Welke allroad voor tussen de 1000 & 1700 euro

@Janenjoep, er is ook een XTZ te koop in Amsterdam. Ik ga daar ook wel even kijken om alle XTZ rijders die me advies hebben gegeven niet teleur te stellen!
 
@MB388, die Suzuki is ook leuk inderdaad. Zou ik graag een keer op rijden maar ik zou hem niet willen kopen ;). @LePensZeur, Ik ken dat filmpje. Gaaf filmpje, alleen is dit wel een naked bike en ik wil toch echt liever een 'echte allroad'. Ik heb gister even een testritje gemaakt op een transalp, dat was erg leerzaam; ik kreeg niet echt een 'wauw' effect maar was toch meer dan tevreden over hoe die aanvoelt en vind het een fijne stadsmotor. Ik zie het nu echter wel meer als een stadsbrommer (2.0) want heel veel power heeft ie niet, maar met al het andere in mijn achterhoofd zou dit wel eens de motor kunnen zijn die voor mij op dit moment het beste is. Ik wil nog proberen ergens een proefritje te maken op een F650, en zoals motorbazaar zei; ik kan hem inderdaad weer weg doen wanneer ik er op uitgekeken ben aangezien ze vrij waardevast zijn.

Eindelijk vorderingen.. haha, nu even me theorie examen slagen volgende week. Ik houd jullie op de hoogte! (Heb ook nog naar een dominator gekeken, maar dat zijn wel 'echt' brommers) Voor nu lijkt een transalp of een f650 me de beste keus.

Kan verdomme niet wachten om 'legaal' op mn eigen fietsje rond te scheuren, zeker met dit weer! Ben jalours op jullie allemaal haha

Denk dat er ook genoeg mensen jaloers zijn op jouw enthousiasme ;)
 
Het moment is daar, de motor is gekocht haha. Het is een mooie yamaha xtz750 geworden, wit met rode accenten. Een prachtig apparaat in goede staat en met 60.000 km op de teller, ik heb van de vorige eigenaar er een abus schijfremslot bijgekregen. Ik wil daarnaast ook nog een ketting slot kopen en een motorhoes, het kettingslot wil ik minimaal art-4 hebben en ik zat zelf aan deze te denken; Zoeken en voor de hoes zat ik naar deze te kijken; http://www.mymotor.nl/nelson-rigg-motorhoes-buiten-econo


Ik vroeg me af of er xtz rijders, of transalp kan natuurlijk ook, -rijders zijn die ervaring hebben met goede sloten en motorhoezen. Aanraders en afraders, ik heb gekeken naar abus sloten maar die beginnen boven de 200 euro. Vind ik echt te veel, ik zat zelf aan een art4 slot te denken van tussen de 40 en 75 euro. Iemand hier een mening over, ervaring mee? Een diefstal verzekering ga ik niet voor denk ik, het lijkt me te duur per jaar en ik denk niet dat een xtz750 zo gewild is onder de motordieven. Daarnaast lijkt een schijfrem slot, goed kettingslot en motorhoes voldoende.

Het lukt me niet om een foto te uploaden van de motor (ben nog vrij nieuw hier) dus die komt later.
 
gefeliciteerd! :) Ik had al het vermoeden dat je de juiste keuze ging maken

diefstalverzekering zou ik inderdaad ook niet doen voor een suup, dagwaarde is te laag om er ooit iets voor terug te krijgen.

Let op bij het kopen van een motorhoes, ik wil niet beweren dat duurder per sé beter is maar onder de goedkopere plastic (niet ademende) hoezen vormt vaak veel condens, waardoor je motor uiteindelijk langer vochtig is dan zonder hoes. De enige echt goede optie is van dat canvas spul, wat een beetje zo'n textuur heeft

TBT+canvas.jpg


Zo eentje heb ik bij een lokale motorzaak gekocht voor 7 tientjes (dus niet goedkoop), maatje XL geloof ik en hij paste op de millimeter om mijn s10. Het is wel aan te raden om zo'n hoes vast te zetten al is het maar met een klein slotje, daklozen willen ze namelijk nog wel eens lenen :X

inderdaad stel je ook even voor in het xtz750 topic :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan