welke achterband

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er word me aangeboden Dunlop Sportmax, is dat wat ? iemand ervaring mee ?
 
ik heb dunlops onder mijn Nissan... prima bandjes, maar of dat nou een vergelijk is...?

BT016 is topbandje (veel beter als BT014)

En ik heb sinds kort een BT021 achter 180-55-17 en die bevalt goed.

Succes!
 
Er word me aangeboden Dunlop Sportmax, is dat wat ? iemand ervaring mee ?

ik heb de sportmax qualifier gehad. Beviel me uitstekend. Ben nu wel verder aan het kijken naar de andere merken. Ook de diablo doet het uitstekend en de mpp 2ct was goed maar ik begrijp het ophemelen (wat men in het algemeen doet) van deze band niet.......
 
tja dat was voor Jeroen bedoelt, die haalde zoveel km op één band met z'n beemer...
ik mag in me handen klappen als ik 7k haal op m'n MPP 2ct... ;) Magoe die liggen ook onder een banden-sloper..

Tsja, ik rijd dan ook veel ww verkeer, en dat gaat niet al te sportief. in verhouding rijd ik dus maar weinig 'dijkjes' enzo. Ik rijd wel vlot, en wil afentoe ook wel eens goed optrekken maar dat valt gemiddeld dus ook erg mee.

1x per jaar m'n banden verwisselen vind ik eigenlijk ook wel meer als zat :+
 
Weer vandaag in andere zaak, een andere advies. Deze keer de nieuwste van Pirelli, Pirelli Diablo Rosso voor een set prijs 360 incl. montage. Imand ervaring met deze banden ?
 
morgen moeten wielen er af en hoppa naar Vos Oss, Arie Vos weet me te overteugen met die Diablo Rosso. :)
zaterdag eerste test dag van de bandjes :] :]
 
Kan iemand mij een inschatting geven over de BT021.

Momenteel heb ik de BT014 (voor en achter)op mijn fazer 600 liggen, en die heb ik na 8k op.
Ik gebruik de fiets voor redelijk veel snelweg maar ook voor sportief.
De BT021 zou een 2cp band moeten zijn en ik hoop dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben.

8k op een setje BT014 zou ongeveer ?k zijn op deen setje BT021.
Ik verwacht een 15k te kunnen halen.

:]
Helmpieee
 
Kan iemand mij een inschatting geven over de BT021.

Momenteel heb ik de BT014 (voor en achter)op mijn fazer 600 liggen, en die heb ik na 8k op.
Ik gebruik de fiets voor redelijk veel snelweg maar ook voor sportief.
De BT021 zou een 2cp band moeten zijn en ik hoop dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben.

8k op een setje BT014 zou ongeveer ?k zijn op deen setje BT021.
Ik verwacht een 15k te kunnen halen.

:]
Helmpieee

Er staan honderden ervaringen over deze band op MF......
Mijn ervaring met deze banden is dat ze het vrij lang volhouden op de meeste motoren (ca. 30 tot 40% langer dan de BT014) maar het in de regen aanmerkelijk slechter doen dan de concurrentie.
Je kan beter kiezen voor de Michelin Pilot Road 2, of voor de nog nieuwere Dunlop Roadsmart (vergelijkingstestwinnaar). De prijzen verschillen te weinig om de doorslag te geven.
 
De BT021 zou een 2cp band moeten zijn
Niet helemaal, het is een "Dual Aligned Compound" band (enkel-rubber compound met variabele dichtheid). Het effect zou vergelijkbaar zijn, alleen met geleidelijker overgangen en goedkoper te produceren. Ik ken alleen de 020, niet slecht maar ook niet super; slijt langzaam maar onregelmatig, dus toch relatief snel vervangen voor het betere rijplezier. De 021 schijnt hierop vebeterd te zijn.
De meeste banden in dit segment zijn allemaal prima tegenwoordig. Niettemin, de hier veelgeroemde PR-2CT viel tegen op mijn Buell (vrij snel weer vervangen) maar werkte wonderlijk goed op mijn TDM. Ofwel, er gaat niets boven zelf proberen, ook al kan dat een kostbaar experiment zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan