Welke banden onder je brik/klassieker

Eerf

MF veteraan
19 sep 2006
4.021
1.255
Amersfoort
Vandaag kwam ik er achter dat mijn MZ banden heeft met dotcodes met maar 3 cijfers (232 en 034, wat 1992 en 1994 zou betekenen? Of zelfs nog 10 jaar ouder). In elk geval zijn dit banden van voor het jaar 2000. Dus vrij oud zullen we maar zeggen.

Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen, maar in mijn maat, 3.50-16 en 2.75-18 kom je ook veel brommerbanden tegen.

Lees ik het trouwens goed dat de moderne maat dan volgens deze tabel 70-18(voorwiel) en 90-16(achterwiel) is?:

Wat voor banden hebben jullie? Wat raden jullie aan?
 
Mitas H06 wellicht?? Tot nog toe heb ik best goede ervaringen met Mitas op oldtimers en ze zijn niet duur.
Ik niet en raad 'tenminste' Heidenaus aan..
Kijk eens op mopedreifen.de of je wat kan vinden voor je MZ..
 
Eerf,op een MZ horen ex-DDR banden....ik zou Heidenau nehmen,prima banden op een oldie.(ik heb geen aandelen van deze bandenfabriek)
 
Eerlijk is eerlijk, op de ´oude maten´is er naast Heidenau en Mitas niet zo veel keuze..
 
Vergeet ook niet om de binnenbanden mee te kopen en te vervangen
Ik heb zelf ook een goede ervaring met Heidenau banden
Wel, Er is weinig anders/beters..
Avon heeft een type wat om de enfield past, maar moeilijk te krijgen. Ik ga ze toch eens proberen(de AM26 uit hoofd). Ik vind grip op nat wegdek erg belangrijk..
 
Hay Sam, op de Thunderbolt zitten voor Heidenau K34 achter K36 , de MG rijdt met Avon A26,prima banden.
Op een JAVA zou ik Mitas monteren.
 
Op het moment heb ik voor op de enfield een Heidenau k44, zou een goede band moeten zijn, toch snel glibberen op nat wegdek.. of misschien toeval door samenspel met olie/rubberresten en andere vervuiling op het asfalt? Natte klinkers zijn zowieso een ramp..
 
Binnenband: check
Velglint: goeie, niet aan gedacht!

Ik niet en raad 'tenminste' Heidenaus aan..
Kijk eens op mopedreifen.de of je wat kan vinden voor je MZ..

Daar hebben ze geen voorband meer leverbaar voor mij.

Eerf,op een MZ horen ex-DDR banden....ik zou Heidenau nehmen,prima banden op een oldie.(ik heb geen aandelen van deze bandenfabriek)

Heidenau kwam ik idd ook tegen, samen met de Mita's (wat als oostblokband ook nog zou kunnen). Maar niet zulke goede ervaringen dus. Ik kwam ook nog een Michelin city pro tegen. Maar dat is denk ik, ondanks de snelheidsindicatie een brommerband.

Ik zal denk ik niet veel met slecht weer rijden, maa misschien wel bij mooi, droog winterweer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan