Welke banden op Diversion

Hrimgrimnir

MF veteraan
24 dec 2001
2.883
30
Op de 600cc versie wel te verstaan.
Heb het hele forum al doorgezocht op 'banden' en ben natuurlijk wel wat wijzer geworden...
MAAR...dan nog...tipje?
Destijds toen ik m kocht (en nog steeds) zitten erop:
Front: Dunlop (type?) ('ArrowMax')
Rear: Pirelli MT75

Beide banden moeten waarschijnlijk binnenkort vervangen worden. Ben beginner (BT010 hoeft dus voor mij niet), dus gevoel over het verschil zegt mij momenteel dus weinig...
Ik hoor positieve geruchten over de BT020, MAAR in de regen zou evt de BT45r beter zijn (ook voor beginners (yup yup)( :? )).

Mischien iemand met zelfde type motor (tour/sportief) en ervaringen met meerdere merken cq type banden?
De volgende lijken ook wel wat te zijn:
-Michelin Macadam 50 (beetje BT45r achtig?)
-Metzeler ME-Z4
-Michelin Macadam 100X
-Metzeler ME 33 Laser / ME 55 A

Ik heb een kleine onbewuste neiging naar de BT020 of
BT45 of Metzeler ME-Z4
Kan mij iemand mischien iets meer vertellen over hierover? (oa levensduur)
 
Ik weet niet uit mijn hoofd wat ik erom heb liggen.
Ga morgen kijken voor je...
Aangezien ik niet met andere banden heb gereden als deze, kan ik je geen verschil in wegligging geven.

Wel is het zo dat de Divs, ongeacht 600/900, erg gevoelig is wat shimmy-effect betreft.
Juiste bandenkeuze is dus erg belangrijk.
De banden die ik erop heb liggen geven geen shimmy-effect in principe. Wanneer de band aan het eindje is, wordt ie er wel erg gevoelig voor.
Normaal gesproken is dat met 80 en losse handjes, maar met "bijna op band" al met 50 vaste handjes.
Is een algemeen Div "probleem".
 
Eerst kijken in welke maten de verschilolende banden geleverd worden voor je kan kiezen. BT020 past bijvoorbeeld niet op een Fazer voorvelg.

Z4 bevalt mij erg goed voor een toerband. Wel prijzig.
 
Als je niet plat door de bocht gaan met je div dan is het ook niet noodzakelijk om een plakband te monteren, een wat harde band is dan wel prettig aangezien hij langer meegaat.
Ik heb zelf Contiforce of zoiets eronder gehad en die waren zeer ruk: bij een vochtig wegdek begon de achterkant al de glibberen en bij een nat wegdek ben ik een paar keer bijna onderuit gegaan en had ik bij een nat wegdek wielspin wanneer ik iets meer dan bovengemiddeld veel gas gaf. Hoewel ik meer dan 26000 km op deze banden heb gereden (en ze lagen er al op toen ik de div kocht) raad ik je deze band ten zeerste af. Hij is alleen geschikt om flitspalen af te fikken...
Daarna heb ik er op aanraden van mijn beun een setje Avons onder gelegd. Ik weet echter niet welke maar ik heb er in elk geval geen negatieve ervaringen mee gehad...


BT020 past niet op een Fazer voorvelg? :( :( :( Dat was nou precies wat ik na de BT57 erop wilde leggen. Past er achter wel een BT020?
 
Hmm, even gekeken bij http://mc.bridgestone.co.jp/mc/eu/products/index.html (Bridgestone). Misschien dat ik toch beter weer BT57 op mijn Fazer kan gooien :?

Enne, op je divje zou blijkbaar een BT54 aan te raden zijn...

Zie ook het attachment...
 
Ja lekker handig zeg: voeg je een attachment toe, klik je op preview, klik je op back en *poef*: je attachment is weg |(

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2582/b2b534ee5b80bdd8cf05d44bab197912 (Battlax.gif)​
 
ik heb bt45r onder mmn zzr dan wel maar ja!

Ik heb weinig ervaring met de motorfietsen opzich, maar had eerst oude banden eronder, kwanpaoing ofzo in vergelijking met dze dus echt bagger!!!

Ik heb bijna de schaamranden weg en vind de bochten echt wel goed!! ( hoop zondag op de mfcd de randen echt weg te krijgen!!)

alhoewel het op een cbr met 010's wel beter zal zijn, maar das voor later!!
 
Wel is het zo dat de Divs, ongeacht 600/900, erg gevoelig is wat shimmy-effect betreft.
Juiste bandenkeuze is dus erg belangrijk.
De banden die ik erop heb liggen geven geen shimmy-effect in principe. Wanneer de band aan het eindje is, wordt ie er wel erg gevoelig voor.
Normaal gesproken is dat met 80 en losse handjes, maar met "bijna op band" al met 50 vaste handjes.
Is een algemeen Div "probleem".

Dit klopt! Als ik m vanaf 80 naar 70 met losse handen laat lopen, dan begint het stuur heftig te schudden (met 50 (nog?) niet) en dat was naar mijn weten eerder volgens mij nog niet....

Wat is het prijsverschil cq ECHTE eigenschappen tussen de BT45 en de BT020??? (geen commercieel praatje... ;) )
Zie ook polletje....(maak serieuze keus omtrent sport/touring graag), geen _race_ ervaringen
 
Ik heb even gekeken.

VOOR ligt Roadwinner RX-01F :? (nooit van gehoord zelf, tot ik er een om liet leggen.

ACHTER ligt Metzeler ME1

Gelijk ook een vraag van mij...wie heeft er ooit gehoord van het merk Roadwinner?
 
Ik heb even gekeken.

VOOR ligt Roadwinner RX-01F :? (nooit van gehoord zelf, tot ik er een om liet leggen.

ACHTER ligt Metzeler ME1

Gelijk ook een vraag van mij...wie heeft er ooit gehoord van het merk Roadwinner?

Ik denk dat 'Roadwinner' meer een soort bijnaam is, net als de 'Arrowmax' van mijn Dunlop.. :?

Bevalt de Metzeler?
 
Op dinsdag 07 mei 2002 12:43 schreef Hrimgrimnir het volgende:
Bevalt de Metzeler?

Zoals gezegd heb ik met de div nooit anders gereden als deze band.
Beetje moeilijk een echt oordeel te geven dus.

Hij bevalt wel. Ligt goed op de weg en maakt geen aanstalten grip te verliezen. Ook niet met nat weer.
Ook tijdens uitbrekende achterkant heeft ie genoeg grip om niet helemaal weg te glijden.

Nogmaals geen ervaring met andere band(en) op Div, maar ben tevreden tot nu toe...

Ik ben geen "zo plat mogelijk door de bocht rijdster", maar heb wel vertrouwen in de banden.

Sabelhout heeft ook een Div 600. Hij zal ook nog wel reageren.
 
Bandervaring > yup, i get it. Heb ik ook...
Sabelhout, klopt (maar die heeft m pas(?))

Zo plat mogelijk (als ik het kan ;) ) door de bocht vind ik dus ook wel mooi, maar dan moet er wel grip zijn...
Maar het probleem is dat ik ook 'veel' km 'rechtop' maak en dat de band een wat eigenzinnige hoek aan beide kanten krijgt en had (toen ik m kocht). Dit voelt wat aan de nare kant aan als je m net over 'die rand' heen gooit.
Dus eigenlijk zoek ik een band die het met rechtop-rijden niet echt teveel slijt (zoals de BT020 (iets meer 'veel platgooien/rijen band') dan de BT45 ???????????????????????????)
 
Bj mij lagen er Pirelli's op. Welke precies weet ik niet meer maar die gingen eigenlijk wel goed.
 
Ik zit vrij veel op de snelweg en dat gaat dus prima. Qua wegligging verandert er niks als ik dan ergens binnendoor duik.

Platgooien en grens verleggen is niet iets wat ik NIET doe. Was meer de vergelijking met een S bv. Als is het geen vergelijking een Div met S.
 
Een Div met S?
Je bedoelt mischien "XJ600S" ???
De S versie heeft alleen een voorkuipje erbij op, dus dat mag realistisch gezien niet veel uitmaken bij de bandenkeuze... ;)
 
Een Div met S?
Je bedoelt mischien "XJ600S" ???
De S versie heeft alleen een voorkuipje erbij op, dus dat mag realistisch gezien niet veel uitmaken bij de bandenkeuze... ;)

Hoe het zit met S en N weet ik.
Ik heb een XJ600S Diversion voor de volledigheid met hele kuip (dus tophalf en onderkuip ;) )

Met S bedoelde ik Sport. Had ook SS (SuperSport) neer kunnen zetten, maar vond dat wat overdreven)
 
Hoe het zit met S en N weet ik.
Ik heb een XJ600S Diversion voor de volledigheid met hele kuip (dus tophalf en onderkuip ;) )

Met S bedoelde ik Sport. Had ook SS (SuperSport) neer kunnen zetten, maar vond dat wat overdreven)

N -> volgens mij kaal (soort kale CB500 / GS500E)
S -> bovenkuip

Dan ben ik zeer jaloers op jouwn onderkuip, want die heb ik niet!!!!! ;)
Maar ik heb _WEL_ de d.groene metallic uit '91 die je bijna niet tegenkomt.....

S (band): op die manier, nee voor mij hoeft er (ook niet op een div) SuperSport op, daarvoor is de XJ niet echt.
 
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Nu wou ik vanavond _zowiezo_ een eindje weg met dit mooie weer, zie ik dat er een spijker (of iets dergelijks) in de achterband zit!!! Band zo zacht als wat...(jah sorry, IK voel dat niet |( ), dus maar weer even opgepomd.
Maar goed, het viel mij al op dat het profiel wel opeens heel erg veel versleet (voordat ik dat dacht, dacht ik eigenlijk ook wel dat er nieuwe op moesten, maar dat terzijde (snap je het nog :? )).
Nu ben ik eigenlijk wel zeker van mening dat er zowiezo ACHTER een nieuwe band op moet.

Ik denk eigenlijk de volgende combi:
Voor: De BT020
Achter: De BT45

Mischien iemand andere ideeen?
(vrijdag vrij, dus dan maar ff nieuwe d'r op)
 
Is er iemand die toevallig weet met welke banden een spiksplinternieuwe div wordt geleverd? Da's namelijk een mooie aanwijzing voor wat er goed op zou passen...
 
Neem in ieder geval geen Macadam van Michelin.
Deze doen het slecht op nat wegdek '( op een droge weg is er niet mis mee :) en ze gaan lang mee })
Ik zou de MZ4 nemen komt in vele tests er zeer goed uit :]
 
Neem in ieder geval geen Macadam van Michelin.
Deze doen het slecht op nat wegdek '( op een droge weg is er niet mis mee :) en ze gaan lang mee })
Ik zou de MZ4 nemen komt in vele tests er zeer goed uit :]

Macadams gleden inderdaad veel meer dan de Z4. Vond het maar niets dat driften op klaverbladen. Z4 lag daarmee vergeleken een stuk beter op de weg.
 
Is er iemand die toevallig weet met welke banden een spiksplinternieuwe div wordt geleverd? Da's namelijk een mooie aanwijzing voor wat er goed op zou passen...
Inderdaad....

Macadam -> even lachen, 'mijn' dealer adviseert dus WEL de Mac50...DIE WORDT HET DUS NIET! ;-)
Thanx For The Tip !!!! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan