Welke banden voor een Diversion 900

11 sep 2003
100
0
Nog even en dan moeten de banden (voor en achter) van mijn Diversion 900 vervangen worden. De huidige banden zaten er al op toen ik hem kocht en aangezien het mijn eerste motor is heb ik geen ervaring met verschillende merken typen banden. Nu zitten er Metzelers op (voor: ME33 Laser en achter: Messa Metronic).

Moet ik aan Metzeler vasthouden of zijn Bridgestones beter en zo ja welke type?
Is de Michelin Pilot Road wat? :?

Wat betreft mijn rijstijl en gebruik van de motor kan ik zeggen dat ik hem gebruik voor woon-werkverkeer (60 km heen en terug per dag)en voor de hobby. Ik heb niet de rijstijl van een sportrijder maar vindt het wel lekker om op z'n tijd het gas open te trekken en goed plat door de bocht te gaan. ;) Maar meestal is het toch wel tour rijstijl al is het alleen maar omdat ik regelmatig m'n vriendin achter op de motor heb.

Graag advies.
 
Het laatste setje dat ik op m'n Diversion had, was een Pirelli Dragon GTS.
Uitstekende grip, ook bij nat wegdek en lange levensduur (ong. 23.000 km met achterband).
 
Had (onder de 600) altijd Battlaxx liggen.. zullen er ook wel voro een 900 zijn. Zeer lekkere rubbers.
 
Ik heb zelf een BT45 eronder liggen (wel op een 600 :P )

Is een band die hard is in het midden, en zacht aan de zijkanten.
Dus je kan perfect veel rechte stukken rijden zonder at hij snel slijt, en als je wat bochtjes wil pakken zijn de zachte randen ideaal.
 
Ik heb zelf een BT45 eronder liggen (wel op een 600 :P )

Is een band die hard is in het midden, en zacht aan de zijkanten.
Dus je kan perfect veel rechte stukken rijden zonder at hij snel slijt, en als je wat bochtjes wil pakken zijn de zachte randen ideaal.

Ik heb ook de BT45 onder mijn toerfiets liggen en ik ben er erg tevreden mee.
 
BT 45 .. lekker voor in de bergen. Maar op snelwegen toch wel de neiging om vierkant te worden.

Ik heb er nog een in de aanbieding. Zit nu nog onder mijn '900. Slechts 50 kilometer mee gereden en voorzien van spijker :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan