Welke banden voor Fireblade

T"Genius"J

Die hard MF'er
27 jun 2003
963
1
Zwolle
Welke banden zijn het meest geschikt voor een Fireblade, als je niet al vaak al te plat door de bocht hoeft maar wel Km's wil draaien en toch goede grip wil hebben?
 
Ik heb voor een BC020 en achter een BC010, de voorband wordt voor het seizoen vervangen door ook een BC010, laatstgenoemde is wel erg zacht maar biedt bijzonder veel grip, slijt ook harder.
 
Ik heb voor een BC020 en achter een BC010, de voorband wordt voor het seizoen vervangen door ook een BC010, laatstgenoemde is wel erg zacht maar biedt bijzonder veel grip, slijt ook harder.

Das wel een hele speciale BT020 :? of loop ik achter? :X

Je wil lekkere grip en toch redelijk wat km's.... dan kan je inerdaad het beste kiezen voor een sportieve toerband als de BT020NT of Pilot Roads.... Andere merken hebben ze vast ook.


Ik heb zelf de Pilot Roads.... ben erg tevreden met de grip, voor mij voldoende, kan je ook plat mee door de bocht, en gaan nog lang mee ook. :]
 
Ik rij op Metzeler"s Sportec ME-1. Deze bevallen mij erg goed :}
Zeer veel grip.
Pirelli Diablo's schijnen ook super te zijn.
 
ik heb sinds een tijdje bt012ss erop liggen en wil nooit meer iets anders ,ik rijd dan ook wel eens een paar bochtjes :P :9
 
De Pilot-Road moet je dan wel weer eerst goed warmrijden voor je wat grip kunt verwachten. Dat duurt best lang, maar ze gaan idd lang mee.. En áls ze warm zijn, dan hebben ze ook best redelijk wat grip..
 
Ivm je kilometers die je wilt rijden zou ik absoluut gaan voor een BT010 voor en een BT020NT achter. die achterband kan meer kilometers aan terwijl je in verhouding weinig inleverd op grip achteraan. Met name bij nat weer doet de 020NT nauwelijks onder voor een 010 die al snel 3 á 4000 km minder aankan. En met een 010 voor heb je weinig kans op grip problemen en kun je voluit als je tenminste bij de 95% van de motorrijders hoort die geen racetalent hebben.
Ik zweer bij Bridgestone!!.
 
Iets anders wat ik mij afvraag, als ik een hobbelige bocht neem dan voelt mijn Blade nogal "zwabberig" aan. Heeft dat te maken met de banden of ligt dat aan de voorvering? Bedoel moet ik de voorvering aandraaien?
 
Als je bandenspanning goed is en de banden nog goed zijn ligt het waarschijnlijk aan je vering/demping.

Ligt eraan wat je met "zwabberig" bedoelt. Het kan zijn dat je te weinig demping hebt. Je zou kunnen proberen om wat meer uitgaande demping in te stellen en eventueel ook wat meer ingaande demping.

Schrijf wel op wat je precies doet kwa instellingen zodat je terug kunt gaan naar je oorspronkelijke instellingen. :)

Zie ook:

Post van De Kawaman in topic 'beschrijving vering afstellen in Nederlands !!'

of

http://www.9oo.cc/vering.html
 
Hoe bedoel je?

Dat het te koud is hard een bocht door te gaan. Vind ik tenminste O-) .

Daarnaast is een afstelling die nu (bij aangpast tempo) voldoet misschien te soft om echt hard te gaan als het weer warmer wordt.

[me]Via de 2e link (een paar posts terug) kun je bij kant en klare instellingen komen. Schrijf wel je huidige instellingen op zodat je nog eventueel terug kunt mocht je die instellingen helemaal niets vinden.[/me]
 
ben toe aan een nieuwe a-band
ik ga vragen of het mogelijk is
om een bt014 te laten monteren
deze zou gemaakt zijn voor de 1000 blade
groetjes :]
 
ben toe aan een nieuwe a-band
ik ga vragen of het mogelijk is
om een bt014 te laten monteren
deze zou gemaakt zijn voor de 1000 blade
groetjes :]
volgens mij zijn die nog lang niet leverbaar. ik heb zelfs begrepen dat onder de eerste serie 1000 rr'en ook geen bt014's liggen maar pirelli diablo. Lekker die fabrikanten. Ze beloven van alles bij de aanschaf van een nieuwe motor, maar bij de levering hoor je ze nergens meer over lullen en ben ik een zeikerd wanneer ik bv toch vraag om bt014's. ik kan daar wel van :r , maar doe er maar eens wat tegen.
 
kocht mijn blade met afgesleten slijtboutjes .... gewoon pilot sports eronder..
 
Terug
Bovenaan Onderaan