Welke banden ? BT010 of BT020 of iets anders ??

Flügeltje

Die hard MF'er
30 jun 2002
773
0
45
Slagharen
www.motorstek.nl
Welke banden zouden jullie onder een Soes GSX 600F monteren, rekening mee houdend dat ik pas begin en dus de motor alleen ga gebruiken voor WW verkeer ( ong. 15 km ) en voor de rest lekker toeren.
Dat sportieve rijden komt later hopelijk wel })
De BT 010 lijkt me volgens de reacties die ik gelezen heb te zacht voor mij.
 

Flame

MF veteraan
17 feb 2002
2.193
0
Schagen
Welke banden zouden jullie onder een Soes GSX 600F monteren, rekening mee houdend dat ik pas begin en dus de motor alleen ga gebruiken voor WW verkeer ( ong. 15 km ) en voor de rest lekker toeren.
Dat sportieve rijden komt later hopelijk wel })
De BT 010 lijkt me volgens de reacties die ik gelezen heb te zacht voor mij.
Woon werk verkeer alleen. Dan raad ik je een metzeler 02 of een bt020 aan. Prima banden voor het minder snelle werk :)
 

Jarlow

Die hard MF'er
Donateur
25 okt 2001
696
0
41
Emmen
als je WW verkeer rijdt, rij je ook met koud en nat weer waarschijnelijk (?)

ik zou dan niet op metzeler,s MESS 2 bandjes gaan rijden.
die rubbers hebben bij droog weer al moeite om grip te vinden.
en ze zijn zeker niet met BT-020 banden te verglijken.

:)

edit: ook al rij je niet sportief, als je is een keer wat platter MOET, is het erg fijn dat ze op zo,n moment voldoende grip geven.
 
Laatst bewerkt:

Hornikx

MF veteraan
15 mrt 2002
2.053
0
47
Neem de BT20 aub....
Ik had op mijn SV650S de Mez02 of 03 (????) liggen. Zo worden de SV-tjes standaard geleverd. Dat was een drama. Bij nat weer bijna geen grip. De BT20 is een verademing!!
Je kan er eventueel nog voor kiezen om straks een BT10 op het voorwiel te leggen. Prima combinatie voor jouw rijstijl.
 

Mark TT

MF veteraan
8 jun 2002
4.951
0
Den Bosch
www.race-academy.nl
Probeer eens wat verschillende banden uit! je zal zien dat ELKE band weer anders is en zijn voors en tegens heeft.

Tipje, waarom nieuw? Er is ZOVEEL tweedehands te koop voor weinig, dat je makkelijk kan switchen tussen banden. Gewoon even zoeken. Liever een gebruikt setje voor 100 Euro, die IETS versleten is dan een nieuwe set voor 300 Euro! Zo blijft rijden betaalbaar!
 

Bikevouwer

MF veteraan
4 jun 2001
2.527
0
Hoofddorp
ik had op mijn gsx ook de bt 45 voor en achter liggen ik ben ook zo'eikel die het hele jaar doorrijd en ik heb over grip onder ALLE weertypes met deze bt's echt nooit te klagen gehad.
nu komt er bij dat ik met de gsx ook de knie aan de grond had dus ook voor het sportievere werk is deze band uitermate geschikt.
 

Duncan

MF veteraan
19 mei 2001
4.436
213
44
Nijkerk
Mijn FZR is ook toe aan nieuwe bandjes. Er werd mij geadviseerd om voor BT96 en achter BT45 te nemen.
Ik heb nu voor een 010 en achter een 050. Dat bevalt tot nu toe (paar 100 km) prima.Nu rij ik meestal voor mijn lol dus lekker bochtjes enzo en wat minder woon-werk.
 
31 jul 2002
44
0
Hengelo (o)
Reactie op mark TT:

Die gebruikte circuitbandjes zijn behoorlijk heet geworden, wat de grip niet ten goede komt. Hierdoor gebeurt er iets met het rubber waardoor ze veel langer warm gereden moeten worden, wat vooral bij woon-werk niet zo snel gebeurt!
 

mark mense

Die hard MF'er
2 mrt 2002
498
0
Probeer eens wat verschillende banden uit! je zal zien dat ELKE band weer anders is en zijn voors en tegens heeft.

Tipje, waarom nieuw? Er is ZOVEEL tweedehands te koop voor weinig, dat je makkelijk kan switchen tussen banden. Gewoon even zoeken. Liever een gebruikt setje voor 100 Euro, die IETS versleten is dan een nieuwe set voor 300 Euro! Zo blijft rijden betaalbaar!
ik ben ook druk aan het zoeken geweest maar kan weinig vinden voor een cbr 600 f2
160-60-17 en 120-60-17
weet jij niet een adresje?
 

msxx

MF veteraan
8 jun 2002
1.541
51
40
Hasselt, Belgie
tweedehands banden...

circuitbanden geen probleem, maar zijn er adressen bekend waar Bridgestone BT010 gebruikt te koop zijn???

zou ik erg :9~ mee zijn :)
 

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.569
86
43
Tilburg
Nog een opmerking over gebruikte banden:

De velgranden van de band wordne bij het demonteren vaak opgerekt of vervormd! het is dus beter om dat zo min mogleijk te doen.. 1x dus met een nieuwe band. een gebruikte band is dus al eens flink opgerekt.

ALS je een gebruikte band koopt, kijk dan ook eens goed naar de velgranden, of die onbeschadigd zijn en nog mooi rond.

grtzz HagaSan.
 

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.569
86
43
Tilburg
PS. over goeie banden:

BT020 is altijd een aanrader, indien niet leverbaar een BT045 of een BT090/BT096, een Michelin Pilot Road, een Dunlop D204 /205/ 207 (kijken naar beschikbare maten).

Grtzz HagaSan.
 

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.569
86
43
Tilburg
Continental = KLOTEBANDEN !!! ze zijn niet duur maar ook niks waard, slecht in de regen, kwalitatief magertjes, diverse terugroepacties etc.
Ik heb ze zelf nooit gehad maar een maat van me wel Conti's op een R6 en dat was dik huilen volgens hem.
Volgens mij zit er dikke winstmarge op want motorzaken verkopen ze wel graag. Maar voor de grip zou ik ze niet nemen.

Grtzz HagaSan.
 

TommyFumi

Die hard MF'er
7 mei 2002
573
0
Continental = KLOTEBANDEN !!! ze zijn niet duur maar ook niks waard, slecht in de regen, kwalitatief magertjes, diverse terugroepacties etc.
Ik heb ze zelf nooit gehad maar een maat van me wel Conti's op een R6 en dat was dik huilen volgens hem.
Volgens mij zit er dikke winstmarge op want motorzaken verkopen ze wel graag. Maar voor de grip zou ik ze niet nemen.

Grtzz HagaSan.
Da's dan misschien per motor verschillend. Op een sv doen ze het prima. Ik heb nu 010's en die zijn zeker beter maar echt klagen had ik niet met de Conti's: snel warm, goed grip, sturen aardig. Stabiliteit bij hard remmen vind ik bij de 010's wel duidelijk beter.
 

2FAST4U

MF'er
2 aug 2002
55
0
heemskerk
heb zelf ook een gsx 600f gehad met 020 achter.
beviel prima. Nu een GSXR 750 met een BT 020, kan zowel door de plensbui als met de knie aan de grond. Tenminste dat was Randy met z'n knie..