Welke all-road als 1e motor?

Als een TransAlp een kanshebber is, neem dan ook eens een proefrit op een Africa twin. Een robuustere motor kun je niet hebben en hij heeft wat meer geschiedenis als anderen. Omdat deze niet meer worden gemaakt en zowel de 2009 transalp (700) als varadero (1000) simpelweg straatfietsen op hoge poten zijn geworden zal de waarde van deze drievoudige dakar winnaar waarschijnlijk weer omhoog gaan ook!
Drievoudig Dakar winnaar? mwoa.. dat waren prototypes die erg weinig met de productiefiets van doen hadden..

Wel een coole degelijke brommert
 
juist als het om je lengte gaat moet je een BMW GS hebben. japanse fietsen zijn gemaakt voor de gemiddelde mens van 175cm. BMW's voor mensen vanaf 175cm. voor 5000 koop je een hele mooie 1100, als je wil importeren kan je voor dat geld in engeland een 1150 kopen.
met kardan, goede krukas en koppeling, bestand tegen meerdere honderduizenden kilometers gebruik *O*
hoeveel varadero's en TDM-en hebben meer dan een ton gelopen?
ik ben 193cm en heb geen problemen met de v-strom........
 
juist als het om je lengte gaat moet je een BMW GS hebben. japanse fietsen zijn gemaakt voor de gemiddelde mens van 175cm. BMW's voor mensen vanaf 175cm. voor 5000 koop je een hele mooie 1100, als je wil importeren kan je voor dat geld in engeland een 1150 kopen.
met kardan, goede krukas en koppeling, bestand tegen meerdere honderduizenden kilometers gebruik *O*
hoeveel varadero's en TDM-en hebben meer dan een ton gelopen?

Ik ben 1.94m en heb geen problemen met m'n SuperTen.

:+
 
Wat de v-strom betreft, het zijn vooral de 650's van voor 2006 die eens last van roest kunnen hebben, de 1000 lijkt er minder problemen mee te hebben
 
Langer doorsparen en een Moto Morini Granpasso 1200 kopen. :9~
Moto%20Morini%20GranPasso%20H83%20kit%202.jpg
 
Voor lange mensen een truimph.
Ga eens proefrijden op een 1050 tiger.
Mooier-sneller/sterker/beter geprijst dan bmw.
Als lange mens kom je daar toch opuit.
 
Veel betere ABS ook, zelf ondervonden ^.^

Aadman, ik begrijp wat je bedoelt maar reëel gezien kun je de daadwerkelijke dakar fietsen (XLV750R geloof ik) moeilijk aan het grote publiek aanbieden, net zo min als dat je dat met de RC211's zou doen.

Zou jij liever een Versys op een long way around nemen? of toch een KTM 960 Adventure?
 
Voor lange mensen een truimph.
Ga eens proefrijden op een 1050 tiger.
Mooier-sneller/sterker/beter geprijst dan bmw.
Als lange mens kom je daar toch opuit.

hier wil ik toch wel FF op ingaan hoor.... ;)
Tigers1050 zijn echt niet sneller of sterker en beter dan een GS.
een Tiger is een all-round fiets , geen all-road.
heb proef gereden op zo,n ding , had al na 10 minuten last van de knieen door de rare houding en krappe zit .
vond het geheel ook erg wiebelig in de bochten en je kan er bijna niks geen bagage op meenemen.
wel een sterk motorblok wat heel veel trilde in vergelijk met mijn BMWtje , maar als je PK,s zoekt zit je op een GSXR beter hoor.....
ik wil de Tiger1050 nog zien die de klok rond geweest is.
qua degelijkheid en materiaalkeuze is het niet meer dan 2e rangs spul.
daarom zijn ze zo goedkoop
ik zou er niet mee door Europa willen toeren , zelfs geen toerrit van meer dan 100KM.
BMW is veel en veel comfortabeler.
 
hier wil ik toch wel FF op ingaan hoor.... ;)
Tigers1050 zijn echt niet sneller of sterker en beter dan een GS.
een Tiger is een all-round fiets , geen all-road.
heb proef gereden op zo,n ding , had al na 10 minuten last van de knieen door de rare houding en krappe zit .
vond het geheel ook erg wiebelig in de bochten en je kan er bijna niks geen bagage op meenemen.
wel een sterk motorblok wat heel veel trilde in vergelijk met mijn BMWtje , maar als je PK,s zoekt zit je op een GSXR beter hoor.....
ik wil de Tiger1050 nog zien die de klok rond geweest is.
qua degelijkheid en materiaalkeuze is het niet meer dan 2e rangs spul.
daarom zijn ze zo goedkoop
ik zou er niet mee door Europa willen toeren , zelfs geen toerrit van meer dan 100KM.
BMW is veel en veel comfortabeler.

Je valt in herhaling.
En doe je oogkleppen eens af, dan zie je ook meer.

:W
 
waarom verander jij je berichten zo vaak
daarnet heel wat anders gelezen
raar dat je geen eigen mening hebt
waai maar mee met de wind dan :Z

Ehm, een 1050 tiger goedkoper :? Die dingen beginnen ook toch al ruim op 13K dacht ik
(Ik kan er naast zitten natuurlijk :z )

Overigens vind ik Triumph een prima merk :W evenals BMW
 
Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum en de afgelopen dagen al wat zitten lezen, maar nog niet gevonden waar ik naar op zoek ben. Dus start ik zelf maar een topic.

Ik heb nu een jaar of 3 mijn rijbewijs en verschillende malen een motor gehuurd om tochtjes mee te doen. Nu wil ik graag zelf een motor hebben, maar ik ben er nog niet uit welk model het beste bij mij past.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor woon-werk verkeer (alleen met redelijke weer) en om in de weekenden samen met mijn vriendin op rond te touren. Ik ben zelf bijna twee meter, vandaar de voorkeur voor een all-road omdat die over het algemeen wat groter zijn.

Mijn budget ligt rond de 5000 - 6000 Euro. Afgelopen weekend heb ik me laten informeren bij Van Veen Motoren in Wateringen en daar gingen we in de richting van een TDM900, waarvan ik op internet lees dat het een prima fiets is. Zelf vind ik ook de Varadero erg mooi, maar die is natuurlijk al weer een stuk zwaarder. Ook de V-Strom 1000 zou een optie kunnen zijn, maar ik heb hier en daar gelezen dat die nogal roest gevoelig kunnen zijn. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer opties.

Ik hoop dat er op dit forum mensen aanwezig zijn die mij kunnen adviseren, gaarne met onderbouwing.

Suzuki DL650 Vstrom.
Die 72Pk die het blok levert is meer dan genoeg en de 650 heeft als voordeel tov de 1000 dat het een handelbaarder fietsje is. Prima te berijden met 2 personen.

Lange veerwegen is altijd goed.

Dat Rossi en collega's op strak afgeveerde fietsen rondrijden heeft een andere reden (rondetijden). Voor comfort en rijplezier zijn lange veerwegen echt wel lekker :]

Zitcomfort is ook belangrijk.
Ga eens proefrijden op een DL650.
 
TDM (bokkerig in lage toeren (filerijden)) en Varadero zijn beide fietsen met een hoge zithoogte. Persoonlijk wordt ik van geen van beiden een blije rijder. Zijn sowieso geen beginnersfietsen.

Zal ongetwijfeld mooi spul zijn, mij maakt het de pis niet lauw.

TransAlp ook lekker, wel zwaar (190KG) en niet zo heel veel purrie (minder purrie is wel meer mogelijkheid tot corrigeren).

Mijn advies is dan ook een TransAlp of Vstrom 650.

Uiteraard speelt je portemonnee ook mee.

Had ook liever een nieuwe Vstrom650 gekocht, maar kreeg vorig jaar een leuk aanbod voor de huidige TransAlp650. Geen spijt van gehad.

Gewoon proefrijden. Handling voor alles. Fuck PeeKaas :]
 
Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum en de afgelopen dagen al wat zitten lezen, maar nog niet gevonden waar ik naar op zoek ben. Dus start ik zelf maar een topic.

Ik heb nu een jaar of 3 mijn rijbewijs en verschillende malen een motor gehuurd om tochtjes mee te doen. Nu wil ik graag zelf een motor hebben, maar ik ben er nog niet uit welk model het beste bij mij past.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor woon-werk verkeer (alleen met redelijke weer) en om in de weekenden samen met mijn vriendin op rond te touren. Ik ben zelf bijna twee meter, vandaar de voorkeur voor een all-road omdat die over het algemeen wat groter zijn.

Mijn budget ligt rond de 5000 - 6000 Euro. Afgelopen weekend heb ik me laten informeren bij Van Veen Motoren in Wateringen en daar gingen we in de richting van een TDM900, waarvan ik op internet lees dat het een prima fiets is. Zelf vind ik ook de Varadero erg mooi, maar die is natuurlijk al weer een stuk zwaarder. Ook de V-Strom 1000 zou een optie kunnen zijn, maar ik heb hier en daar gelezen dat die nogal roest gevoelig kunnen zijn. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer opties.

Ik hoop dat er op dit forum mensen aanwezig zijn die mij kunnen adviseren, gaarne met onderbouwing.


Uhm is een Kawasaki versys misschien iets??

Is een motor met een ( schijnt heerlijk ) 650cc paralel 2 cilinder.
Niet al te duur, straat bandjes ( aangezien je er waaschijnlijk toch de weg niet af mee gaat) mogelijkheid voor een grote uitgebreide kofferset en een mooie hoge fiets waar je met je 2m toch je benen op kwijt moet kunnen.

Persoonlijk zou ik ook naar een V-strom 650 kijken, goeie fiets.

succes met je keuze.
 
juist als het om je lengte gaat moet je een BMW GS hebben. japanse fietsen zijn gemaakt voor de gemiddelde mens van 175cm. BMW's voor mensen vanaf 175cm. voor 5000 koop je een hele mooie 1100, als je wil importeren kan je voor dat geld in engeland een 1150 kopen.
met kardan, goede krukas en koppeling, bestand tegen meerdere honderduizenden kilometers gebruik *O*
hoeveel varadero's en TDM-en hebben meer dan een ton gelopen?

Hoeveel Varadero's en TDM's rijden er het hele jaar door? BMW rijders zijn toch vaker rijders die het hele jaar door rijden. Ik zie het ze beide met een gerust hart doen hoor.

Zou ik tussen 1 van die 2 moeten kiezen dan zou ik toch voor de Varadero gaan. Ik heb ze allebij meerdere keren gereden; het rijd allebij hartstikke fijn, ze hebben allebij een mooi karakteristiek blok en ze klinken allebei ook nog is geweldig maar ik prefereer toch liever die mooie vtr v-twin over de staande 2 cilinder(plus dat ik stiekem ook wel een beetje meer honda fan ben.. :) )

Ik heb zelf een Transalp gehad als eerste motor en ik had niet anders gewild, een best stuurapparaat wat mij betreft. Inderdaad niet heel veel vermogen maar je komt echt niks tekort. Op langere stukken kon ik onvermoeibaar 140 als kruissnelheid aanhouden, hard zat. Ga er dan voor 1 tussen '94 en '00. Het mooiste model wat mij betreft en technisch het beste. Enkel de spanningsregelaar wil er nog wel is mee ophouden maar dat is honda eigen. (heel specifiek tussen '94 en '97 daarna ging de productie naar Italie en werd de bouwkwaliteit minder). Bovendien hou je nog wat geld in je zak ook. Tussen de 2500 en 3000e heb je er een in goede tot zeer goede staat. Ben trouwens 1.90 en ik zat er prima op.

Leon
 
Laatst bewerkt:
De ideale pretfiets voor Europeanen is een KTM.
Kost wel een hoop munten.

Honda TransAlp650 is een leuke beginfiets, helaas niet helemaal pekelproof. Mijn kettingspanners, achterwielas en achterwielspaken zijn niet helemaal ongeschonden de winter doorgekomen.

Hebben ze in Italie geen pekelwinters?

De ge-opperde BMW GS serie heeft een vrij lage steppie-zadel afstand en is behoorlijk overprized.

Yamaha XT-Tenere is lekker voor lange mensen net als de TDM, Honda Varadero en TransAlp.

Proefrijden, proefrijden en proefrijden is mijn advies.
 
Gezien je budget en je doeleinde met de fiets kan ik de DL650 aanraden.
Waarschijnlijk wordt je niet direct gelukkig bij de proefrit, origineel zijn ze namelijk niet zo gek hoog. Ben zelf 1.94m en heb er een 4cm hoger zadel op gezet (originele accesoire, 160e). Kan m'n pootjes nu perfect kwijt :)

Het motortje is onverwoestbaar, verbruik en actieradius zijn erg aangenaam.

Minpunt? ...Het originele ruitje veroorzaakt een turbulentie waar ik serieus hoofdpijn van kreeg. Sommigen plaatsen dan een enorm hoog scherm als oplossing, maar dat vind ik geen gezicht. Het kortere, getinte "sport ruitje" dat Suzuki als accesoire aanbiedt was voor mij de oplossing.
 
Ik zou, mits geld zat, een bmw gs800 nemen. Daar kun je alles mee doen wat je ooit had willen doen op de weg en in het zand. De ultieme allroad. Hoewel ik voor alledag tevreden ben over een knetteroude transalp, loopt me bij de gs het water in de mond. Die 1100 gs zou ik beslist niet nemen. Ik heb er in en paar jaar tijd drie van gehad. Veel en veel en veel te zwaar in het zand. Hoe minder kilo's hoe meer lol. Zo'n tdm - heb ik er ook een paar van gehad - is voor naast de weg, totaal ongeschikt. Veel te hoog zwaartepunt en korte veerwegen. Is een echte asfalthapper. Wat ook geldt voor de tiger en de kle van kawa trouwens. Ook al gehad, inderdaad. De F-jes van BMW zijn wel weer leuk, de gs voorop, die bevielen me prima. De dakar doet het heel aardig off-road, hoewel wat zwaar. Maar op vette noppen, een lekker ding. Zo'n nx650 van honda is ook nog wel goed te doen, maar standaard nogal slapjes vond ik. Moest dus wieberen. Blijft over, ik blijf erbij, een 800gs als ultieme allroad.
Nou de centen nog.
gr
hans
 
Ik heb afgelopen week proef gereden op zowel de TDM900 als de DL650. Allebei prima fietsen, die beiden hun pluspunten hebben en heb niet direct voorkeur voor een van de twee. Ik wil ook nog op meerder type gaan rijden, maar dan eerst even op zoek gaan. Ik heb van het weekend ook even op een Transalp en een CapoNord gezeten, maar die vallen af omdat ik mijn knieen daar niet kwijt kan.

Vorig jaar heb ik een weekend op de GS800 gereden, is inderdaad een fijne motor, maar ver boven budget. Daarnaast ben ik ook niet van plan om van de weg af te gaan.

Ik blijf voorlopig goed om me heen kijken.

Groeten, Hans
 
Ik heb afgelopen week proef gereden op zowel de TDM900 als de DL650. Allebei prima fietsen, die beiden hun pluspunten hebben en heb niet direct voorkeur voor een van de twee. Ik wil ook nog op meerder type gaan rijden, maar dan eerst even op zoek gaan. Ik heb van het weekend ook even op een Transalp en een CapoNord gezeten, maar die vallen af omdat ik mijn knieen daar niet kwijt kan.

Vorig jaar heb ik een weekend op de GS800 gereden, is inderdaad een fijne motor, maar ver boven budget. Daarnaast ben ik ook niet van plan om van de weg af te gaan.

Ik blijf voorlopig goed om me heen kijken.

Groeten, Hans

En al iets verder met de zoektocht en proefrijden?
 
Ik zou voor een woon/werk motor het verbruik ook in gedachten houden. Een varadero loopt 1 op 15 ofzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan