Welke band voor Hornet 600?

Black_Adder

MF'er
18 aug 2004
132
0
Ik heb een nieuwe voorband nodig. Ik wil (denk ik) weer een bridgestone, de BT 014. Nu wordt op een duitse bandensite de BT 014 FSE 120/70 ZR 17 58W TL aangeraden. Dit type zou speciaal geschikt zijn voor mijn motor. Nu is er ook de BT 014 F 120/70 ZR17 58W TL. Deze band is 30 euro goedkoper. Wie weet wat het verschil is tussen deze banden?


Achterop ligt nu een BT 020. Is het mogelijk deze band te combineren met een Michelin PP?

Owh ja, nu ligt er voor een BT 010 op. Maar deze voelt onderhand als een noppenband door het cuppen :N .

Groeten, Blackie
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat het verschil is, ik zou in ieder geval voor de goedkopere gaan...

Verder zou ik de combinatie Power voor en BT020 achter helemaal niet proberen als ik jouw was... een slap karkas band (pp) combineren met een betonband (bt020) lijkt me nou niet echt een ideale combo...

Zolang je (nog) over de BT020 tevreden bent qua rijgedrag/grip, is de noodzaak voor grip aan de voorkant ook nog niet in het geding... je kan dan beter de hypersportbanden links laten liggen, en voor een goede sport/toerband gaan (bt021, dunlop roadsmart, pirelli strada of de michelin pilot road2)
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat het verschil is, ik zou in ieder geval voor de goedkopere gaan...

Verder zou ik de combinatie Power voor en BT020 achter helemaal niet proberen als ik jouw was... een slap karkas band (pp) combineren met een betonband (bt020) lijkt me nou niet echt een ideale combo...

Zolang je (nog) over de BT020 tevreden bent qua rijgedrag/grip, is de noodzaak voor grip aan de voorkant ook nog niet in het geding... je kan dan beter de hypersportbanden links laten liggen, en voor een goede sport/toerband gaan (bt021, dunlop roadsmart, pirelli strada of de michelin pilot road2)


Nou, ik ben niet helemaal tevreden met de BT020 maar m'n band hiervoor was met 4000 km op. Daarom dacht ik dat een BT 020 wat langer mee zou gaan. Ik wil dus achter ook naar een andere band maar vind het zonde om deze nu al weg te doen. Vandaar mijn vraag over de michelin icm de BT 020.
 
de BT020 is natuurlijk alweer van een wat oudere generatie, onder mijn 900 beviel hij ook niet. Nu heb ik de powers er onder zitten, maar dat komt omdat ik meer aan het laagvliegen ben en van lomp gasgeven hou. Als je sportief rijdt heb je ze zeker onder een 600 niet nodig, je hebt daarmee gewoon het koppel niet om van die plakkers vol gebruik te maken. De huidige generatie toer/sport banden zijn echt al super tegenwoordig.

Ik heb bijvoorbeeld hele goede ervaringen met de Road2 onder mijn VFR, daarmee rij ik flink sportief rond, en ze geven geen krimp, neutraal stuurgedrag, koersvaster dan de powers, en gaan veel langer mee. wellicht ook het overwegen waard ? Een Road2 zou ik wel aandurfen met een BT020 achter. (al is die hele BT020 er af gooien nog het beste, want dat ding heeft mij in iedergeval nooit vertrouwen gegeven, oproken en mooie foto's van maken een optie ? hou je er toch nog wat leuks aan over :+ )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan