Welke band: MT90 S/T of TW101/152?

Didiot

MF veteraan
12 dec 2004
2.267
1
Ik moet binnenkort weer nieuwe bandjes voor en achter voor m'n KLX. BT-45 voor begint nu richt 1 mm te gaan, en met de winter in aantocht wordt het tijd om voor te vervangen. BT-45 achter is allang op (was na 4.000 km al weg) en heb er toen weer de vorige band om laten leggen om op te maken (Avon Gripster AM24).

Nu wil ik toch naar all-road bandjes toe om dat het offroad (en dan niet de zware modderpaden, maar gewoon zandweggetjes e.d.) rijden me begint te trekken (alleen nog nooit gedaan). Nu zit ik te denken aan de Pirelli MT90 S/T of Bridgestone TW101/TW152. Wat is de beste keuze qua grip (op asfalt) en levensduur?
 
Hmm piccie van de bandjes misschien?
Ik ben nog niet toe aan nieuwe, maar als ik nieuwe moet denk ik toch weer aan noppen, zelfs in de winter :Y
Maar sommige allroad banden hebben toch ook wel de *O* looks.
Ben niet zo'n merkenfreak, maar als ze hier benoemd worden kan ik het zeker terugvinden.
rijd zelf een kle 500,....... :] sinds kort.
Nu met noppen betere wegligging dan hiervoor et m'n BMW -O- lag denk ik aan mijn vering
 
De Pirelli MT90 S/T:

Voor:
11600422_Scorpion_MT_90_S-T_Front.gif


Achter:
11600424_Scorpion_MT_90_S-T.gif


De Bridgestone TW101/TW152:

p922843_1.jpg
 
Idd wel tof, :9 maar bedoelde eigenlijk een pic hoe het staat op de motor.
Zeker een klx kijkt kicken met noppen :9~ vind ik dan weer
 
Anakee van Michelin? Beter dan de TW en goedkoper dan de Pirelli (en doet daar zeker niet voor onder).
Ook een mooi profiel om te zien.
 
Ik zou niet beginnen aan die compromis rommel... Al die ietwat straatgerichte TW's leveren heel veel straatprestaties in ten opzichte van de BT45, maar blijven kut om onverhard te gebruiken. Ik lees van RedRider vaak interessante noppentips, moet je dat maar ff bekijken.
 
Bridgestone TW301-TW302 :}
full


slijtage op een 60pk XR650R, 90% on-road, hooligan artikeltje 5 - rijstijl:
+/-6000km per achterband (ben met de 3e bezig)
+/-20000+km op de voorband (ben met de 2e bezig)

erg goede grip, ook in de regen
ontworpen voor stedelijk gebruik, maar door het (voor een wegband) "groffe" profiel, prima bruikbaar op het onverharde
Trail Wing TW301 and TW302 are on-off type tyres with an emphasis on on-road performance making the tyres ideal for the customers who ride off-road motorcycles mainly in metropolitan (city) areas.
http://www.bridgestone-eu.com/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=00000000000000000000001_2_858articleRCRD&vgnextchannel=000000000000000000000000000000000396RCRD
prima voor asfalt, verharde zandpaden, gravel, bos, etc
voorspelbaar uitbreek/driftkarakter, stoer uitziend profiel, in beide rijrichtingen te gebruiken,
voorband is (uiteraard) minder in modder, mul/duinzand en nat gras (vergeleken met een Michelin EnduroCompIII)

Michelin EnduroCompIII (voor en achter) geeft erg goede grip op alle ondergronden,
(zelfs op asfalt niet heel erg vervelend om te rijden voor zo'n profiel)
voorband is een echte aanrader als je "echt" off-road gaat.
Slijten alleen ERG hard op asfalt
prima als je 80% off-road rijd

Dunlop en Pirelli staan bij mij persoonlijk niet hoog qua levensduur (<4000km voor een trailmax achterband :( )

Als je echt stoer wil gaan, koop je een TeraflexII 150/90 met 25mm noppen (DOT-approved)
maar eerlijk gezegt is deze band veel te groot en zwaar, bovendien slijt deze nog behoorlijk hard op asfalt.
Prima om in mul zand vooruit te komen, geulen te graven en te posen
 
Laatst bewerkt:
pirrelly scorpions (mt90 s/t)

Super op het asvalt, al over de 10000 achter en nu pas zo goed als op op mijn ktm 950.
Onverhard kom ik er aardig mee weg, alleen mul zand en bagger is niet te doen.
 
Ik zou niet beginnen aan die compromis rommel...
...

Wat mij vooral tegen staat aan de BT45 achter, is dat 'ie maar 4.000 km mee is gegaan. En toen was 'ie echt profielloos in het midden. Nu rij ik er ook niet echt bepaald zuinig mee, en vind ik het ook niet erg om na 4.000 km een band te verwisselen, maar dan wel voor de helft van de prijs van een BT45 graag. En als het kan dan ook nog een paar duizend km meer als het ff kan ;)

Enne, slechter dan een Avond Gripster AM24 is er volgens mij niet B| Dus kan het alleen maar meevallen :P :+
 
Bij een Trailwing ben je in ieder geval verzekerd van een lange levensduur. Bij mij zitten ze er al 9500km op zowel voor als achter nog (ruim)voldoende profiel.
Hiervoor de BT45 op m'n GSXf gehad en die presteerden wel beduidend beter in de regen dan de Trailwings. Vandaar dat mijn volgende band een Anakee of Pilot road wordt.

Doei!
 
Maar die band op je foto is de A/T toch? of haal ik ze nu door elkaar?
allroad is die op de foto echt bagger.
Als je de gewone scorpion heb, super ;)
 
Al die ietwat straatgerichte TW's leveren heel veel straatprestaties in ten opzichte van de BT45, maar blijven kut om onverhard te gebruiken.

Vond de grip op het asfalt met droog en zeker nat weer toch bijzonder netjes, ik reed met een TW40 achter en TW101 voor.
En in het zand kon je dr ook redelijk mee uit de voeten, iig beter dan een wegbandje, maar natuurlijk niet zo goed als echte noppen.
 
Maar die band op je foto is de A/T toch? of haal ik ze nu door elkaar?
allroad is die op de foto echt bagger.
Als je de gewone scorpion heb, super ;)

Het is een S/T op die foto. De A/T's zijn een heel stuk groffer qua profiel :)
 
Hoi, heb zelf die scorpion onder mijn KLE zitten en ik rij het hele jaar door. Perfecte band ook voor het natte gedeelte. Heb net in een maand tijd 5000 km gereden zonder problemen. Heb er nu 10000km mee weg en voor is nog als nieuw en achter nog 75%. Neem deze devolgende keer zeker weer
 
De De Bridgestone TW101/TW152 heb ik nu op m'n Africa Twin zitten, en bij het minste en geringste nattigheidje op de weg dan gaat de handel glijden alsof je op ijs rijdt lijkt het wel, niet doen zou ik dus zeggen :)
 
Ik heb toch ook maar even een MT90 S/T voorband besteld. Nu maar wachten wanneer ze binnenkomen...
 
Waarom precies toch ook maar?
Ik weet dat hij nog niet versleten was. ;)

Dan zitten er tenminste weer dezelfde rubbers voor en achter ;)
BT-45 voor zit nu op zo'n 1,5 mm en moet tenlotte ook binnen afzienbare tijd vervangen worden. Nou ja, dan maar tegelijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan