Welke banden op mijn BMW?

Indigo

Rookie
6 aug 2001
8
0
Motoren / Austin Mini
Hoi

Ik heb een vraagje over welke banden ik op mijn BMW K100 RS 16v moet laten leggen. Ik heb al even geinformeerd en kreeg tot nu toe overal meteen geantwoord dat ik er Metzelers op moest laten leggen. Op de vraag waarom, kreeg ik tot nu toe echter alleen maar onzin te horen. Varierend van: Dat hoort zo, tot: BMW is Duits, en Metzeler ook... Dat is wat mij betreft niet bevredigend, en vraag me dan ook af: Waarom Metzeler? Als iemand het weet mag ie het zeggen....

Ikzelf was namelijk Bridgestone Battlax BT45's van plan aangezien die op mijn vorige motor erg bevielen...

Groeten Bert.
 
Op zaterdag 20 juli 2002 22:23 schreef Indigo het volgende:
...onzin te horen. Varierend van: Dat hoort zo, tot: BMW is Duits, en Metzeler ook... ...
is dus geen onzin.
het is mooit verkeerd om de nationaliteiten op elkaar af te stemmen.

heb op m'n k12rs ooit pirelli's gehad, daarna mez4's. die laatste deden het een stuk beter.

doe er mee wat je wilt.
 
Waarom zitten er dan Bridgstone's als eerste montage op BMW's??
BT 57 is ook een goede band voor een K100 deden het bij mij beter dan Metzelers
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 20 juli 2002 22:48 schreef Hans_V het volgende:
Waarom zitten er dan Bridgstone's als eerste montage op BMW's??
BT 57 is ook een goede band voor een K100 deden het bij beter dan Metzeler
je hoort mij toch niet zeggen dat BT's slecht zijn? ik heb er alleen geen ervaring mee bij die bmw, wel met mez's
 
Tja. De bandenkeuze is ook gedeeltelijk een gevoelskwestie, dus een 100% goed antwoord is niet echt mogelijk, maar ik denk dat je met de BT45's heel goed zit. Ik heb ze ook om m'n Deauville liggen en ben daar heel dik tevreden
thumbsup.gif
over. Een hele goede sport / tour combinatie!
 
Ten eerste:
Metzeler is een onderdeel van Pirelli. Pirelli maakt de sportbanden voor beiden en Metzeler de tourbanden. Hebben fabrieken die tegenover elkaar liggen.
Ik rijd zelf K1100LT. Ben zeer te spreken over Metzeler alsook over Michelin Macadam.
Metzeler is wat gevoeliger voor lasnaden terwijl Michelin gevoeliger is voor opplakstrepen, bijv. kantstreep van autosnelweg.
 
ik ben blij dat mijn macadams versleten zijn. Dat duurde wel een tijdje maar met name de voorband leek wel een cirkelzaag. Van die schuin afgesleten blokken. Die sprongen nog wel eens een stukje opzij of een achterwiel wat blokkeerde. Heb nu Bridgestone BT020. Geven geen krimp. Gaan redelijk lang mee.
Motor: BMW R1100RS
 
De voorbanden van Michelin hebben enige tijd geleden een wijziging ondergaan. Voor heen was het profiel naar voren gericht en dit is gewijzigd door het profiel om te draaien. Het oude profiel had de neiging te gaan happen. Dit gaf een springerig gevoel. Een collega van mij met het zelfde type motorfiets had de oude versie en ik de nieuwe. De nieuwe had dat probleem niet
 
Afgelopen drie weken reed ik 9000 km op mijn BMW K1100LT. De eerste week had ik achter een Michelin. Vanuit Marseille moest ik even naar huis, liet er gelijk een Metzeler onderleggen. twee weken later met 6000 km erbij toch liever een Michelin. de Metzeler spint wel erg snel in de regen. Het driften begin ik wel onder de knie te krijgen. (geintje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan