Welke banden op die husq??

Zo beter ;)

ik reed met goldspeed supermoto intermediates, geel voor, wit achter.
dus die combinatie reed niet fijn op straat begrijp ik? ik had grijs(streetlegal) en geen problemen(ook niet op assen :? )grip zat voor mijn rijstijl(op de drz400supermoto tenminste met het vermogen van een puch maxi)
 
alfred j,waar ik de 660 van heb heeft zeer slechte ervaring met de (standaard) pirelli`s
Ja, gaat ie ze aan mij verkopen :X
i.i.g. ben ik ook weer een (slechte) ervaring rijker.
Voor banden zou ik persoonlijk kiezen voor gebruikte supercorsa's o.i.d. Ik rij altijd op gebruikte banden, grip zat voor mijn talent.
 
Is die Continental contiforce sm een goeie band voor lans baan bij nat wegdek en bij koude temperaturen??

Ha Kawa freakske,

Ik heb gisteren een Husky TE 610 E gekocht en daar 2 uur opgereden. Met een standaard band (ik weet even niet welke .... heb de motor ook net) voor en een opgesneden 165 slick achter.

Er zijn mij drie dingen opgevallen:

1. ondanks dat het een uur van te voren geregend had, ben ik de grip geen een keer kwijtgeraakt. Hier was ik van te voren wel bang voor, maar ik was blij verrast dat ik alles kon doen wat ik wilde zonder dat de band raar deed.

2. de 165 is te breed. de ketting schuurt namelijk langs de band.

3. Jij had het over koude temperaturen... Na een uur rijden was het blok slechts handwarm. De motor heeft een enorm koelend vermogen. Kijk dus er goed uit met gassen met koud weer. niet echt goed voor de motor.
 
@ Boldor : Hehe op die die ik zal kopen ligt nu ook een gesneden slick (165) maar die is zo goed als versleten..Van welk jaar is je TE ?? En ben je ook van plan andere banden te leggen of is hij niet voor baangebruik?? Thx and grtz!!
 
Ik denk dat het michelin pilot power wordt.. Vind het profiel mooier dan de contiforce.. Rijden de mensen die op baan rijden ook met een binnenband???
Greetz
 
@ Boldor : Hehe op die die ik zal kopen ligt nu ook een gesneden slick (165) maar die is zo goed als versleten..Van welk jaar is je TE ?? En ben je ook van plan andere banden te leggen of is hij niet voor baangebruik?? Thx and grtz!!


Het is er een van 1998, Ik heb een opgesneden slick (voorband) en een regenachterband erbij gekregen. Verlopig laat ik het zo zitten. Ongetwijfeld komt die slick niet op de goede temperatuur, maar zolang het mij niet hindert vind ik het wel LEUK!
 
Ik denk dat het michelin pilot power wordt.. Vind het profiel mooier dan de contiforce.. Rijden de mensen die op baan rijden ook met een binnenband???
Greetz

Ten eerste denk ik dat het profiel van ondergeschikt belang moet zijn.
Ten tweede: Hoe wil jij anders lucht in de banden houden?

Ik ken niet veel rijders die hun velgen laten sealen tenminste.
 
Ik heb eigenlijk nog niks gelezen van dit topic, maar euhhhhm
de BT014 van bridgestone bevalt mij prima op mijn racer. Is deze toevallig niet leverbaar t.b.v. SM, of heb je hier een heel ander soort band voor nodig???
 
Ik heb eigenlijk nog niks gelezen van dit topic, maar euhhhhm
de BT014 van bridgestone bevalt mij prima op mijn racer. Is deze toevallig niet leverbaar t.b.v. SM, of heb je hier een heel ander soort band voor nodig???

Door het lage gewicht van de motor kost het meer tijd om een band, die geschikt is voor hoge snelheden, op temperatuur te rijden.
 
laatst nog jongens gesproken die helemaal weg waren van de bridgestone`s bt 96,speciaal voor lichte motoren gemaakt.hun reden op yamaha`s supermoto`s op zolder
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan