Welke allroad voor tussen de 1000 & 1700 euro

BartJuan1

Rookie
5 jun 2014
21
0
Amsterdam
Hi Allemaal,

Ik ben mijn motorrijbewijs aan het halen en verwacht deze binnen een maand te hebben. Ik heb rijles op een nakedbike en vind dit wel een leuke motor, maar lang niet alles. (Ik ben 24 en ga voor rijbewijs A)Mijn droom motor is een bmw G1200 RS, alleen kan ik me die op dit moment nog niet veroorloven. Ik ben student en woon in Amsterdam, ik heb daarom te maken met veel verkeer, stoplichten, stoepjes en drempels. Ik ben niet van plan veel op de snelweg te gaan zitten maar zou wel een keer op vakantie willen met mijn motor, en af en toe naar mijn ouders die 120km verderop wonen.

Ik heb gekozen om een allroad motor te kopen, ik ben er alleen nog niet uit welke.
Ik heb veel naar Honda transalpjes gekeken (1988-1999). Deze worden vrij ruim aangeboden voor redelijke prijzen, alleen maak ik me zorgen over de verhalen die ik hoor over de velgen die snel rotten, cdi die snel kapot gaat(wanneer het zadel doorzakt) degelijke power verdeling en degelijke 'handling' op de weg die de motor na een paar maanden 'saai maakt.' (met in mijn achterhoofd dat ik wel eens op de bmw k1200rs van mijn vader rij) Wel mooi dat ze zuinig zijn, je er veel bagage op kunt gooien, ze zo betrouwbaar zijn en er zoveel onderdelen voor te krijgen zijn.

Toen ik op een forum een stuk over de Honda transalp las kwam ik een enthousiaste Yamaha fan tegen die Honda, en de Honda Transalp afkraakte. Ik ben daarom gaan kijken naar Yamaha's in de 'allroad' categorie. Ik ben vooral gaan kijken naar de XTZ 750 tenere, ik las dat deze betere wegligging heeft en meer power. Ook las ik dat deze minder betrouwbaar zijn dan Honda's en dat onderdelen een stuk moeilijker te krijgen zijn.