welke banden onder cb600 Hornet?

puggy

Die hard MF'er
4 jan 2003
272
0
Mijn vrouw heeft een honda hornet.
Op deze fiets heeft ze ongeveer 5500 km gereden.

De standaard banden zitten er nog onder gemonteerd :Michellin Hi sport.

DE achter band is nog redelijk, maar de voorband heeft last van "cuppen"
(van die schuin afgesleten vlakken)

Ik check bijna voor elke rit de bandenspanning dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Nou wil ik er een nieuwe voorband onder laten zetten , maar dit type band is niet meer verkrijgbaar. Welke merk type band zal ik nemen, en is het erg als dit niet hetzelfde merk is als de achteband?

Iemand een goede tip?
 
Mijn vriendin rijdt ook met een cb600 hornet en die heeft ook nog de standaard Hi-Sports eronder zitten. Het is een bekend kwaaltje van de michelins uit die tijd dat deze vlakverschillen krijgen op de voorband.

Als dit te erg wordt gaat er een Pilot Sport of een D208 onder onze hornet. Lekkere banden om sportief te touren en wat woon-werk km's.
 
Bedankt voor je reactie, ik heb ook gehoord dat dit eigenlijk een "macadam" band is en dat die daar ook veel last van had?????

Het vreemde is dat de achterband niet van die zaagtanden vertoont en in het midden nog ruim 4 mm profiel heeft. Het liefst zou ik beide vervangen voor Pirelli Diablo ofzo.(die heb ik zelf onder mijn CBR954 en die bevallen goed)

Maar ik vindt het eigenlijk een beetje zonde van de achterband om deze weg te gooien. Een alternatief is natuurlijk een diablo voorband en met de Michelin achter blijven rijden tot deze op is. ??

Maar misschien is het verstandiger om een michelin pilot sport voorbandje te monteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan