Welke banden op je Hornet?

GovernorRob

MF veteraan
14 apr 2003
1.057
0
Ik ben toe aan nieuwe banden voor mijn Hornet.

Ik wil eens weten welke banden hebben jullie erop liggen en al kaal gereden?
Wat is je ervaring met deze band qua grip?
Na hoeveel KM was de band kaal?

Ik zal zelf beginnen:
Mijn enige setje banden is de Michelin Hi-sport (orgineel mee afgeleverd).
Duurde lang voor hij voor mijn gevoel warm was bij een ritje, maar als die warm was gaf die voldoende grip.
Na bijna 14.000 zijn ze kaal.

Groeten GovernorRob
 
hab een paar weken terug ook een hornet gekocht (gebruikte)
banden zijn niet zo erg goed meer, na 12000 km :] , zijn ook dezelfde michelins die er orrigineel onder zitten.
 

klotezooi, heel verhaal getikt, ligt de server plat en verhaal weg. Nog maar een keer:


Heb je je al aangemeld bij het belgische hornet forum? Er komen ook nederlanders.
http://hornetforum.suddenlaunch.com/index.cgi

Dat forum is op het moment nogal traag en heeft popups, erg irritant. Maar soms vind je er leuke info.

Er was al een topic over op dat forum, zie onderstaande link:
Bridgestone BT 020 NT of Michelin Pilot Road

Ik heb zelf voor bt010 en achter bt012, kan je er weinig over vertellen want ik rijd nog niet zolang motor en heb ook niks om het mee te vergelijken :)

ctrl+a, ctrl+c ;)
 
Begonnen met Metzelers (zaken er bij de koop op)

Daarna overgestapt op Bridgetone BT010's

Zowel op het circuit (assen) als op de normale weg bevallen ze me erg goed

Voor mij niets anders meer dan de bridgetone's (BT020NT achter wil ik nog een keer testen)
 
Ik moet ook bijna na 11.500 km's. Ben van plan er BT020-NT onder te laten zetten, dat is toch de band der banden?

Ander Hornet vraagje:
Wil nog twee dingen wijzigen op de Hornet, kleinere knippers (voor & achter) en een achterspatbord. Een achterspatbord monteren zal me nog wel lukken, maar ik wil niet zo'n overdreven groot ding. Iemand tips? Die op MDI zien er wel erg groot uit, en de foto op de afbeelding is volgens mij niet een Hornet. Ik wil eerst goed weten hoe het eruit ziet.

Wat die knippers betreft, ik heb twee linkerhanden. Heb afgelopen zaterdag bij Motoport een paar mooi druppel-vormige knippers gezien die ik er graag op zou willen monteren. Echter die bevestiging is een stuk smaller dan de originele knippers. Hoe kun je dat mooi oplossen? Moet je dan het onderdeel vervangen waar die knippers aanzitten, en waar ook het nummerbord opzit? Komt goed uit, want die taartschep moet ook aangepakt worden.

Iemand nog tips? Ik vind het wat link om zo maar spul te bestellen online, want stel dat het niet mooi is, zit je mooi met dat spul.

Is het trouwens verplicht, dat kleine reflector'tje onder de kentekenplaat?
 
Is het trouwens verplicht, dat kleine reflector'tje onder de kentekenplaat?

Welk reflectortje ;)

Wat de banden betreft: op dit moment zitten er bij mijn Hornet Avon azzaro sp's voor en achter op. Als deze ooit vervangen worden wil ik Bridgestone's Bt012 hebben. Volgens horen zeggen erg veel grip. Wat de Avon's betreft: ik heb er al die tijd niet erg veel vertrouwen in gehad. Tot twee keer toe een flinke zijwaartse uitstap tijdens een kneedownbocht. (mooi, droog en rederlijk warm weer en een goed wegdek en opgewarmde banden) Voelt niet zo fijn aan. Misschien laat ik ze wel binnenkort vervangen. De motor moet toch nog worden opgelapt.
 
Ik ben toe aan nieuwe banden voor mijn Hornet.

Ik wil eens weten welke banden hebben jullie erop liggen en al kaal gereden?
Wat is je ervaring met deze band qua grip?
Na hoeveel KM was de band kaal?

Ik zal zelf beginnen:
Mijn enige setje banden is de Michelin Hi-sport (orgineel mee afgeleverd).
Duurde lang voor hij voor mijn gevoel warm was bij een ritje, maar als die warm was gaf die voldoende grip.
Na bijna 14.000 zijn ze kaal.

Groeten GovernorRob
Zelfde bandjes mee afgeleverd,voor kaal na 6000,achter niet kaal maar harde stukjes,loopt hij dus heel vervelend op weg.
nu Pirelli Diablo,totale nieuwe motor,nooit geweten dat een Hornet dit in zich had en heeft,straat uit en grip,grip en nog meer grip.
 
ik heb dunlop 208 erop liggen, erg fijne band.
voorheen met 207 gereden, ook fijne band, dit is de 'vernieuwde'opvolger, niks mis mee.( +/- 18.000 km. mee gereden )
 
Ik vind dat jullie allemaal zeer veel kilometers doen met jullie banden. Mijn achterband (Dunlop D207) was na +/-6000km al weg. Nu steekt er een BT010 op, hopelijk gaat deze wat langer mee.
 
Ik moet ook bijna na 11.500 km's. Ben van plan er BT020-NT onder te laten zetten, dat is toch de band der banden?

Ander Hornet vraagje:
Wil nog twee dingen wijzigen op de Hornet, kleinere knippers (voor & achter) en een achterspatbord. Een achterspatbord monteren zal me nog wel lukken, maar ik wil niet zo'n overdreven groot ding. Iemand tips? Die op MDI zien er wel erg groot uit, en de foto op de afbeelding is volgens mij niet een Hornet. Ik wil eerst goed weten hoe het eruit ziet.

Wat die knippers betreft, ik heb twee linkerhanden. Heb afgelopen zaterdag bij Motoport een paar mooi druppel-vormige knippers gezien die ik er graag op zou willen monteren. Echter die bevestiging is een stuk smaller dan de originele knippers. Hoe kun je dat mooi oplossen? Moet je dan het onderdeel vervangen waar die knippers aanzitten, en waar ook het nummerbord opzit? Komt goed uit, want die taartschep moet ook aangepakt worden.

Iemand nog tips? Ik vind het wat link om zo maar spul te bestellen online, want stel dat het niet mooi is, zit je mooi met dat spul.

Is het trouwens verplicht, dat kleine reflector'tje onder de kentekenplaat?

zo ongeveer ??
kleinere knippers (voor & achter)+ taartschep ingekort + reflector (1x aangehouden toen hij er niet op zat) + hugher (achterspatbord)
3561

3563
 
zo ongeveer ??
kleinere knippers (voor & achter)+ taartschep ingekort + reflector (1x aangehouden toen hij er niet op zat) + hugher (achterspatbord)

Juist, heel mooi. Persoonlijk vind ik die "druppel-vormige" knippers iets mooier. Taartschep heb je er gewoon zelf afgezaagd? Alleen lijkt me dat achterspatbord wel erg groot, maar het is niet echt goed te zien op het plaatje. Deze vind ik mooi (van cbr06, staat in een andere topic)
full


Waar heb je het spul gekocht, en wat kostte dat?
En cbr06, als je dit leest, die van jouw ziet er ook mooi uit, ook andere knippers, als ik het goed bekijk?
 
Deze is van varkie. Mooie details. :}
Juist, heel mooi. Persoonlijk vind ik die "druppel-vormige" knippers iets mooier. Taartschep heb je er gewoon zelf afgezaagd? Alleen lijkt me dat achterspatbord wel erg groot, maar het is niet echt goed te zien op het plaatje. Deze vind ik mooi (van cbr06, staat in een andere topic)
 
Bedankt dat je 'em mooi vindt, jelmar!
De spullen heb ik besteld bij safe Veenendaal ( veel uit italie ).
Wat het kost vind ik niet zo belangrijk als ik het mooi vindt koop ik het gewoon.
 
altijd bridgstone's BT010 of 012, momenteel 010 erop, bevalt prima
ga wel pirelli super corsa's proberen, althans achter, want ik heb een 16" voorwiel B|
 
Hoi,
Standaard erop michelin hi-sport kaal na 10500 km.(a-band)
v-band kaal na 12500 km. Heb dan voor zowel als achter bridgestone bt-020 laten monteren en deze gingen iets langer mee 12500 a-band.De voorband is nu aan vervanging toe en heeft 13500 km.Achter heb ik terug bt-020 laten monteren afwachten hoe lang deze mee gaan.Heb nu in totaliteit 26225 km.Deze zomer koop ik mij een kawa z-750.
Groejjes.
 
Banden geen idee want ik rijd nog op mn eerste set banden

Maar ff over de undertail.

Ik heb deze taartschep besteld. knippers wilde ik op de beurs aanschaffen maar heb nie echt mooie gevonden dus dat word nog ff zoeke.

Deze is van roadracing en is iets van 182 euro

Resize%20of%20070203004.jpg


Heb m helaas nog niet binnen
 
ik rij ook nog op mijn 1e setje banden, op BT 010 deze zaten er op toen ik hem kocht. ze bevallen me tot nu toe goed! achter heb ik een 190 band. er wordt vaak gezegd dat dit de stuureigenschappen negatief beinvloed, maar hier merk ik niks van. ik krijg hem met gemak tot aan mijn voetsteuntjs in een bocht en 190 ziet toch wel erg goed uit.. breed.. :9~


over mijn taartschep; die heb ik geen, er zit een kentekenplaathouder op het laatste restje van het spatbord geschroefd. ik moet het nog een keer gaan fatsoeneren. mijn knipperlichten zijn ingebouwd in mijn kap.

full


let niet op die schaamrand, die is er ondertussen vanaf
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Michelin Pilot Road onder mijn (2003) Hornet zitten en ik moet eerlijk bekennen dat ze me goed bevallen hoor! Heb er nu zelf 1000km mee gereden en de banden zitten er nu 6000km onder, zijn nu voor de helft versleten.
Ze moeten wel ff warm gereden worden, maar als ze warm zijn kan ik er aardig mee over weg... Nou moet ik daar wel bij toegeven dat ik nog een schaamrand op heb zitten van 1cm en dus (nog) niet tot het uiterste ga!

Ik had hiervoor op mijn RS125 Pirelli Dragon Evo en moet zeggen dat waren echt wereld banden, dus denk dat mijn volgende banden Pirelli's worden...

Ben benieuwd naar de andere ervaringen!

Groeten Danny
 
Hi,

Geen Hornet maar wel een CB1300. Heb er BT014's onder zitten, achter een 190. Super banden. Zijn snel opgewarmd en geven een ongelooflijke grip.

Trouwens, heb in een recente test gelezen dat de nieuwe Avon Vipers de gevestigde orde flink wat klop geven. Gebruiken nieuwe technieken en heeft een geweldige klever opgeleverd. Wil ik wel eens een keer proberen. Verder altijd Bt's gereden..BT010 op mn SP1, Bt012 of mijn 996s en Fireblade en nu de BT014's op de CB1300.
 
Terug
Bovenaan Onderaan