Welke banden op mn ZXR 400???

Hoeveel KM's gaan die BT-090's ongeveer mee? Volgens mij zijn ze namelijk alleen geschikt voor race gebruik, in tegenstelling tot de BT010 en BT020?
 
Hoeveel KM's gaan die BT-090's ongeveer mee?
Bij mij gingen ze 7000km mee, maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik er veel mee naar Dld ben gereden, op de snelweg dus. Ze kunnen dus nog wel langer meegaan.
 
Is het slim bt090's te monteren op een gs500?

De maat achter is eigenlijk 130, maar een 140 kan er ook wel in. Ga ik dan door de betere band ook meer grip hebben dan bij een bt45 of verlies ik door de verkeerde bandenmaat grip??
 
Bij mij gingen ze 7000km mee, maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik er veel mee naar Dld ben gereden, op de snelweg dus. Ze kunnen dus nog wel langer meegaan.
weet je toevallig welke bandenspanning het beste is?
Boekje zegt 2,25 en 2,5 , maar of dit nou goed is :?
De vorige achterband (BT-96) ging maar 5000 mee , en ik heb er niet echt vreemde dingen me gedaan.
 
Is het slim bt090's te monteren op een gs500?
Nee lijkt me niet slim, ze zijn namelijk voor motoren tot 400cc gemaakt.
Bandenspanning 2,5 2,25 is okey, daar rijd ik ook mee. Echt superbandjes.

Groetjes Sonja.
 
Bij mij gingen ze 7000km mee, maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik er veel mee naar Dld ben gereden, op de snelweg dus. Ze kunnen dus nog wel langer meegaan.
Hmm, 7000 KM vind ik wel erug weinig, de D207's die er nu al 14.000 KM op liggen zijn langzamerhand aan vervanging toe, maar nog niet echt op.
Is die 7000 KM met een onbegrensde 400? En rijdt je er dan echt pittig op of is het meer tourgebruik?
 
Tja 7000km weinig.... ik weet niet ik heb liever een bandje wat wat zachter is en lekker stuurt, dan zo'n harde rotband waar je niks mee kan.
143_achterbandklkl.jpg

De levensduur van deze band is ongeveer 6000km. Ik heb daar inderdaad pittig meedoorgereden (230 op de teller) en mijn motor is niet begrensd.

Groetjes Sonja.
 
*kick*

Aangezien mijn bandjes zo goed als op zijn moet ik op zoek naar een paar nieuwe. Nu heb ik er Metzelers ME Z1 HR onder zitten, maar of ik die weer wil weet ik niet, ik heb namelijk geen vergelijkings materiaal. Een (de?) andere optie is om BT 090's eronder te gooien.

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met beide banden? Ervaringen met één van de twee is ook interessant om te horen.

Wat moeten deze banden kosten? Ik kan het wel bij een dealer vragen, maar dan weet ik nooit of de prijs die zij rekenen ook reëel is.
 
Hoi allemaal,

Ik heb een FZR400RR uit '92. Mijn banden zijn aan vervanging toe. (Vooral de voorband)

Mensen die pretenderen er verstand van te hebben raden me allemaal een BT090 aan. Ook de bandenboeren zelf raden dit aan, en de automatische bandenconfigurator op de site van Bridgestone zegt het zelfde. En die zullen er helemaal wel verstand van hebben.

O ja, je moet niet luisteren naar die lui die standaard roepen: "Je moet voor een bt010 hebben en achter een bt020." Die hebben een keer wat gehoord, en als je vraagt wat je om je Honda CR250 moet leggen zeggen ze ook: "O nou, doe voor maar een BT-tje 010 en achter..... nou ja, een BT020 misschien?" :r

Greetz,

Webster.
 
Heb op m'n VFR 400 R eerst BT 090 gehad en daarna BT 010 had het idee dat de BT 010 toch iets minder snel sleet dan de BT 090 die is echt meer race.Maar beide goede banden maar ik zou dus BT 010 doen omdat die net iets landger mee gaan en je er toch wel mee kunt knallen!! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan