Welke bandbreedte op een wr 400 ?

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Welke bandbreedte zou ik leggen op mijn wr 400 ?

wat raden jullie me aan ? En welk merk ?

Ik rij voornamelijk enduro , 80 % zand 20 % weg.

Alvast bedankt.
 
Welke bandbreedte zou ik leggen op mijn wr 400 ?

wat raden jullie me aan ? En welk merk ?

Ik rij voornamelijk enduro , 80 % zand 20 % weg.

Alvast bedankt.

Voor cross is 110/100 18 (of 19 afhankelijk van je velgmaat) achter en 80/100 21 voor gangbaar.

Bij MX3 motoren komt 120/100 achter ook voor om het extra vermogen beter kwijt te kunnen. En bij lichte motoren wordt soms 100/100 achter gezet, zodat ze nog een beetje kunnen driften, maar voor een 400 zou 110/100 prima moeten gaan.

Als je niet zoveel geeft om officiele endurotoelating van de banden kun je hier eens kijken: Kyoto banden met korting, niet duur en daardoor veel gebruikt door hobbyrijders.
 
Hartelijk bedankt voor de deskundige uitleg ,

ik ga zeker even op de link kijken.

ik hoorde het laatst ook dat kenda goede banden heeft....
 
Hartelijk bedankt voor de deskundige uitleg ,

ik ga zeker even op de link kijken.

ik hoorde het laatst ook dat kenda goede banden heeft....

Kenda heeft bovendien een zeer duidelijke website:
http://www.kendausa.com/motorcycle/dual_sport.html

Ze zijn wel duurder dan Kyoto, terwijl ik niet weet of Kyoto onderdoet voor de andere merken.

Wel biedt Kenda ook banden die officieel toegelaten zijn op de weg en zijn ze nog steeds een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Pirelli.
 
Kenda track master prima band voor cross en offroad,echter niet toegestaan bij enduro wel bij knmv offroad ritten
 
120 breed is voldoende, leuke grip en nog makkelijk door de sleuven te sturen.

Trackmaster heb ik mee gereden(ligt er nog op btw) maar ben er niet 100% tevreden over, met name op het harde wil deze te snel uitbreken en rechtuit wat zoekerig.
De Mich End Comp3 beviel me veul beter.
Voor heb ik met de kyoto met veel plezier rond gereden maar die is weer niet Dot approved dus daar ligt nu ook een Trackmaster op, breekt ook wat sneller uit dan verwacht.

De breedte bij het ene merk verschilt nog wel eens met die van een ander merk, dus staar je daar niet blind op.
 
Laatst bewerkt:
dankjewel jongens ,

ik heb hier in belgie een kenda verdeler gevonden.

52 euro voor de trakmaster 120/100 18 '

Dus ik denk dat die even ga proberen.

Bedankt voor de tips jongens
 
Terug
Bovenaan Onderaan