welke banden onder gladius

Status
Niet open voor verdere reacties.

fireblade65

Die hard MF'er
30 dec 2009
921
0
Mijn vriendin rijd met een Suzuki gladius.
Nu raakt de achterband aan zijn einde.
Staat effe ruim 5000km op de fiets, dus ook de achterband heeft deze km's voor z'n kiezen gehad. Ik vind dit toch erg weinig km's voor zo'n fiets.
Wat voor type /soort band zal er nu op moeten komen?
 
michelin pilot road 2/3. en 5000km op de band die er uit de fabriek op zat? dat kan zomaar, zijn niet altijd de beste banden die eronder gaan.
 
Pilot Road 2/3
Dunlop Roadsmart
Pirelli Angel ST
Bridgestone BT023
Metzeler Interact Z8
Continental Road Attack 2

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Pilot Road 2. Meer sportief geneigde toerband die het ook super doet met koud weer en regen!
 
Pilot Road 2/3
Dunlop Roadsmart
Pirelli Angel ST
Bridgestone BT023
Metzeler Interact Z8
Continental Road Attack 2

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Pilot Road 2. Meer sportief geneigde toerband die het ook super doet met koud weer en regen!

:Stupid:

Ben van een Bridgestone naar de Pilot Road 2 gegaan en damn :} wat een stuurkarakter krijgt de fiets daarvan :] .

Gezien de test resultaten van bekende bladen zou ik gaan voor of de: Pilot Road 2/3, of Dunlop Roadsmart, of Pirrelli Angel ST.

Dat zijn allroad de beste banden, die het in regen niet direct laten afweten. Vermijd de Avon (niet in het lijstje) en de Metzeler.

Maar wat is er mis met: HET grote alwetende bandentopic DEEL2 ( alles vind je hier) ?
Of eventueel: Nieuwe Suzuki SFV650 'Gladius' ?

Wordt wel een soepzooitje als iedereen voor zijn eigen fiets een banden topic gaat openen.
 
Laatst bewerkt:
Continental Conti Motion sport/ tour band ben er zeer tevreden over.
Had hiervoor Dunlop maar die komen er bij mij niet meer onder...
 
BT 023 had ik op mn vorige motor en die komen er ook op de gladius zodra de dunlops versleten zijn. Maar ook die hebben een korte levensduur.
 
Laatst bewerkt:
BT023's op mijn Fazer S2 en deze bevallen heel erg goed!
*Nog niet echt mee in de regen gereden, maar daar komt deze vakantie vast verandering in...
 
Niemand die een setje Continental Road Attack 2 bandjes wil adviseren voor op zo'n (relatief) lichte fiets. De Pilot Road 3 (en 2 in mindere mate) zijn IMHO beter geschikt voor de wat gewichtigere fietsen vanwege de stijfheid van 't karkas, de Continental is in dat opzicht een stukje soepeler.
 
Niemand die een setje Continental Road Attack 2 bandjes wil adviseren voor op zo'n (relatief) lichte fiets. De Pilot Road 3 (en 2 in mindere mate) zijn IMHO beter geschikt voor de wat gewichtigere fietsen vanwege de stijfheid van 't karkas, de Continental is in dat opzicht een stukje soepeler.
als het in die maat leverbaar is, dan kan de Road Attack van conti uiteraard prima werken. Karkas is vergelijkbaar met Michelin qua stugheid. rijden allebei ook op het circuit goed/beter met hogere bandenspanning.

Pirelli/metzeler hebben een stggerkarkas en Dunlop is nog stugger. Als je dus wisselt van type band, kun je het best ook je vering daar een beetje op aanpassen.
 
Niemand die een setje Continental Road Attack 2 bandjes wil adviseren voor op zo'n (relatief) lichte fiets. De Pilot Road 3 (en 2 in mindere mate) zijn IMHO beter geschikt voor de wat gewichtigere fietsen vanwege de stijfheid van 't karkas, de Continental is in dat opzicht een stukje soepeler.

Eh? De Michelin staat er juist om bekend een vrij slap karkas te hebben. Dat zorgt er voor dat de Michelins snel op temperatuur komen. Sommige rijders vinden dat beetje flex in de banden (je voelt 'm wat bewegen in de bochten) niet prettig.
 
Ik heb een Bridgestone BT020R achter op mijn 650cc twin.
Goede band.
Ik zou zelf deze band (opvolger) kopen.
 
je bent snel tevreden, kan ik opmaken uit je lofzang voor de bt020 ;)

Mee eens. Ik ken maar weinig banden die zó slecht zijn in de regen en kou als die BT020, het duurt ook lang voor ie opwarmt. Daarnaast is het een qua ontwerp behoorlijk oude en dus achterhaalde band.
Ook een nieuwere band als de BT023 haalt in geen enkele test goede cijfers in verhouding tot de beste sporttoerbanden van dit moment, de Michelin 2/3 en de Dunlop Roadsmart. Bridgestone moet écht aan het werk......
 
Bedankt voor alle reacties.
Kan nu op zoek naar een bandje.
Zal de volgende keer in de juiste een topic starten.
 
Mee eens. Ik ken maar weinig banden die zó slecht zijn in de regen en kou als die BT020, het duurt ook lang voor ie opwarmt. Daarnaast is het een qua ontwerp behoorlijk oude en dus achterhaalde band.
Ook een nieuwere band als de BT023 haalt in geen enkele test goede cijfers in verhouding tot de beste sporttoerbanden van dit moment, de Michelin 2/3 en de Dunlop Roadsmart. Bridgestone moet écht aan het werk......


Dat komt waarschijnlijk omdat die band bij mijalleen droog asfalt en warm weer mee maakt en
minimaal de eerste 15 kilometer wordt warm gereden.
Dan heb ik nu dus een extra reden om die fiets echt alleen met mooi weer te rijden.

Mijn andere fiets maakt wel de nodige kilometers in de regen en ook in de kou (onder nul). Ik mag niet klagen over deze band. Ik weet alleen even niet wat ik daar onder heb liggen.
 
Laatst bewerkt:
Niemand die een setje Continental Road Attack 2 bandjes wil adviseren voor op zo'n (relatief) lichte fiets. De Pilot Road 3 (en 2 in mindere mate) zijn IMHO beter geschikt voor de wat gewichtigere fietsen vanwege de stijfheid van 't karkas, de Continental is in dat opzicht een stukje soepeler.

Hûh? _O- Dusss.....

Ik denk dat een MRP2 juist heel geschikt is voor dit soort fietsen. Daarnaast een BT023 en een roadsmart net zo.....
 
Hûh? _O- Dusss.....

Ik denk dat een MRP2 juist heel geschikt is voor dit soort fietsen. Daarnaast een BT023 en een roadsmart net zo.....

Ik zal de laatste zijn die gaat beweren dat ze niet geschikt zijn, op m'n vorige R6 had ik ook tot alle tevredenheid een setje MPR2's liggen.

Ik ben alleen wel van mening dat een Road Attack 2 een stukje soepeler is en daardoor misschien zelfs nog wel beter uitkomt onder zo'n fiets. De Road Attack 2 was in de tijd dat ik met die MPR2's reed nog helemaal niet op de markt.
 
Dat komt waarschijnlijk omdat die band bij mijalleen droog asfalt en warm weer mee maakt en
minimaal de eerste 15 kilometer wordt warm gereden.
Dan heb ik nu dus een extra reden om die fiets echt alleen met mooi weer te rijden.

Dat zijn omstandigheden waaronder vrijwel elke band het goed zal doen.......

Probleem is: dit is zo'n twijfelachtige band dat een beetje te veel gas in het begin meteen een slippertje oplevert. Dat zul je best wel eens gevoeld hebben......
 
Dat zijn omstandigheden waaronder vrijwel elke band het goed zal doen.......

Probleem is: dit is zo'n twijfelachtige band dat een beetje te veel gas in het begin meteen een slippertje oplevert. Dat zul je best wel eens gevoeld hebben......


Ik blijf positief over de Bridgestone.

Op mijn andere fiets ligt dezelfde band en deze band heeft wel elke soort weersomstandigheid meegemaakt.
Dit inclusief stevige regenbuien en temperaturen tot zo'n 8 graden onder nul.

Ik heb een aantal duizend kilometer met de band gereden en heb er geen enkel slecht woord over te zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan