Welke banden voor GSXR-750?

Nidhogg

MF'er
6 jan 2003
213
0
Hoi MF'ers,

Aangezien ik binnenkort nieuwe banden nodig heb voor mijn gsxr-750 uit '98 zou ik eens willen weten wat menig gsxr-750 rijder voor banden onder zijn motor heeft liggen. Nu heb ik er Metzeler's onderliggen maar deze band bevalt me niet echt, het voelt of ie wat grip tekort komt in de bocht. Ook merk ik dat de motor na een bepaalde hellingshoek ineens veel moeilijker platter te leggen is, zelfs met tegensturen.
Dit brengt mij dus naar het volgende probleem en dat is dus dat ik de motor niet lekker vind sturen *D .
Dit kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door iets anders dan de bandenkeus, misschien moet ie wel achter opgehoogd worden, ik weet het niet...graag wat advies!!!

kort samengevat:
Welke banden?
Wat eraan te doen voor het betere stuurwerk (mits het de banden niet zijn *D )?
 
Hoi MF'ers,

Aangezien ik binnenkort nieuwe banden nodig heb voor mijn gsxr-750 uit '98 zou ik eens willen weten wat menig gsxr-750 rijder voor banden onder zijn motor heeft liggen. Nu heb ik er Metzeler's onderliggen maar deze band bevalt me niet echt, het voelt of ie wat grip tekort komt in de bocht. Ook merk ik dat de motor na een bepaalde hellingshoek ineens veel moeilijker platter te leggen is, zelfs met tegensturen.
Dit brengt mij dus naar het volgende probleem en dat is dus dat ik de motor niet lekker vind sturen *D .
Dit kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door iets anders dan de bandenkeus, misschien moet ie wel achter opgehoogd worden, ik weet het niet...graag wat advies!!!

kort samengevat:
Welke banden?
Wat eraan te doen voor het betere stuurwerk (mits het de banden niet zijn *D )?

Michelin Pilot Power, Pirelli diablo of Bridgestone BT014, zijn allemaal goede banden voor dit type motor.
Als deze banden zijn komende maanden in de aanbieding bij mij voor 279 Euro inclusief montage (180/55 en 120/70). *O*
Het slechte sturen zoals jij beschrijft kan heel goed komen door versleten banden.
 
@Nidhogg,

tis hierboven al gezegd :) mijn voorkeur gaat daarbij nog uit naar de Diablo, MMP en BT04 bevielen me minder
 
(180/55 en 120/70). *O*

dat moet dus 190 zijn voor een Gix 750

afijn, on topic:

zelf heb ik BT-014 er onder hangen maar krijg het idee dat die dingen onder de
10 graden niet willen opwarmen (met de oude 'gewone' bt-012 had ik zelfs bij
-5 nog meer vertrouwen dan bij deze)

du ga de eerstvolgende bandenwissel voor Michelin PP kijken
 
Bedankt voor de info!
Sorry voor de late reactie maar soms is het moeilijk een computer met internet te vinden :P

Ik zal eens kijken wat een beetje binnen mijn budget valt, student zijn is niet gemakkelijk, en vooral naar de duurzaamheid van de banden. Ik denk dat het Michelin of Bridgestone wordt, over de maten valt dan schijnbaar nog te twisten *D

Groetjes Nidhogg
 
ik heb ook een gsxr750 en koop in voorjaar hoog en najaar gebruikte super corsa,s en dan heb je grip genoeg zelfs al zijn ze gebruikt en koste ook maar nog eens tussen de 50 en 100 eu dus ik heb de zomers altijd lekkere kauwgom er om ligge en goedkoop ook nog en levens duur valt wel mee 2 a 3 duizend is te doen met zomer lange afstanden gewoon op 3 bar zetten grip genoeg nog en lekker stukie beuken dan op 2,1 zetten dus dat zal en s mijn keuze
 
Ik zal eens kijken wat een beetje binnen mijn budget valt, student zijn is niet gemakkelijk, en vooral naar de duurzaamheid van de banden. Ik denk dat het Michelin of Bridgestone wordt, over de maten valt dan schijnbaar nog te twisten *D

Tja, budget,...
als dat een probleem is zijn Michelin en Bridgestone de minste optie gezien die
het duurst zijn

Af fabriek word een 750 op 190 geleverd, maar 180 kan er dus ook onder zonder
probleem
zal misschien ook een paar €€€ schelen
 
Voor sneller stuur werk voorvork paar mm door laten steken bij kroonplaat helpt zekers ook en super corsa,s hebbe vorm van een ei dus die valt ook zekers lekker in de bocht en GRIP in overvloed :}
 
Ik rij op mijn k4 met BT014. Voor de weg prima banden en zeker in het nat geeft ie me veel vertrouwen. Hoor ook veel goeds over de Pilot Powers.

Als je ook regelmatig circuitdagen doet misschien de PP's erop.
 
dat moet dus 190 zijn voor een Gix 750

afijn, on topic:

zelf heb ik BT-014 er onder hangen maar krijg het idee dat die dingen onder de
10 graden niet willen opwarmen (met de oude 'gewone' bt-012 had ik zelfs bij
-5 nog meer vertrouwen dan bij deze)

du ga de eerstvolgende bandenwissel voor Michelin PP kijken




:? Voor een k serie iig niet, das gewoon 180 affabriek :)

BANDEN VOOR/ACHTER 120/70 ZR17 180/55 ZR17

 
Terug
Bovenaan Onderaan