Welke achterveer op mijn Kawa???

A.J. Kwak

Die hard MF'er
17 jul 2003
765
0
Soesterberg
Om de rijeigenschappen van mijn Kawa ZZR600 te verbeteren komen er volgende week nieuwe WP veren in m'n vork en andere olie.
Voor de achterkant vind ik het veel moeilijker...ik wil het graag bij WP houden zodat voor en achter goed op elkaar zijn afgesteld, maar welke veer is nu wijsheid?
De dealer denkt dat de meest eenvoudige veer goed genoeg is voor deze fiets en mijn rijstijl.
Ik rij redelijk sportief op de weg en nooit op het circuit. De standaard vering van de ZZR is echt zwaar naadje :r

De meest simpele uitvoering van WP heeft alleen instelbare veervoorspanning en uitgaande demping (11 standen) maar dus geen instelbare compressie demping...ga ik dat toch missen? Of is de standaard instelling goed genoeg voor de weg en is de instelmogelijkheid alleen interessant op het circuit?

Scheelt toch weer een paar honderd pleuro's namelijk.....

Graag jullie advies!!!!!!! Alvast bedankt!

Eddy
 
Je zou ook kunnen overwegen om naar een andere motorfiets op zoek te gaan waarvan de vering beter is afgestemd op jouw wensen. Is die motorfiets de investering wel waard denk je?
 
Je kan ook een andere WP veer op je huidige achterschokbreker laten monteren. Dat is de goedkoopste oplossing. Maar ik zou eerst afwachten hoe de boel rijdt als je voor die WP veren erin hebt.
 
Je kan ook een andere WP veer op je huidige achterschokbreker laten monteren. Dat is de goedkoopste oplossing. Maar ik zou eerst afwachten hoe de boel rijdt als je voor die WP veren erin hebt.

:^

Gewoon de schokbreker opsturen en daar een WP veer op laten zetten. Laat ze gelijk de hele schokbreker nakijken en die eventueel modificeren. Bel ze gewoon eens en vraag naar de mogelijkheden. Je kan ook Hyperpro eens proberen www.hyperpro.com
 
Het gaat me niet om de goedkoopste oplossing, maar om de beste....

Kan nou niemand hier me vertellen of instelbare compressiedemping iets is wat ik zou gaan missen als ik er nu niet voor kies??? :? :? :?
 
Het gaat me niet om de goedkoopste oplossing, maar om de beste....

Kan nou niemand hier me vertellen of instelbare compressiedemping iets is wat ik zou gaan missen als ik er nu niet voor kies??? :? :? :?

Beste oplossing? Koop een andere (sportievere) motor. Ik verwacht dat jij met een andere (progresieve?) veer je motor al niet meer terug kent.
 
als je inderdaad geen circuitdagen rijdt zul je de verstelbare compressie demping niet gaan missen.

en stel dat je achteraf het toch een beetje harder(of zachter) wilt hebben, dan kun je altijd je demping aan laten passen bij WP, de dempers zijn namelijk volledig demonteerbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan