Welke banden op mijn WR400 (2000)

YaBoiDennis

Rookie
20 apr 2020
2
0
De meegeleverde noppenbanden op mijn motor zijn aardig versleten en sindsdien ik 80% op de weg rijdt en 20% offroad ben ik op zoek naar wat anders dan een crossband. Nou weet ik zelf niet zo goed of je zomaar elke band op je velgen kan doen. Er zijn genoeg dual-sport banden van 18 en 21 inch te vinden maar moet ik tubeless of met tube? Kan ik een binnenband in een tubeless stoppen? Zelf weet ik ik niet hoe dit zit en vroeg mij af of iemand mij hier wat over kan voorstellen of uitleggen :)
 
Ik heb zelf een WR426 gehad daar waren supermotard wielen onder gezet,echt een aanrader voor het betere bochtenwerk,
zoiets als deze dus,maar is geen goedkope wissel.Verder horen er binnenbanden in en is het afhankelijk van wat de bandenfabrikant opgeeft
of er in hun tubeless banden een binnenband mag,nu is een WR geen racemonster dus zal het weinig kwaad kunnen er een binnenband in te frotten.
2840x2404_5844-IMG_4296.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tkc80 erop die doen het goed op de weg en redelijk op een hard pad .
 
Tkc80 erop die doen het goed op de weg en redelijk op een hard pad .
ik vind ze veel te hard voor zo'n fiets. IRC tr8 ging beter
 
Het zal ook afhangen van wat voor offroad je rijd. Gewoon gravel en harde losse ondergrond, of zand en blubber? In het laatste geval is er geen compromis die in beide situaties (asfalt en offroad met blub) geweldig werkt.

Persoonlijk gooi ik gewoon straatbanden onder m'n offroadje. Een keer een gravelpad gaat ook best met straatbanden. Bijna elk bandenmerk heeft wel een sportieve toerband in de maten 21"- 18". Voor het echte offroad rijden heb ik een tweede set wielen met noppenbanden.

Tubeless banden kan je gewoon met binnenband monteren op je eigen velgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan