sep 2007
145
0
Hallo,

Ik weet het dat het is veel besproken topic is, maar toch kom ik met die vraag.
Ik rijd op een MG Griso met orgineele achterband van Metzeler Rennsport 180/55 - ZR 17” en voorband van Bridgestone BT56f maar die is nog goed. Gaat dus om achterband.
Ik rijd sportief vaak met vriendien achterop en meestal op drooge dagen.
Welke achterband zou het nog beter kunnen zijn dan die rennsport, want die was helemaal niet slecht. Ik lees veel goede dingen over bijv. Pirelli Diablo of Michelin pilot, wat denken jullie er van ?

p.s.
Sorry voor het slecht nederlands, het blijft een moeilijk taal
 
Laatst bewerkt:
ik zou gaan voor een mpp , maar dat komt omdat ik er heel tevreden over ben.
en je nederlands is best ok
 
Ik heb een Pirelli Diablo achter en moet zeggen dat ik best tevreden ben met die band. Ik ben ook een "mooi weer rijder" en heb genoeg grip, ook bij sportief rijgedrag.

p.s. ik ken mensen die slechter Nederlands schrijven dan jij
 
Laatst bewerkt:
De BT56 vooraan is niet slecht maar is alweer een paar generaties oud; elke moderne band die je achter omlegt zal per definitie beter zijn. Ik zou niet alleen het profiel maar ook de productie-datum controleren, die dingen zijn echt al lang geleden uitgebracht en opgevolgd (010, 014 en nu 016 geloof ik?).
Voordat je een exotische en dure top-achter band gaat omleggen (zoals b.v weer een Rennsport) zou ik eens uitvinden wat een bij elkaar passend nieuw paar "normaal-goede" banden je zou kosten, zoals Metzeler Roadtecs, Conti-Roadattack of Avon Storms. 10 tegen 1 dat je daarmee veel beter uit zou zijn 8-)
 
Laatst bewerkt:
Als je voorband maar goed plakt :+
Vanachter mag het best wat minder van kwalitijd zijn zeker als je van spanning houd })
Ik had vaak verschillende merken voor of achter niks int patje 8-)
En zelf opt circuit merk je niks van tzit allemaal tussen de oren ;)
 
Laatst bewerkt:
De BT56 vooraan is niet slecht maar is alweer een paar generaties oud; elke moderne band die je achter omlegt zal per definitie beter zijn. Ik zou niet alleen het profiel maar ook de productie-datum controleren, die dingen zijn echt al lang geleden uitgebracht en opgevolgd (010, 014 en nu 016 geloof ik?).
Voordat je een exotische en dure top-achter band gaat omleggen (zoals b.v weer een Rennsport) zou ik eens uitvinden wat een bij elkaar passend nieuw paar "normaal-goede" banden je zou kosten, zoals Metzeler Roadtecs, Conti-Roadattack of Avon Storms. 10 tegen 1 dat je daarmee veel beter uit zou zijn 8-)


Motor is van 2006 dus geloof ik niet dat de band ouder zou ziijn dan de fiets, maar ja teoretisch zou kunnen, dus ga zeker checken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb achter pirelli supercorsa en voor bridgestone bt020 en durf nog niet echt goed door de bocht te gaan omdat het nog niet echt warm is op de weg
en ik heb de schaamrandjes nog achter maar voel af en toe dat me achterkant wil glijden dus ik denk eraan om een andere achterband te nemen
 
ik heb achter pirelli supercorsa en voor bridgestone bt020 en durf nog niet echt goed door de bocht te gaan omdat het nog niet echt warm is op de weg
en ik heb de schaamrandjes nog achter maar voel af en toe dat me achterkant wil glijden dus ik denk eraan om een andere achterband te nemen
Supercorsa met bt020 hele aparte combinatie denk ik?! :o

Supercorsa zou iig zeker niet moeten glijden! :P
 
Supercorsa met bt020 hele aparte combinatie denk ik?! :o

Supercorsa zou iig zeker niet moeten glijden! :P


ja dat vond ik dus ook maar had me motor laten repareren en grote beurt en velg laten spuiten enz enz en zou voor 200 euries een setje supercorsa's eronder krijgen maar die gozer zei dat me voorband nog nieuw was wat ook klopte en hij zei dat die dus niet vervangen hoefde te worden dus vandaar alleen achterop een supercorsa

maar door de bocht gaan is meer me eigen angst want hoor van meerdere dat die juist goed plakken op een wegdek als het warm is
 
ja dat vond ik dus ook maar had me motor laten repareren en grote beurt en velg laten spuiten enz enz en zou voor 200 euries een setje supercorsa's eronder krijgen maar die gozer zei dat me voorband nog nieuw was wat ook klopte en hij zei dat die dus niet vervangen hoefde te worden dus vandaar alleen achterop een supercorsa

maar door de bocht gaan is meer me eigen angst want hoor van meerdere dat die juist goed plakken op een wegdek als het warm is
Ja ach ja misschien had je beter de voorband los kunnen verkopen ( de 020).
Die BT020 zal nog 1000en kmers volhouden voorop :P
Is nu zeg maar een harde toerband voorop en een super zachte knal band achter! 8-)

Zolang het goed warm is plakt het wel idd ook die 020 ;) *D
 
Laatst bewerkt:
ik heb achter pirelli supercorsa en voor bridgestone bt020 en durf nog niet echt goed door de bocht te gaan omdat het nog niet echt warm is op de weg
en ik heb de schaamrandjes nog achter maar voel af en toe dat me achterkant wil glijden dus ik denk eraan om een andere achterband te nemen
Ja voor die pirellies moet het wegdek wat warmer zijn ja :+
Ik heb goede ervaring met continentel roadatac die zetten geen stap verkeerd zelfs niet onder een 2 cylinder 8-)
 
Ja voor die pirellies moet het wegdek wat warmer zijn ja :+
Ik heb goede ervaring met continentel roadatac die zetten geen stap verkeerd zelfs niet onder een 2 cylinder 8-)
full
 
Ja voor die pirellies moet het wegdek wat warmer zijn ja :+
Ik heb goede ervaring met continentel roadatac die zetten geen stap verkeerd zelfs niet onder een 2 cylinder 8-)
AMEN TO THAT :}
superbandjes ...heb ze ook en bevallen echt perfect
al dat gezeik over michelin en bridgestone |(
even verder kijken dan de meeste meelopers doen en gij zult genieten 8-)
 
Hier nog een continental aanhanger sinds 2 weken, wat sturen die bandjes toch lekker. Met erg veel vertrouwen de schaamrandjes er al af gestuurd.
Ik heb dan wel de trail attack, maar dat is volgens mij dezelfde compound als de road attack.
 
road attack gaat vol vertrouwen en strak als maar kan met het koude weer van afgelopen weken
nog niet eerder meegemaakt dat de koekblikkers staan te krabben en de motor helemaal plat gaat met zo veel vertrouwen ongekend
levensduur is daarbij nog van de lange ook .
 
Hierboven 2 combi's die ik echt stellig moet afraden. De BT056 is een zeer matige band. Het is echt onmogelijk dat de Rennsport eerder gaat glijden dan de BT056 aan de voorkant. Waarschijnlijk voel jij toch de voorband, of het slappere karkas van de achterband. Dit lijkt op glijden, maar is het niet: de wangen van de band zijn wat slapper en bewegen gewoon iets opzij. Je hebt dan nog zat grip, al lijkt het van niet....
Een combinatie die ik mijn klanten sterk afraad, omdat je opeens je voorband kwijt bent (zonder waarschuwing). In principe moet je voor een band met meer grip hebben dan achter.....

De andere combi van een BT020 met een Supercorsa achter is zo mogelijk nog slechter/gevaarlijker.

M.b.t. Continental: de een vindt ze geweldig, de ander komt ze na 500km al weer inruilen omdat het "de slechtste banden zijn waar ik ooit mee gereden heb". Ikzelf kan het er ook niet mee worden terwijl ik toch elke 3-4 maanden op andere merken/types banden rij....
 
hmm, wilde net vragen of die continentals een beetje lang meegaan. Halen ze de 20.000 km zoals de Michelen pilot road 2 die ik nu heb?

En is de prijs gunstiger ten opzichte van de band die ik nu heb?
 
Nou, als ik alle lovende kritieken over de RoadAttacks hier zo lees ben ik haast geneigd om mijn Pilot Road 2CT's te gaan inruilen..

Maar niet heus..

Zitten er nu al 12000 km op, nog geen greintje vierkant gereden, plakken zowel in droge als natte omstandigheden top, hard karkas voor bijrijder, etc..

Ik zou niet twijfelen, maar gewoon voor de Pilot Road 2CT combo gaan..

Het profiel ziet er dan ook :9 uit

Michelin%20Pilot%20Road2%20set.jpg


P.S. Griso 1100.. vette bak :}
 
hmm, wilde net vragen of die continentals een beetje lang meegaan. Halen ze de 20.000 km zoals de Michelen pilot road 2 die ik nu heb?

En is de prijs gunstiger ten opzichte van de band die ik nu heb?

als jij 20k op de MPR haalt, dan is dat met de conti's ook makkelijk haalbaar
 
als jij 20k op de MPR haalt, dan is dat met de conti's ook makkelijk haalbaar


20k ?

ik heb na 10k met de rennsport nog geen 1mm profiel.

De BT56 vooraan is niet slecht maar is alweer een paar generaties oud; ....

idd die zijn in 1996 op de markt verschenen, dus ik ga gewoon allebei vervangen.

Gisteren nog in de Motor Magazine gelezen over nieuwe BT016, blijkbaar zeer goede banden, veel beter dan de voorganger BT014. Over de continentel roadatac nog nooit zo veel geode reacties gelezen, eerder over Pilot Power, keus blijf dus moeilijk.

Metzeler banden zo te zien zijn moeilijk aan te komen in Nederland of heb ik dat mis ?
 
20k ?

ik heb na 10k met de rennsport nog geen 1mm profiel.

..... ?

tja dat was voor Jeroen bedoelt, die haalde zoveel km op één band met z'n beemer...
ik mag in me handen klappen als ik 7k haal op m'n MPP 2ct... ;) Magoe die liggen ook onder een banden-sloper..

full
 
Mja banden kiezen blijft altijd groten deels een gok, ik heb er nu zowel voor als achter een Mich. Pilot Road 2CT op zitten, en dit vind ik tot nu de beste band.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan