Welke band leg jij om je brik?

Welk rubber ligt er om jouw brik?

  • Michelin

    Stemmen: 2 5,3%
  • Bridgestone

    Stemmen: 24 63,2%
  • Dunlop

    Stemmen: 2 5,3%
  • Metzeler

    Stemmen: 1 2,6%
  • Avon

    Stemmen: 3 7,9%
  • Continental

    Stemmen: 3 7,9%
  • Pirelli

    Stemmen: 3 7,9%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Onder mijn 250ke liggen een set BT39SS :] :] , en ja ik rij er mee op de openbare weg :9 ,
Als het regent rij ik toch ni :N .
Groetjes
 
BT 45 bevalt prima. Bij een vorige motor zaten er onbekende banden onder (merk alweer vergeten ;) dealer kende het merk niet eens ), maar nadat de motor BT45 banden had was het qua weggedrag ineens een ander motor *D reed veel beter.....

Rij de winter door en ook met deze banden is het met lage temperaturen en nattigheid nog prettig rijden.

Wel opletten op je bandenspanning. Bij iets te lage spanning had ik last van cupping (vervorming en niet gelijkmatig afslijten van het profiel) op de voorband.
 
Ze zullen ongetwijfeld niet slecht zijn, maar hoe werkt't? heeft een ieder na vele banden de bt45 gekozen of nu in het internet tijdperk, gezocht naar positieve reviews?
Van de m45 kan je haast geen review vinden. Als die er zijn zijn zeer tegenstrijdig.. Desalniettemin kan het een redelijke band zijn? als iemand zegt dat dit een goede band is, zou het net zo'n nseeuwbal effect kunnen krijgen?
 
Tja..........ervaring of niet :] ...

Op de 250 en 350 heb ik de Continental "Twins" zitten. Profiel uit de jaren '70 met het rubber van nu *O* Heerlijke bandjes in het droog en nat :Y

Op de zwaardere (gewicht!!) GT 750 heb ik i.v.m. de betere stijfheid van de wangen van de banden de Metzeler metronics zitten. Verder ook een goede band in het nat en droog. Een "ieder" heeft zo de eigen ervaringen en als je het aan 100 motorrijders/ brikkers vraagt zul je veel verschillende meningen ervaren :Y

Waarschijnlijk is het merk Bridgetone erg bekend door alle reclame, maar er zijn even zo vele goede banden van andere merken . Dus ga het zelf ervaren :]

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Continental Conti Go op mijn CB500 Four liggen.

Prima band, en met de "oude" bandenmaat *D
full
 
Ze zullen ongetwijfeld niet slecht zijn, maar hoe werkt't? heeft een ieder na vele banden de bt45 gekozen of nu in het internet tijdperk, gezocht naar positieve reviews?
Van de m45 kan je haast geen review vinden. Als die er zijn zijn zeer tegenstrijdig.. Desalniettemin kan het een redelijke band zijn? als iemand zegt dat dit een goede band is, zou het net zo'n nseeuwbal effect kunnen krijgen?

Wat "de beste band" is hangt natuurlijk af van je eisen.

Ikzelf heb de bt45 omdat die vaak als goede sportieve allround band uit de test komt voor oudere motorfietsen . (bovendien is de keuze in mijn maat beperkt)

De banden bevallen goed, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat dit de enige banden-ervaring is die ik heb sinds ik m'n rijbewijs heb.


Wel opletten op je bandenspanning. Bij iets te lage spanning had ik last van cupping (vervorming en niet gelijkmatig afslijten van het profiel) op de voorband.

Dat schijnt inderdaad een nadeel te zijn van de bt45 voorband.

Ik heb bij hogere bandenspanning ook last van cuppen.

Yamaha FZ750; doe ongeveer 10.000 Km met een achterband en de voorband vervang ik na 12.000 Km i.v.m.cuppen, maar dan zit die nog niet aan de minimale profiel diepte.
 
BT 45 bevalt prima. Bij een vorige motor zaten er onbekende banden onder (merk alweer vergeten ;) dealer kende het merk niet eens ), maar nadat de motor BT45 banden had was het qua weggedrag ineens een ander motor *D reed veel beter.....

Rij de winter door en ook met deze banden is het met lage temperaturen en nattigheid nog prettig rijden.

Wel opletten op je bandenspanning. Bij iets te lage spanning had ik last van cupping (vervorming en niet gelijkmatig afslijten van het profiel) op de voorband.

Het "cuppen" heeft vaak/meestal te maken met de opbouw/stijfheid van de wang van de band ongeacht de bandenspannig. Wel een veel gehoorde/ervaarde klacht van de BT45. Daarom heb ik voor de GT750 gekozen voor de Metzeler Metronic's.
Heb veel km's gereden met de K75RT en toen ik daarop de BT's wilde proberen werd deze keuze door de bandenboer afgeraden i.v.m. cupping. De BT's waren toen wel duurder dan de Metzeler's :Y ....................
 
Nog steeds alles, qua wegmotor, op de BT45ers staan. En nog steeds 100% tevreden. Rijgedrag is ook heel voorspelbaar. In de regen een klein beetje opletten maar met droog weer muurvast. En dat cuppen , ziet er vervelend uit maar heb er (nog) geen nadelige gevolgen van ondervonden.
Metzeler Me77 (op de Bol D'or) had wat meer neiging uit te breken. Ooit een keer een Michelin Macadam daar op gehad, was helemaal geen succes.Brak bij het minste of geringste al uit;droog of nat. Maar van slijtage was geen sprake (is naar de milieustraat gegaan).
Het was of de band of ik :+
 
Goed, dus helegaar geen michelin m45 ervaring..hiero..

ik wordt wel steeds nieuwschieriger naar die bt45-dingen..
 
Op mijn CB350 en CB500 heb ik BT45. Op mijn CB750 heb ik Conti's (voor RB2, achter K112). Vind de Conti's fijner (stabieler) rijden dan de BT45 en hebben bovendien een mooie klassieke look.

Straks op mijn CB500 ook weer Conti's (voor mijn CB350 liefst ook, maar weet niet of de juiste maat beschikbaar is...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan