Ik zou, mits geld zat, een bmw gs800 nemen. Daar kun je alles mee doen wat je ooit had willen doen op de weg en in het zand. De ultieme allroad. Hoewel ik voor alledag tevreden ben over een knetteroude transalp, loopt me bij de gs het water in de mond. Die 1100 gs zou ik beslist niet nemen. Ik heb er in en paar jaar tijd drie van gehad. Veel en veel en veel te zwaar in het zand. Hoe minder kilo's hoe meer lol. Zo'n tdm - heb ik er ook een paar van gehad - is voor naast de weg, totaal ongeschikt. Veel te hoog zwaartepunt en korte veerwegen. Is een echte asfalthapper. Wat ook geldt voor de tiger en de kle van kawa trouwens. Ook al gehad, inderdaad. De F-jes van BMW zijn wel weer leuk, de gs voorop, die bevielen me prima. De dakar doet het heel aardig off-road, hoewel wat zwaar. Maar op vette noppen, een lekker ding. Zo'n nx650 van honda is ook nog wel goed te doen, maar standaard nogal slapjes vond ik. Moest dus wieberen. Blijft over, ik blijf erbij, een 800gs als ultieme allroad.
Nou de centen nog.
gr
hans
Als er fatsoenlijke veren onderzitten wel.
Maar dat kun je ook niet verwachten voor die aanschafprijs,
gelukkig zit er wel een goed , Oosterijks motorblok onder.......