Welke banden op Diversion

Net gebeld (naar dealer en boerenband, maakt dus bij mij nix uit!)
De ME-Z4 wordt niet in mijn maat (130/70-18) geleverd, evenals de BT020 (shit)
Dan wordt het dus, OF

BT45
ME550
Dunlop D103

Is de ME550 wat????
En die Dunlop D103 dan? (nooit van gehoord)
 
Net gebeld (naar dealer en boerenband, maakt dus bij mij nix uit!)
De ME-Z4 wordt niet in mijn maat (130/70-18) geleverd, evenals de BT020 (shit)
Dan wordt het dus, OF

BT45
ME550
Dunlop D103

Is de ME550 wat????
En die Dunlop D103 dan? (nooit van gehoord)

Als de 550 de Metzeler band is voor lichte motoren... is eens in M&T getest en kwam daar erg goed naar buiten.
 
Zoals gezegd heb ik met de div nooit anders gereden als deze band.
Beetje moeilijk een echt oordeel te geven dus.

Hij bevalt wel. Ligt goed op de weg en maakt geen aanstalten grip te verliezen. Ook niet met nat weer.
Ook tijdens uitbrekende achterkant heeft ie genoeg grip om niet helemaal weg te glijden.

Nogmaals geen ervaring met andere band(en) op Div, maar ben tevreden tot nu toe...

Ik ben geen "zo plat mogelijk door de bocht rijdster", maar heb wel vertrouwen in de banden.

Sabelhout heeft ook een Div 600. Hij zal ook nog wel reageren.

Nou, hier is mijn reactie dus...beetje laat, aangezien we een poosje afgesloten waren van @home wegens een gele kaart :?

Na ff gecheckt te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor Bridgestone BT45 heb, en achter Dunlop Arrowmax.

Heb eigenlijk geen klachten over deze banden, terwijl ik mijn Divje toch wel regelmatig erg plat gooi.

Achterband is overigens aan vervanging toe, dus die wordt binnenkort opgerookt!
 
Sabelhout > ik heb VOOR de Dunlop Arrowmax....doet het niet slecht moet ik zeggen (ik merk er weinig van)

Die "Metzeler 550 voor lichte motoren", okay...maar ik heb een 600 dus deze metzeler is eigenlijk niet zo geschikt of?!?!?! (gevolg: snel versleten?)

Ik moet a.s. vrijdag beslissen, dus REAGEER zou ik zeggen ;) :}
 
Ik heb verder weinig verstand van motorbanden, maar als het voor het vrouwtje is zou ik sowieso geen kleefbanden nemen.

Weet ook nog niet wat voor achterband ik binnenkort neem.
 
Op mijn afleidingsmanouvre heb ik weer dunlops laten leggen (toen ik 'm kocht waren ze al half op). Staat k275 op, verder geen idee over bijnaam. Steps kunnen op de grond en dan weer omhoog, dus goed zat. Is toch geen motor om echt mee te gooien, want is toch altijd zoekerig (kauwgomframe en dito veren). Heb een hutkoffer achterop en met koude banden shimmied hij nog met 1 hand op het stuur bij 50 km/h. Banden warm en simsalabim... weg is het. (blijft het handenlosbij80slingeren over). Volgens mij is het gewoon een kwestie van verschillende banden proberen en dus veel rijden (wat een straf). (Rij overigens veel snelweg en dan ben ik blij dat ik geen pattexbanden heb, want die zijn volgens mij eerder vierkant en dus irritant bij de leuke bochtjes "weg van de snelweg". :P
 
Rij niet echt veel snelweg, maar wel veel autowegen (100 km/h wgn). Dus ik wil niet echt een TE zachte band...
Ik ga er vandaag heen, zal wel zien.
 
Standaard liggen er Dunlops onder of Macadan :?
Ze adviseren je daar wel, toch!
 
Volgens mij doen ze er standaard de Mac50 erop ( :? ).
Ik heb nu voor èn achter het nieuwe type van Metzeler.
(front: M330
rear: M550)

Net met de regen (ach en een kleine stort- en hagelbui :( ) was het ècht oppassen geblazen, want ik voelde m achter soms iets glijden, terwijl ik extreem kalm aan deed in de bochten.
Maar hij rijdt echt weer als een warm mes door boter....lekker! 8-) (toen het nog droog was)

Ik hoop maar, dat ik geen spijkers meer tegenkom! |(

Advies mijn Dealer op mijn XJ600:
De nieuwe Metzeler (zie boven)
De Dunlop D103 of
De BT45 van Brigdestone
(als iemand anders er nog wat aan heeft)
Allen dank voor de tips etc, en als je over een paar maand ook nieuwe bandje nodig hebt, en evt over een Metzeler nadenkt, kan ik je mischien wel wat ervaringen delen ;)
 
Tyre brand and type XJ600:
* Michelin Macadam

Tyre alternatives XJ600:
* Dunlop D103FA (front) / D103A (rear)
* Yokohama F209 (front) / R209 (rear)

Tyre brand and type XJ900:
* Bridgestone Exedra

Tyre alternatives XJ900
* Bridgestone BT020
--------------------------------------------------
Bij Safe Stond in het comp.program....dat de mijne, uit 1992, fabrieksaflevering had met Dunlop

Maar jij gaat geen spijkers meer tegenkomen })
 
Tyre brand and type XJ600:
* Michelin Macadam

Tyre alternatives XJ600:
* Dunlop D103FA (front) / D103A (rear)
* Yokohama F209 (front) / R209 (rear)

Tyre brand and type XJ900:
* Bridgestone Exedra

Tyre alternatives XJ900
* Bridgestone BT020
--------------------------------------------------
Bij Safe Stond in het comp.program....dat de mijne, uit 1992, fabrieksaflevering had met Dunlop

Maar jij gaat geen spijkers meer tegenkomen })

Ja, die 'genereer je beste banden voor jouwn eigen motor'-programmaatjes kom je ook tegen op
www.metzeler.com
www.dunlop.com
www.motorbanden.nl (mooie omschrijving van verschillende type's trouwens!)
etc etc (ben er _+3 tegengekomen)

Dan 'eis ik jouw' hetzelfde omtrent die spijkers! :P
 
De splitsing 600 en 900 met bijbehorende types heb ik geskoept van Yam-site uit tech-specs.
Zo wijs ben ik nou ik weer niet haha.

Je eis zal ingewilligd worden :+
 
Ik dacht ook al... :P

Ach, die spijkers zie je met mooi weer toch wel liggen glimmen (tenzij ze al verroest zijn) |( :+
 
Als je niet plat door de bocht gaan met je div dan is het ook niet noodzakelijk om een plakband te monteren, een wat harde band is dan wel prettig aangezien hij langer meegaat.
Ik heb zelf Contiforce of zoiets eronder gehad en die waren zeer ruk: bij een vochtig wegdek begon de achterkant al de glibberen en bij een nat wegdek ben ik een paar keer bijna onderuit gegaan en had ik bij een nat wegdek wielspin wanneer ik iets meer dan bovengemiddeld veel gas gaf. Hoewel ik meer dan 26000 km op deze banden heb gereden (en ze lagen er al op toen ik de div kocht) raad ik je deze band ten zeerste af. Hij is alleen geschikt om flitspalen af te fikken...
Daarna heb ik er op aanraden van mijn beun een setje Avons onder gelegd. Ik weet echter niet welke maar ik heb er in elk geval geen negatieve ervaringen mee gehad...


BT020 past niet op een Fazer voorvelg? :( :( :( Dat was nou precies wat ik na de BT57 erop wilde leggen. Past er achter wel een BT020?
26.000km op die banden??? tering...geen wonder dat je geen grip had...op nat wegdenk...waren ze van hout ofzo...

ongekend... :)
 
Ik rijd zelf met een deauville met 2X Metzeler ME55A metronic. Ik ben daar NIET zo tevreden over. Bij hogere snelheid kunnen ze wat spoor zoeken. Het duurt ontzettend lang vooraleer die warm zijn. Bij nat weer beidt hij te weinig grip. De banden slijten onregelmatig. Niet doen zou ik zeggen.
 
Op dinsdag 02 juli 2002 14:38 schreef NapO het volgende:
ongekend... :)

Had stilletjes de hoop dat je dat afgeleerd had... ;)
Was ijdele hoop... })

Wat dacht je, te lang geleden dat ik het gezegd heb :+
 
Ik heb er Cheng Shin Tires onder liggen (lagen er onder van de vorige eigenaar, en zijn belange na nog niet versleten).

Dit zouden ze moeten zijn:
http://www.cst.com.tw/cst_ch/product_item/motorCycle/street/c6000.htm

Nu ik rij nog maar ongeveer 2 maand, dus ik kan eigenlijk niet zeggen of het goede banden zijn of niet. Er zit in elk geval aan beide kanten nog 1 cm schaamrand aan :)

Daarom had ik eigenlijk een vraag: wie kent er die banen? Zijn dit goede banden? Loont het misschien de moeite van er BT's onder te leggen?

Alvast bedankt.

Tux
 
Je banden zijn aan vervanging toe wanneer er geen tot weinig profiel meer opzit.

In _principe_ maakt het natuurlijk allemaal weinig uit, maar verder kan je volgens mij het beste Bridgestone of Metzelers ofzo erop leggen, als het maar geen Macadam's zijn (heb ik mij laten vertellen (slippery bij regen))
 
De reden dat de Metzeler ME33 Front en ME55 Rear minder snel warm worden komt volgens mij gewoon door het compound. Voordeel is wel dat ze wat slijtvaster zijn. Deze banden bevallen mij goed, heb echter wel een XJ900F.

Informeer anders is bij de Diversion club nederland. Ik heb hier zogauw ff geen link, maar via www.google.com kom je er wel.

Happy Riding!
 
De reden dat de Metzeler ME33 Front en ME55 Rear minder snel warm worden komt volgens mij gewoon door het compound. Voordeel is wel dat ze wat slijtvaster zijn. Deze banden bevallen mij goed, heb echter wel een XJ900F.

Informeer anders is bij de Diversion club nederland. Ik heb hier zogauw ff geen link, maar via www.google.com kom je er wel.

Happy Riding!

www.ydcn.nl
 
Achterband is aan vervanging toe, dus net ff gebeld en kan om 12.00 uur
terecht voor een BT045.

Ben benieuwd. Zal beter zijn als de Metz,...hoop ik dan maar :?
 

Zit er nog steeds onder ;)
Was me post alweer vergeten eigenlijk })

Maar goed...is tien keer beter als die Metz die eronder lang.
Afgezien van het feit dat het ondertussen wel een beetje een slick was geworden.

Echt heel veel meer grip en dan met name met nat wegdek of hoosbuien.

Ik heb er iig veel meer vertrouwen in als toen met Metz.

Prijs von ik niet echt schrikken. Incl montage, yeh right, €107 bij SAFE.
Al is het nog genoeg :P

Ik ben tevreden ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan