Welke banden onder een R1 van 2004?

hendr1k

MF veteraan
3 jan 2007
4.302
0
vijfhuizen
Ik heb nu michelin pilot power onder mijn R1 zitten. De achterband is serieus aan vervanging toen en ik zag dat de voorband gecupd was.
Wie weet wat voor andere banden er onder kunnen en wat de voor en nadelen van deze banden zijn?

Ik hoorde vandaag dat de MPP maar da wel in de G uitvoering speciaal voor de R1 uit 2004 waren.
 
Lekker onderbouwde mening :X


heb 2 jaar op pilots gereden, toen de magische overstap naar pirelli supercorsas :}

wat een verschil, die pilot brak soms uit en pakt dan heel bruusk weer grip, dei sc's doen precies wat je vrerwacht. voorband warmt lekker goed op, waardoor stoppies zo makkelijk zijn, en in de regen zijn ze ook niet zo slecht (wel niet kneedownen of voetsteun aan de grond toestanden...)
 
heb 2 jaar op pilots gereden, toen de magische overstap naar pirelli supercorsas :}

wat een verschil, die pilot brak soms uit en pakt dan heel bruusk weer grip, dei sc's doen precies wat je vrerwacht. voorband warmt lekker goed op, waardoor stoppies zo makkelijk zijn, en in de regen zijn ze ook niet zo slecht (wel niet kneedownen of voetsteun aan de grond toestanden...)
Had je zeker Pilot Sport. :P

Heb ook wel eens meningen gelezen van die Super Corsa in de regen.
Maar dat was dan ook op een echte motor. :P
 
Michelin Pilot Power, eventueel de 2CT-versie (zachtere zijkanten van de band).
Ongeveer 80% van de sportbanden die ik verkoop is nu MPP. Dit is niet alleen bij mij zo, maar bij (vrijwel) alle collega's in Europa.
De MPP is dan wel geen perfecte band, maar wordt wel algemeen als zeer goed ervaren. Meteen veel grip, en een hoge levensduur. Ook gebruik in de regen is gewoon erg goed te noemen.
Wegbreken zoals een vorige schrijver aangeeft is een onbekend verschijnsel bij de MPP, ik denk inderdaad dat hij de Sport of de Road-versie geprobeerd heeft (maar een slechte plek in het wegdek kom je met alle banden wel eens tegen...).
Ook de Dunlop Qualifier wordt goed getest, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Cuppen van een MPP komt zeer zelden voor! Heb je dat toch voor elkaar gekregen, dat heb je vrijwel zeker met (veel) te lage bandenspanning gereden.
 
Had je zeker Pilot Sport. :P

Heb ook wel eens meningen gelezen van die Super Corsa in de regen.
Maar dat was dan ook op een echte motor. :P

pilot power...

wat echte motor? ktm lc4 niet echt?
is geen 180 of 190 band dat eronder zit...

als ik volgas geef in 3 spint ie door op de pilot POWER (wel leuk effect)
en op de SC niet, op vochtige ondergrond, zegt ook wat, en ja bandenspanning is goed
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch voor de mpp's gaan.. maar als je echt alleen met droog weer rijd.. en alleen voor je plezier.. zijn supercorsa's wel 1 van de betere straatbanden, die hebben nog wat meer grip als de mpp's of de pilot power race.
 
Tuurlijk!

P1011620web.jpg
 
Ik verkies ook een Supercorsa boven een Pilot Power, aan de achterkant that is. In de regen moet je erg opletten met de Supercorsa daarom houd ik een MPP aan de voorkant.
 
Laatst bewerkt:
pilot power...

wat echte motor? ktm lc4 niet echt?
is geen 180 of 190 band dat eronder zit...

als ik volgas geef in 3 spint ie door op de pilot POWER (wel leuk effect)
en op de SC niet, op vochtige ondergrond, zegt ook wat, en ja bandenspanning is goed
zo te horen heb je dus echt de Pilot Sport eronder gehad want de Powers worden juist zo geprezen om hun kwaliteit bij vochtig wegdek. Doorspinnen is mij nog nooit gelukt met PP (tenzij ik het expres doe natuurlijk }) ) Als ik in drie volgas geef, klimt hij gewoon in z'n ketting, maar slippen..nope!
Ik heb dezelfde fiets als TS en kan met zekerheid zeggen dat je beter af bent met een PP omdat die beter grip geeft bij koudere omstandigheden en vocht als de SC. Bij droog weer zijn ze gelijk en zijn de verschillen op straat nauwelijks merkbaar tussen de twee...
en klagen over te weinig grip bij een PP is echt totale Kul (er zijn er genoeg die met een gewone PP op het circuit goed uit de voeten kunnen...)

de overtreffende trap is inderdaad de 2CT (heb ik nu) en die is echt een genot om mee te rijden alleen slijten wel iets sneller aan de zijkanten.
 
Laatst bewerkt:
zo te horen heb je dus echt de Pilot Sport eronder gehad want de Powers worden juist zo geprezen om hun kwaliteit bij vochtig wegdek. Doorspinnen is mij nog nooit gelukt met PP (tenzij ik het expres doe natuurlijk }) ) Als ik in drie volgas geef, klimt hij gewoon in z'n ketting, maar slippen..nope!
Ik heb dezelfde fiets als TS en kan met zekerheid zeggen dat je beter af bent met een PP omdat die beter grip geeft bij koudere omstandigheden en vocht als de SC. Bij droog weer zijn ze gelijk en zijn de verschillen op straat nauwelijks merkbaar tussen de twee...
en klagen over te weinig grip bij een PP is echt totale Kul (er zijn er genoeg die met een gewone PP op het circuit goed uit de voeten kunnen...)

de overtreffende trap is inderdaad de 2CT (heb ik nu) en die is echt een genot om mee te rijden alleen slijten wel iets sneller aan de zijkanten.


ow dear god |( lijkt dit op een pilot sport |( |( |(
denk je echt dat ik het verschil niet weet,
geprezen van weggrip ...please

IMG_0690.jpg


ga maar eens het circuit op met je pilot powers, na 2 rondjes stonden de rullen al op de randen
 
Laatst bewerkt:
ga maar eens het circuit op met je pilot powers, na 2 rondjes stonden de rullen al op de randen
|( Het zijn ook geen circuitbanden. En als je zwarte plakstrepen/putdeksels enzovoort meepakt in de regen, slaat elke band door.
Met een Pilot Power en 140 pk/ 117 Nm op het wiel in de regen wheelies maken lukt prima. Wielspin nog niet gehad.

En waar wil de TS 'm voor gebruiken? Misschien gewoon straatgebruik en dan is een SC pure overkill. We zijn niet allemaal topcoureurs.

Pilot Power geeft meer grip meer dan 80% van de straatrijders aankan. Zelfs met een Pilot Road kun je nog enorm vegen (geen ervaring maar met een BT-020 lukte het prima, en die is minder dan de Road).
 
|( Het zijn ook geen circuitbanden. En als je zwarte plakstrepen/putdeksels enzovoort meepakt in de regen, slaat elke band door.
Met een Pilot Power en 140 pk/ 117 Nm op het wiel in de regen wheelies maken lukt prima. Wielspin nog niet gehad.

En waar wil de TS 'm voor gebruiken? Misschien gewoon straatgebruik en dan is een SC pure overkill. We zijn niet allemaal topcoureurs.

Pilot Power geeft meer grip meer dan 80% van de straatrijders aankan. Zelfs met een Pilot Road kun je nog enorm vegen (geen ervaring maar met een BT-020 lukte het prima, en die is minder dan de Road).
:^


En ook op het circuit doen ze het goed trouwens :Y
steppies aan de grond is zelfs geen probleem.





Ik denk dat boomhouwer ze met zeep insmeert :?
 
Ik rij ook liever met SuperCorsa's dan met de Pilot Power. Pilot Power doet het goed, maar ik heb meer vertrouwen bij de SC's.

Met PilotPower wil de achterkant nog wel is doorslippen en uitbreken, terwijl ik dat met de SC's niet heb.

Op Spa en zandvoort met Pilot Power Race banden gereden, als met SuperCorsa's en bij droog weer doen ze niks voor elkaar onder (althans met mijn rijstijl _o- ) maar met een klein beetje regen, dan liever de SC's. zodra de MPPrace banden op nat asfalt komen is het gedaan met de grip.
 
Laatst bewerkt:
Hoe rij je ermee is een belangrijk onderdeel bij de keuze van de banden.
gebruik ook eens de zoekfunctie en je vind een overdaad aan bandentopics waar je aan het eind nog steeds niets mee kunt want iedereen geeft een eigen mening door eigen ervaring gevoed door eigen gevoel en vaak ook door naamsbekendheid of tests uit bladen.
Beviel je de band goed neem je dezelfde en zo niet moet je wat anders proberen.
Ik rij op maxxis supermaxx en die komen er van het voorjaar weer onder, een ander rijd dunlopp en die vindt ik K*T, Bridgestone BT 020 en 014 bevallen ook goed (de 020 voor lange snewegritten en de 014 voor sportief) maar vergeleken met de prijs van de Maxxis heb ik die liever en persoonlijk voelen die nog vertrouwder aan ook.
Voor nog sportievere banden (lees beter, zachter, meer grip) heb ik het budget niet en maak teveel km's waarvan (helaas) veel snelweg waardoor de nog zachtere banden ook te snel vierkant worden en mis ik ook pk's om ze echt nodig te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan