welke all-road voor een "muts"?

een XF met meer dan 50.000 op de teller moet je lekker laten staan. Tis geen Honda.
 
Overigens zou ik 'm dan niet meer kopen en vraagt de dealer ook veelste veel. Het is wel een nette prijs voor 3750 bij 7350km.

waarom zou jij 'm niet meer kopen? en dealer vraagt te veel maar je vindt het wel een nette prijs :? :?

Nog bij die NX wezen kijken van Napoleon Motors?

niet geweest, wel op hun site gekeken maar daar kost ie 1100 euro meer dan wat jij in je post zei ;)
 
en Lian...staan er nuttige tips bij? vast wel! maar inderdaad de KLE is ook een leuke motor..khoor er vaak goede berichten over, maar kweet dat je net aan 1.50 mtr bent duzzzzz, kan je die beklimmen }) nee hoor geintjuh, kzou zo zeggen...probeer er meerdere uit, vaak is het rijden ook al een heel andere beleving als dat je ze ziet, suc6 ermee, khoor ut wel :}
 
Veelst te veel geld allemaal.

Hier marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/crossmotoren/39584.htm?zoek=XT
"99 XT600E voor 3250,-

http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/crossmotoren/38796.htm?zoek=XT
2000 voor 3750,-

http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/crossmotoren/39155.htm?zoek=XT
1990 voor 1650,-, dat is dus teveel geld, 1200 komt meer in de buurt.
kan ik me wel in vinden , maar als je gaat babbelen met mensen met dit soort prijzen vragen :( omdat er genoeg mensen zijn die het er voor neer leggen zullen ze niet makkelijk zakken ......
 
waarom zou jij 'm niet meer kopen? en dealer vraagt te veel maar je vindt het wel een nette prijs :? :?

Voor 73000 km vraagt de dealer veel en veelste veel. Zou lekker die hele dealer links laten liggen.
De prijs is wel rechtvaardig als de motor maar 7000km heeft gelopen, 10x zo weinig.
Voor een motor is 73.000km gewoon veel en helemaal bij 1 cilinders.
Toch wil dit zeggen dat zo'n Suzuki blok helemaal niet slecht is (waar ik blij mee ben, weet ik in elk geval wat mijn blok zou kunnen halen).
Ook een Honda met 73.000 op de klok zou ik niet eens meer kopen. 1 cilinders koop ik het liefste met lage km-standen. Meestal heb je een grote revisie nodig bij 40k-50k km.

niet geweest, wel op hun site gekeken maar daar kost ie 1100 euro meer dan wat jij in je post zei ;)

Het was echt lager, ze hebben waarschijnlijk dit topic gevolgd en de prijs even snel omhoog geschroeft. En dat is geen geintje, hij stond er echt voor minder. Die motorzaak dus ook links laten liggen ;)

Als je een Dominator 650 (NX) wilt kopen, koop dan wel het nieuwe model.. voor de oude vragen ze vaak teveel of naaien ze je met bouwjaren. Zo zag ik bij MotoPort wel eens een NX650 van 1988, die voor een '93-er de deur uit ging. Het kenteken heb ik even niet onthouden, maar ook al kan het een import zijn, je kan geen prijzen hanteren van een echte '93-er.
 
Laatst bewerkt:
Wel eens gedacht aan een Honda SLR? Dingen zijn voor €3000,- en goedkoper te vinden met meestal minder als 10.000 km's... Moet je natuurlijk wel het model mooi vinden...
 
Hoi, met dezelfde dilemma zit mijn zus.

Ook niet zo groot, maar jij bent hoor ik nog wel kleiner.
Ze wisr ook niet welke motor ze wou gaan rijden.
Een tour: Honda CB 500, Suzuki GS 500, Kawasaki gpz 500 of kr1.
Een slag groter kom je bij een Yamaha Diversion, Suzuki Bandit 600

Een chopper: Die dingen zijn lekker laag.
En hebben slechte rijeigenschappen en ziteigenschappen op langere stukken.

Dan maar een all road.

Honda transalp valt af. Te hoge zit positie.
Nu hebben alle allroad een hogere zitpositie.

BMW F 650. Uiterlijk veel rood. Moet je leuk vinden.
Moeilijk te verlagen. Speciale hefhevel kopen.
Veel te duur, ook als tweedehands.

Kawasaki KLE 500.
Betrouwbaar blok.
Met makkelijke beugels te verlagen. De voeten moeten goed aan de grond komen.
Goedkoper, maar bied goed onder de prijs.
Indicatie. Model 92-93 onder 1500 euro
Model 99 verkocht recent met 15000 km. in Nederland voor rond 3000 euro. Perfect.
Het seizoen loopt ook weer ten eind dus ga er maar onder zitten.
Dit was particulier.
Dus zonder garantie, Maar 3 maand meerprijs 200-300 euro.
Handelaar zet er toch gauw 400-600 euro tussen.

Wij hebben gekozen voor een Suzuki Freewind.
Uiterlijk iets moderner, goed blok al jaren in gebruik DR blok. Makkelijk te verlagen.
Zijn er van 1997, 1998 met zwarte velgen. In groen/rood, zwart, blauw/grijs, oranje/grijs.
Van af 1999 met blanke velgen. Blauw/grijs Zwart/grijs Rood/grijs.
In 2000 met niewuwe stripping. Daarna niet meer in Nederland Geleverd.
Her en der staan in Nederland nogal wat 2de hands geimpoteerde motoren. Vooral uit Duitsland. Prijspeil ligt daar lager.

Indicatie: Eeen handelaar vraagt al gauw boven de 4000 euro, vaak staan er al vele kilometers op.
In Nerdeland vraagt een particulier al gauw rond de 3400 euro.

Nu kijk ik ook in Duitsland

Een 97 met 20000 km is al rond de 2200 euro te koop particulier.
Een 99 rond de 2600 km, soms vragen ze hier ook absurd, maar die willen er niet van af.
Hier komt nog BPM 240-320 euro bij. En keuring bij de RDW 100 euro + plaat.

Dus durf te bieden.

Aprillia Pegaso.
Blok moeilijk, zuipt onregelmatig veel.
Plastic werk laat soms lak los.
Moeilijker te verlagen.
Blok na 97 is beter evoor slechter.
Cagivan Canyon 500
Heel weinig verkocht.
Zou ik niet aanraden.

Deze herfst winter zullen we er een kopen, neem de tijd.
 
ja,ja Oma...

Even een vraag. Is het gemakkelijk om een Apprilia Pegaso 650 van 1998 te verlagen. Zo ja, hoe?
 
Mijn nichtje heeft een gsx600f het nieuwe model, prima fiets voor een meid.

Ze heeft het zadel laten verlagen, dit kun je nagenoeg bij elke motor laten doen, dus dan word de keuze weer wat groter..

xxx
 
Eens wezen kijken bij een NX en een suzuki XF. Om een of andere reden heb ik in mijn hoofd dat de suzuki minder betrouwbaar is dan de honda, wrom weet ik nie :?
de nx heeft zo'n 25.000km op de teller en is van '94 en kost 2990 euro en is her en der licht beschadigd, dealer weet niet hoe die in onderhoud is geweest. De XF heeft er 73.500 op de teller is van 2000 en kost 3750 euro en dealer heeft het onderhoudsboekje en motor is keurig bijgehouden met het onderhoud en ziet er ook heel netjes uit. Nu ga ik toch eerst maar eens een testraport zoeken van de XF om te zien wat de zwakke/sterke punten zijn. Maar moet toch echt zeggen dat de XF mij op het oog het meeste aansprak.
Iemand nog ervaring met de XF misschien?

en wederom thanx voor het meedenken :}

Suzuki is in het algemeen zeker niet minder betrouwbaar dan Honda. Honda is (weer in het algemeen) wel beter afgewerkt. Ziet er allemaal wat netter uit.

Die motoren die jij hierboven noemt zijn echt veel te duur. Voor dat geld van die Suzuki heb je zeker een nette Transalp of een Pegaso die allebei ook couranter zijn. Voor 3-4 k euro heb je trouwens ook wel een nette TDM, al is dat geen echte allroad.

Bijvoorbeeld: Bij Divmo in Rijen een TA uit 1994 voor 3190, een TA uit 2000 voor 4690, Yamaha TDM uit 1997 voor 4190

En daar kun je misschien met een beetje lullen of niks inruilen nog wat van af krijgen

suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan